חוויה חיובית / כיצד מעצימים את האושר ושומרים על אנרגיה חיובית?

טוב ורע – או רק טוב?

קשה מאוד, אולי אף בלתי אפשרי, להיות מאושר באמת אם נאלצים לעשות דברים קשים, מתסכלים או דברים שעושים רע על הנשמה רק כי "ככה צריך".  

הנקודה המרכזית באושר היא ההבנה שבאושר בוחרים, ובחירה באושר פירושה להוציא מהחיים את כל אותם דברים – קטנים וגדולים – שלא עושים אושר ולא תורמים לאושר.

לבחור בחוויה החיובית בלבד

מי שרוצה להעצים את החוויה החיובית שלו בחיים חייב לבחור באופן שיטתי ועקבי רק בחוויות שעושות אותו מאושר ומכל יתר הדברים להימנע, להתרחק, לוותר או פשוט להתעלם.

הבחירה בחוויות החיוביות בחיים וההליכה בדרך שהיא נעימה וטובה ברמה האישית היא המתכון לאושר ולשמחה, משום שסבל אינו מוביל לאושר וגם אינו מקרב את האושר בכלל.    

לנוע ממצב חיובי אחד למצב חיובי אחר

 

לאנשים מאושרים ושמחים יש תכונה אחת מאוד חשובה ובולטת – הם יודעים לנוע ממצב חיובי אחד למצב חיובי אחר, וכשהם מזהים מצב שלילי שגורם להם לסבל – הם פשוט "חותכים" אותו וממשיכים הלאה במהירות.

למשל, הם יודעים לברוח מקריירה בעייתית או מהחלטה עסקית כושלת במהירות, הם מוכנים להתגרש כבר בתחילת היחסים אם הם מגלים שהם סובלים, הם מוכנים לעזוב מגורים אם הם מבינים שהמגורים לא מתאימים להם והם מוכנים לפתור בעיות שמטרידות את מנוחתם במקום להזניח את הבעיות ולהעצים את הסבל שלהם. היכולת שלהם "לחתוך" במהירות את המצבים השליליים בחייהם כמו סרח עודף ולנוע בנחישות אל המקומות הטובים היא התכונה המרכזית שמאפשרת להם לשמור על מצב רוח חיובי. 

   

להתרחק ממצבים שליליים בצורה מיידית

יש אנשים שבוחרים במודע מצבים שליליים כחלק מהרצון שלהם "להתמודד" או מתוך תפיסה רווחת אך מעוותת ש"אין מה לעשות". יש אנשים שמזהים מצבים שליליים באיחור רב לאחר שנים של סבל וכאב. יש כאלה שגם אחרי שהם מבינים שהם סובלים לא עושים שום דבר עם המודעות הזו כי הם מפחדים לשנות או בגלל שהם אינם מוכנים להרפות מהסבל.

התוצאה היא שסף האושר האישי שלהם אינו גבוה כי הם חששו לשנות, חששו לוותר, פחדו להתחייב לאושר ולמעשה לא הבינו שאושר הוא בחירה ולא מזל או משהו אקראי.

וטיפ לסיום: אושר וחווייה חיובית מחייבים "בעל בית" שיידע לנווט את ספינת החיים למקומות שגורמים לשמחה ויידע להימנע מקרחונים ומבעיות שמורידות את מצב הרוח כלפי מטה.

הוסף תגובה