חוגגים בלבן – מתכונים של גברים

חוגגים בלבן

חג השבועות בא עלינו לטובה ואני אישית רואה בחג הזדמנות מצוינת לחולי הניקיון בינינו להביא את ההפרעה עד השולחן ולעשות ארוחה שכולה מורכבת מהצבע הנקי ביותר שקיים – לבן. בגלל הקריאה של מגילת רות העוסקת בהעצמת נשים, לקראת החג החלטתי לשתף אתכם במתכונים לבנים, שאפילו גבר שרגלו מעולם לא דרכה במטבח, יכול להכין בכדי לפנק את הצד הבאמת חזק בבית – הצד הנשי.

מנה ראשונה – טוסטוני גבינה

מצרכים:

–          בגט לבן

–          גבינה לבנה 3%

–          100 גרם גבינת ברי

–          100 גרם גבינת מוצרלה

–          100 גרם גבינת קממבר

–          ממרח פסטו

–          ממרח עגבניות מיובשות

הוראות הכנה:

–          חתכו את הבגט לרוחבו כך שייווצרו לכם חתיכות קטנות ועגולות של בגט.

–          הכניסו את החתיכות לתנור לכמה דקות בחום של לא יותר מ – 120 מעלות. כאשר אתם מרגישים שהם מתחילות להיות קריספי מהרו להוציא אותם מהתנור.

–          מרחו את החתיכות השונות בשכבה דקה של ממרחים – מומלץ למרוח כל חלק בממרח שונה אם כי זה עניין של טעם.

–          על כל חתיכה מרחו שכבה דקה של גבינה לבנה שתכסה את הממרח (כך שהטעם שלו יבאו בהפתעה לסועדים). עליה הניחו חתיכו דקה של גבינה שמנה – מוצרלה, ברי או קממבר.

טיפ: לחגים בהם המוטיב אינו לבן אפשר להוסיף לטוסטונים גם ירק בכדי להוסיף הרגשה של טריות למה. פרוסה דקה של עגבניית שרי היא המומלצת ביותר לשדרוג מנה זאת.

מנה עיקרית  – פסטה עם שמנת פטריות ואגוזים

מצרכים:

–          פסטה או מקרוני 500 גרם

–          2 מכלים של שמנת מתוקה

–          קופסת שימורי פטריות

–          2 כפות אבקת מרק עוף

–          חרדל דיז'ון בלי גרגירים כף

–          כף שמן

–          כף חמאה מלוחה

–          80 גרם צנוברים או שקדים קלופים

אופן הכנה:

–          מרתיחים 300 מ"ל מים בסיר גדול. במהלך ההרתחה מוסיפים לסיר מעט שמן ומלח (אין צורך להוסיף הרבה שכן הרוטב מלוח). עם הגעת המים לטמפרטורת רתיחה הוסיפו את הפסטה, ערבבו מדי פעם בכדי שלא תידבק.

–          קצת לפני שהמים רתחו המיסו בקערה קטנה את החמאה. על החמאה המומסת הוסיפו את מיכלי השמנת וחכו לרתיחה. כאשר השמנת תרתח הוסיפו לה את אבקת המרק והחרדל וערבבו עד שלא יישאר מהם סימן.

–          תמשיכו לבשל את הרוטב המתובל והוסיפו לו את הפטריות – הרתיחו שוב עד לקבלת רוטב מעט סמיך.

–          כאשר הפסטה מוכנה הורידו אותה מהאש וסננו ממים. מי שאוהב (ולא בדיאטה) יכול להוסיף לה אחרי הסינון בעודה חמה כף חמאה רגילה (תוספת חמאה תוודא כי גם ביום למחרת הפסטה לא תהיה דביקה).

–          על הפסטה שפכו את הרוטב וערבבו היטב.

–          לפני ההגשה טגנו מעט את האגוזים שבחרתם על אש קטנה ופזרו איתם את המנה. התוספת משמשת לו רק לקישוט המנה אלא גם ליצירת טעם ייחודי של קראנצ'יות על מנה רכה.

טיפ: הרוטב מאוד תאים למנה לבנה נוספת – פירה עם בצל מטוגן. כל מה שצריך לעשות זה להכין פירה רגיל, לטגן רצועות בצל בצד ולפני ההגשה להוסיף את הרוטב והבצל.

תוספת: פשטידת תירס

מצרכים:

–          קופסת שימורי תירס מתוק (גרגירים, לא תירס גמדי)

–           50  גרם חמאה רגילה

–          גביע שמנת

–          מיכל שמנת לבישול

–          200 גרם תערובת גבינות (קצ'קבל, צהובה, פרמזן, מעושנת)

–          3 כפות קמח

–          2 כפיות מלח

–          1 כפית פלפל שחור

 

הוראות הכנה:

–          מחממים את התנור ל – 180 מעלות.

–          בעוד התנור מתחמם ממיסים על סיר קטן את החמאה.

–          בקערה נפרדת מערבבים את השמנת, התירס, הפלפל והמלח יחדיו לתערובת אחידה שאין בה גושים. מוסיפים אליה את החמאה המומסת מהסיר.

–          מגרדים את כל הגבינות על פומפייה דקה לתוך התערובת ומערבבים. ניתן להשאיר קצת גבינת קצ'קבל (לבנה) מגוררת בצד איתה אפשר לקשט את הפשטידה אח"כ.

–          את כל התערובת, אחרי שבדקתם כי אין גושים, יוצקים אל תוך תבנית משומנת היטב (עדיף להשתמש בחמאה ולא שמן למטרה זאת).

–          אופים את הפשטידה כחצי שעה בתנור על שהפשטידה מוכנה. אפשר לבדוק מדי פעם עם קיסם, כאשר הקיסם יוצא נקי ודבר לא נדבק אליו אפשר להוציא את הפשטידה מהתנור.

–          ישר עם יציאתה מהתנור יש לפזר עליה את הגבינה המגוררת לקישוט בכדי שתימס קצת ותהיה חלק מהפשטידה.

 

טיפ: ככל שהגבינות בהם בחרתם להשתמש הן בעלות צבע בהיר יותר כך הפשטידה תצא בהירה יותר. בנוסף אפשר להגיש את הפשטידה עם שמנת בצד לא רק בשביל האפקט הלבן אלא גם השביל השילוב הקולינארי בין שמנת קרה ופשטידת ירק חמה.

 

קינוח – עוגת ביסקוויטים

מצרכים:

–          500 גרם ביסקוויטים של אסם (למתכון שבועות כדאי לבנים)

–          2 חבילות פודינג אינסטנט בטעם וניל

–          750 גרם גבינה לבנה

–          כוס סוכר

–          מיכל שמנת מתוקה לקצפת

–          כוס ורבע חלב

–          1 לימון

הוראות הכנה:

–          מערבבים את המצרכים הרכים לאט עד ליצירת עיסה אחידה – קודם את הגבינה הלבנה, אח"כ הפוניג, אחריו השמנת ולבסוף הסוכר.

–          שופכים את החלב לקערה נפרדת.

–          טובלים את הביסקוויטים בחלב ועליהם יוצקים שכבה נכבדת של התערובת (בערב חמישית). עליה שוב שכבה של ביסקוויטים טבולים בחלב ועליהם שכבת תערובת – חזרו על התהליך עד שתיגמר לכם התערובות כך ששכבה של תערובת היא העליונה.

–          ניתן לקשט את העוגה שקליפת לימון – לשם כך יש לקלף בעזרת פומפייה דקה מעט קליפת לימון על כל העוגה.

–          מכניסים למקרר לפחות לשעה (כמה שיותר יותר טוב) ומגישים.

טיפ: כאשר לא מעוניינים שהעוגה תהיה בהכרח לבנה אפשר לטבל את התערובת בשוט איירי שקרים, להחליף את הביסקוויטים הלבנים בשחורים ואת קליפת הלימון בשוקולד מגורר דק. לעוגה בסדר גודל זה יש צורך בכ – 700 גרם שוקולד.

שתייה: אוהבי היין יוכלו להתאים ריזלינגטוב לארוחה. היקבים הישראלים לקראת הקיץ מוציאים פעמים רבות יינות צעירים ואווריריים שמשלימים את הארוחה לא רק מתוקף היותם לבנים אלא גם מתוקף התאמתם המושלמת לאוכל חלבי. חובבי הקוקטיילים יכולים לבחור ממגוון קוקטיילים על בסיס קוקוס או לימון שיתאימו בצבע והטעם, גם ליקרים בהירים דוגמת איירישקרים יכולים להתאים בעיקר למנה האחרונה. מי שמעדיף אלכוהול אמיתי יכול להתאים הטעם שוט פיז' לטוסטונים, קצת וודקה לפשטידה וערק לקינוח.

קישוטים: את שולחן החג כדאי לקשט בקלילות – נרות לבנים קטנים ניתן להשים בתחתיות שקופות לצד נרות לבנים גדולים אשר ניתן להעמיד בלב השולחן. פרחים לבנים חיים גם הם יעשו את הטריק. אפשר לבחור בזר שושן שחור לוזה שקופה גבוה או זר חבצלות לואזה לבנה נמוכה. כדאי לבחור בכלים וסכום בהיר בשביל להשלים את האווירה והכל על מפה לבנה דקה מכותנה אוורירית – כיאה לאווירת תחילת הקיץ וחג השבועות.

 

הוסף תגובה