בשנים האחרונות אנו עדים לגידול רציני בכמות הילדים ובני הנוער השוברים שיניים קדמיות וזקוקים להשלמת שן שבורה. עד לפני כמה שנים, התופעה הייתה בעיקר אצל ילדים קטנים בגיל הגן שהיו נופלים ונפצעים.

הפופולריות בשנים האחרונות של אופניים חשמליים/ קורקינטים/ הוברבודים, הרחיבה את התופעה וכיום אנו רואים גם לא מעט בני נוער המגיעים לטיפולי שיניים לטובת השלמת שן שבורה.

המראה של ילד או נער עם שן או שיניים קדמיות שבורות זה מראה מפחיד ולא שגרתי. אבל  חשוב לא להיכנס ללחץ ולהבין שהמצב הוא הפיך.

אבל הכי חשוב ! יש להגיע לרופא שיניים מומחה כמה שיותר סמוך לזמן האירוע על מנת לטפל עם מינימום נזקים.

השיטות להשלמת שן שבורה לילדים

תופעת שן שבורה לילדים או בני נוער רווחת יחסית בעקבות תאונה או פעילות ספורטיבית אגרסיבית.

בקרב ילדים, נפוץ יחסית מצב של שבר בשן, עקב נפילה או חבלה. ישנן כמה שיטות אשר יכולות להתאים לטובת השלמת שן שבורה בקרב ילדים. השיטות יכולות להתאים בכל מצב של שן שבורה, מכל סיבה שהיא. נציג את החשובות שבהן בסקירה שלפניכם.

מילוי החלק השבור בחומר בצבע השן

דרך נפוצה למדי שמתאימה לצורך השלמת שן שבורה, מתאימה כאשר ניתן לסגור את החלק השבור בעזרת חומר מילוי.

במידה ורופא השיניים יחליט כי זו השיטה המתאימה לביצוע ההשלמה, עושים שימוש בקומפוזיט. זהו חומר סינטטי בדרך כלל, אשר משמש גם לביצוע סתימות לבנות.

את המילוי מצמידים לשן ומדביקים אותו בפעולה שנחשבת לפשוטה יחסית וללא הליך מורכב.

בגמר הטיפול השן נראית שלמה, ללא צורך בסדרת פגישות עם רופא השיניים. טיפול מסוג זה נועד להשלמת פגיעה קטנה בשן ולא יתאים אם השבר עמוק ומגיע עד לשורש.

השלמת שן שבורה בעזרת כתר

שיטה זו מתאימה כאשר השבר בשן יחסית ניכר וקיים חשש כי החלק שנותר לא יהיה יציב ויפגע ללא ייצובו.

השלמת שן שבורה באמצעות כתר בשיניים, מתאימה אף כחלק מתהליך שיקום וביחד עם טיפול שורש במידת הצורך. מטרת הכתר לתמוך במה שנותר מהשן הטבעית למניעת הרס נוסף.

השלמה באמצעות ציפוי

שיטה נוספת של השלמת שן שבורה לילדים נעשית על ידי הדבקת ציפוי.

כאשר הרופא מחליט שאין מניעה לבצע את ההדבקה, בוחרים עלה חרסינה דק שמיוצר בהתאם לצורה שרוצים להשלים.

יתרון חשוב הוא שניתן לבחור את צבע הציפוי בהתאמה מלאה לצבע השיניים של הילד. במידת הצורך, ההדבקה נעשית לאחר שיוף מינורי של האמייל.

הוסף תגובה