הקמת סטודיו לצילום ביתי – בכנס זמן דיגיטלי

 

תמונה אחת שווה אלף שקלים…
רוצים להוציא תמונות ברמה הגבוהה ביותר מבלי להוציא על זה 
אלפי שקלים? ד"ר אריה שרון מחלוצי הצילום הדיגיטלי בארץ, מסביר איך בכמה צעדים פשוטים אפשר להקים סטודיו ביתי 
לצילום וליהנות מתמונות ברמה הגבוהה ביותר

מאז פריצת הצילום הדיגיטלי לעולם לפני כ- 15 שנה, כמות הצלמים החובבים והרציניים עולה משנה לשנה, כשחלק גדול מהם היו רוצים לצלם ברמה גבוהה ככל שניתן. על פי ד"ר אריה שרון מחלוצי הפרסום הדיגיטלי בארץ ומומחה לצילומי פרסום, מוצרים ותעשיה: "על ידי הקפדה על מספר כללים בסיסיים, אפשר להוציא תמונות איכותיות גם ממצלמה פשוטה. יתרה מכך, מי שרוצה לקחת את הנושא צעד נוסף קדימה יכול להקים סטודיו ביתי לצילום בעלות מינימאלית וליהנות מתמונות שיכולות לשמש אותו בתמונות תדמית, צילום מוצרים ועוד".

"הרעיון כאן הוא להראות לחובבי צילום, לבעלי עסקים קטנים ולמפעלים המייצרים מוצרי צריכה שאפשר לשפר את רמת הצילום הדיגיטאלי שהם עושים למוצריהם או לדוגמניות שלהם עד לרמה מקצועית כמעט, על ידי הקמת סטודיו ביתי קטן בתקציב קטן עד מגוחך" .

כך תקימו סטודיו ביתי לצילום בעלות נמוכה

"המקום הדרוש לסטודיו ביתי תלוי במידה רבה במה רוצים לצלם. אם מדובר בצילום מוצרים או חפצים דוממים שיכולים לעמוד על שולחן, ניתן להשתמש בפינה של 2.5 X 2.5 מטר. לעומת זאת, אם רוצים לצלם אנשים או עצמים בגודל של אנשים, יש צורך בחדר גדול יותר  של 4X5 מטר לפחות. מחיר ציוד סטודיו ביתי יכול לנוע בין 500 ש"ח, דרך 2500 ש"ח ועד 7000 ש"ח למשוכלל ביותר. הכל תלוי לאיזה רמת דיוק בשליטה בתאורה הצלם שואף להגיע".  

"הציוד הנדרש להקמת סטודיו ביתי במחיר הנמוך ביותר הוא: 2 פנסי הלוגן, 500 וואט כל אחד, מהסוג שקונים לגינה, 2 מאחז מפרקי המאפשרים לכוון את הפנסים לכל כיוון וגם לחבר מטריה לפיזור האור, 2 חצובות תאורה בגובה 2 מטר, 2 מטריות לבנות חצי שקופות, רקע בגודל בהתאם לגודל האובייקט המצולם. לאובייקטים בגודל מוצרי שולחן צריך רקע בגודל 180X120 ס"מ. לצילום אנשים יש להצטייד ברקע בגודל 300600X ס"מ. הרקע יכול להיות מחומרים שונים כמו: בד, פורמאיקה, או גליל קרטון דק. אגב, כל הציוד הנ"ל יעלה לכם כ- 500 ש"ח בלבד".  

"ניתן לשדרג את הפנסים לפנסי תאורה חמה מקצועיים עם שליטה בעוצמת התאורה ואפשרות חיבור אביזרים רבים לשינוי אופי התאורה, תוספת של כ- 2000 ש"ח. מעבר לכך, ניתן לשדרג עוד יותר את הסטודיו על ידי שימוש במבזקים ואז יש להוסיף 5000 ש"ח".

"בצילום עצמו צריך להקפיד שפנס אחד יהווה תאורה ראשית חזקה יותר, כשהפנס השני מספק תאורה משלימה חלשה יותר, הממלאת את האזורים המוצלים. כיוון התאורה יהיה בהתאם לאובייקט המצולם, כך שניתן להשלים מילוי אור נוסף בעזרת רפלקטורים לבנים מקלקר או גליון קאפה לבן המונח באלכסון לאובייקט, שיחזיר אור מהפנס הראשי בדרך כלל".

הרצאה על הקמת סטודיו ביתי  תתקיים ביום ד ה16/12/09 בשעה  14:00

בכנס זמן דיגיטלי (ZOA) בית ציוני אמריקה- רח' אבן גבירול 26

לפרטים נוספים והרשמה http://www.mentor.co.il/exhibition/

 ד"ר אריה שרון מלמד צילום מזה 25 שנה, במסגרות שונות ומגוונות. היום בעל סטודיו פרטי לצילום תדמית, פרסום ותעשייה.

אודות "מנטור"

חברת מנטור הוקמה על ידי ערך בורוכוב וטל ניניו. החברה מתמחה בכתיבת ספרי הדרכה בנושא תוכנות גרפיקה ווידאו, מערכות הפעלה ואייפון. בנוסף, מפעילה שני מרכזי הדרכה בתחום הצילום הדיגיטלי, הגרקפיקה הממוחשבת והאינטרנט, ומפיקה אחת לשנה את כנס זמן דיגיטלי, המתרחש השנה בפעם הש

 

הוסף תגובה