השיטה הפולנית / מהי השיטה הפולנית ומדוע היא מביאה לדיכאון?

השיטה הפולנית

 

השיטה הפולנית היא גישת עולם הסבורה שיש דרך נכונה לחיות את החיים והדרך הזאת מתאימה או לפחות חייבת להתאים לכל בני האדם. הנחת המוצא של השיטה הפולנית היא שכולם יכולים הכל, שכולם אותו הדבר, שכולם חייבים להיות אותו דבר ושאין ברירה אלא להיות כמו כולם.

 

השיטה הפולנית תובעת ודורשת מאנשים לא להיות מי שהם אלא להיות מי שהם אמורים להיות. מושלמים, חסרי פגמים, פרפקציוניסטים עד הסוף, מצטיינים, הישגיים, צייתנים וצפויים. למעשה, השיטה הפולנית הופכת אנשים לסוג של מכונות ומתעלמת לחלוטין מהצד הייחודי, האישי והמקורי שלהם.

 

 

 

צריך במקום נכון

 

את השיטה הפולנית לא מעניין מה נכון לעשות אלא רק מה צריך לעשות. לפי התפיסה הפולנית כל האנשים צריכים להיות עורכי דין או רופאים או מהנדסים. אין אפשרות אחרת. פשוט אין.

 

לפי השיטה הפולנית כל האנשים חייבים להיות נשואים ולהביא שניים שלושה ילדים לפחות. אין שום אפשרות אחרת. פשוט אין. אם תגידו לאדם בעל תפיסה פולנית שאפשר גם אחרת – הוא פשוט לא יאמין, הוא פשוט לא יהיה מסוגל לראות, הוא פשוט לא יכיר במציאות גם היא מונחת ממש מול העיניים שלו.

 

 

 

מאולץ, כוחני, כפייתי וסובל

 

השיטה הפולנית גורמת לאנשים לחיות חיים מגוכחים. היא כופה עליהם לחתור אחרי מטרות מזוייפות, מלאכותיות, מאולצות ולא אמיתיות שמראש ניתן לדעת שלא יובילו לא להצלחה ולא לאושר.

 

הפולני הממוצע חי בצורה מאולצת וכפייתית – ולכן הוא עצמו סובל. הוא סובל פעמיים: פעם אחת הוא סובל בכל פעם שהוא "נכשל" כי הוא הצליח לעמוד בקריטריונים של ההצלחה הפולנית. פעם שנייה הוא סובל כאשר הוא מאלץ את עצמו וכופה על עצמו לעשות דברים שהוא שונא רק כדי להוכיח שהוא "בסדר".

 

אין קשב עצמי

השיטה הפולנית מובילה בהכרח לסבל. אנשים שאימצו את הגישה הפולנית שייכים לקבוצה המדוכאת והמושפלת ביותר באוכלוסיה – על ידי עצמה ולא על ידי אחרים. "הפולנים" אינם מסוגלים להיות באמת שמחים משום שהם אינם מכירים בעצמם, והם אינם מוכנים כלל להיות קשובים לעצמם.

 

הפולני הממוצע פשוט אינו מאמין שמותר לו לחשוב לבד, להרגיש, לבחור דרך משלו, ללכת בשביל שאף אחד אחר לא הלך בו ולהיות מאושר וחופשי. זה פשוט לא קיים אצלו בראש, האפשרות הזאת. כל שנותר לו הוא לנסות להיות כמו שמצפים ממנו. אבל, ב-99% מהמקרים, כשאדם חי את החיים שמצפים ממנו ולא את חייו שלו – הוא לעולם לא יהיה באמת מאושר, רפוי, נינוח ומבסוט מבפנים.

 

וטיפ לסיום: השיטה הפולנית נתפסת כ"נכונה" ו"צודקת", אך למעשה היא אחת השיטות האכזריות, המדכאות והלא אנושיות שיש. הגישה הפולנית מביאה איתה סבל וחורבן לנפש, ללא שום תועלת רוחנית כלשהי. היא גורמת לאנשים לרצוח את עצמם מבפנים ולחיות חיים מושאלים ומאולצים שרחוקים מרחק רב ממי שהם באמת או ממה שטוב להם.

 

 

הוסף תגובה