הצילו!! בעלי הביא הביתה שוק טלה- מה אני עושה איתו?

בעלך צד נתח שוק טלה והטיח אותו על השיש במטבח?……הסירי דאגה מליבך: שוק טלה יצריך ממך צלייה קצרה וקלילה.

הנה מדריך  קצר וטיפים  לבישול שוק טלה:

  • שוק טלה – הירך נחשב לבשר ברך והעסיסי ביותר, וניתן לצלות אותו במחבת, לבשל בסיר, בתנור, או על הגריל.  את נתח שוק הטלה צולים או מבשלים בנתח אחד שלם, ולאחר הבישול, פורסים אותו לנתחי רוסטביף.
  • נתח שוק הטלה בדרך כלל ינחת לך על השיש במטבח עם העצם- ומומלץ מאוד להשאיר את העצם ולא לפרק אותה לפני הבישול: השארת העצם  תורמת לבישול אחיד של הבשר, ובנוסף תקל עלייך כשתפרסי את  הנתח לפרוסות, לאחר הבישול, וכמו כן מראה נתח שוק הטלה עם העצם שלה- יעניק למנה שלך מראה מקצועי ואסטטי.
  • במידה ועלייך לשמור את הבשר במקרר לפני הבישול- הקפידי לשמור אותו ללא ציפוי שקית ניילון, שגורמת לבשר להתקשות. שיטת האחסון במקרר המומלצת היא לצפות את נתח הבשר במגבת מטבח נקייה, ולשים בקערה (ללא מכסה) במקרר. אופן האחסון הזה ימנע התייבשות, אולם עלייך לזכור שנתח טלה מומלץ לבשל כשהוא טרי, ולכן השתדלי לא לאחסנו במקרר יותר מיומיים.
  • אם מפריע לך ריחו הייחודי של בשר הטלה-  ניתן לשפשף את נתח הבשר בחצי לימון טרי, פעולה שמשככת במקצת את הריח האופייני לו.
  • רב חובבי בשר הטלה אינם  נוהגים להשרות את הנתח במרינאדה, אולם אם את חובבת בשר רך המלווה בארומה של עשבי תיבול, תוכלי להשרות את הנתח לכמה שעות לפני הבישול במרינאדה שמורכבת מיין אדום או לבן, עם התבלינים החביבים עלייך.  התבלינים המהווים שידוך טוב לנתח שוק טלה הם: שום טרי, רוזמרין, טימין, ומרווה.
 

שוק  טלה למתחילים

חומרים:

4 יח' שוק טלה במשקל 400-600 גר'

2 בצלים גדולים חתוכים לחצאי טבעות

מלח ופלפל

קורט קינמון

כף פלפל אנגלי

שמן

אופן ההכנה:

במחבת עמוקה עם מעט שמן משחימים את השוקיים ומניחים בצד. באותה מחבת מטגנים את הבצל עד להשחמה. מוסיפים את השוקיים מתבלים מכסים במים עד לגובה השוקיים מביאים לרתיחה. מבשלים למשך שלוש שעות יש להקפיד להפוך את השוקיים כל חצי שעה.

 מומלץ להגיש שוק טלה עם תוספת אורז, אורז בר, פירה, וסלט ירוק.

 היה קל, נכון?…

בתיאבון!!

הוסף תגובה