השמנה וכבדות נפשית / דרך נוספת להוריד במשקל היא לבחון את הכבדות הנפשית שלכן – הכיצד?

נפש כבדה בגוף כבד

 

מעבר לכל סוגי הדיאטות ישנה דרך נוספת שלא מדברים עליה הרבה – לירידה יציבה במשקל. הדרך הזאת היא הדרך הנפשית והיא קשורה לאופן בו אתם מנהלים את חייכם.

 

אנשים כבדים בגישתם לחיים – יתקשו יותר להוריד במשקל. אם אורח החיים שלכם הוא מאוד "בסדר" כנראה שיש לכם בעיה של כבדות. אם אינכם מרשים לעצמכם להיות צעירים ברוח – כנראה שאתם כבדים. אם אתם נצמדים לדוגמות ישנות ואתם חיים רק לפי הספר – זה בהחלט יכול להסביר את המשקל העודף שלכם.

 

 

 

האם לא הגיע העת "לחיות קל"?

 

לחיות קל פירושו לא ממש לדפוק חשבון לסביבה ולעשות את הטוב והאמיתי ביותר עבור עצמכם. מי שמרצה אחרים וחי בשביל אחרים או בשביל דרישות החברה – אוכל את עצמו מבפנים, אוכל אכילת פיצוי ובאופן כללי צובר כעסים ושומנים בגופו.

 

 

לעומתןו, מי שחי בצורה מאוד קלילה ומשוחררת – יירד במשקל פעמים רבות אף ללא מאמץ מודע או מכוון. הירידה במשקל אצל האנשים הקלילים מוסברת גם במצבם הנפשי הטוב, בשמחת החיים שלכם ובאושר שהם מצאו וגם בעובדה שמי שמאושר אוכל פחות כי הוא עסוק בפעילויות אחרות שמהנות אותו יותר, כמו אהבה, סקס, טיולים, מסיבות, הרפתקאות ויצירתיות. 

 

 

 

קלילות אמיתית מובילה בדרך כלל לירידה טבעית במשקל

 

כבדות מובילה להתבצרות, למצב נפשי ירוד ולנטייה לאכילת פיצוי משעמום או מדיכאון. אושר פנימי יוביל במקרים רבים לתוצאה ההפוכה – ירידה טבעית ולא מאומצת במשקל.

 

המאמץ להוריד במשקל משקף בעצמו נפש כבדה ולא קלילה, כי ביסודו של דבר רוב האנשים אמורים להיות רזים במצב של אושר והנאה מהחיים.

   

 

 

אושר פנימי, שמחה אמיתית וקלילות הם מתכון לבריאות נפשית ופיזית

 

אז אושר פנימי אינו רק מתכון לנפש מאושרת אלא גם לגוף בריא יותר וקל יותר. אותה קלילות נפשית היא תוצאה של החייאת גישת הנעורים, פחות דאגות מהעתיד, שימת דגש על ההווה, התרכזות בהנאות החיים, התעלמות מעניין הגיל, מתן חופש אישי לעשות דברים שעשיתם בנערותכם ומזמן לא אפשרתם לעצמכם לבצעם שוב והורדה הדרגתית של מידת האחריות המוטלת על כתפיכם.

 

אנשים רציניים מדי, אחראיים מדי ומאומצים מדי – נוטים להיות בעלי בעיות השמנה וקשיי הרזייה. אנשים קלילים יותר נמצאים בעמדה קלה יותר לא לפתח בעיות השמנה או קשיי הרזייה.

 

 

וטיפ לסיום: התרכזו במשימה להיות מאושרים כפי שהייתם פעם בילדותכם – וייתכן שעל הדרך גם תורידו במשקל. 

הוסף תגובה