חמדנותו של נתניהו

תאוותו של נתניהו לשלטון איננה יודעת גבולות. האיש הזה מחזיק בשיא של תקופת שלטון יותר מחמש עשרה שנה, יותר מכל ראש ממשלה אחר, אפילו יותר מבן גוריון. תאוות השלטון היא לא יודעת שום שובע כמו חמדנותו החומרית – שני דברים שהולכים ביחד. השלטון עבור נתניהו הוא התחברות לעטיני מקורות הכסף שלו שהם מולטי מיליונרים אשר מרעיפים עליו כסף כדי שהם בסופו של דבר יצאו נשכרים וזאת על חשבון הקופה הציבורית.

נתניהו הוא כמו פאקמן משחק המחשב שבו כמה שהפאקמן בולע כל דבר ולא נודע כבא אל קרבו, הוא מסוגל לבלוע עוד ועוד.

הצגת נתניהו כמנהיג עם חזון וערכים זה עיוות המציאות. מה שמעניין אותו זה השררה והכסף. בעניין זה הוא מקבל גיבוי מאשתו הצרחנית ובנו הבעייתי, הם אינם מסתובבים עם אמצעי התשלום – תמיד מישהו בסביבה יממן אותם.

לגבי העובדה כי נתניהו הוא נהנתן כבד, אין כל ספק. נתניהו גם לא אחד שקורץ בתשתית של מנהיג. הוא לא מהווה בשום דבר דוגמה לציבור אשר בוחר בו כל פעם מחדש. אין לו ערכים ואין לו אישיות, והוא בסך הכל ראש ממשלה צולע שלא מחליט לבד אלא הסביבה המרעילה שלו מחליטה עבורו מה לעשות ואיך לנהוג.

הגעתו של נתניהו לשלטון היא בחטא. הוא הגיע לשלטון בקדנציה הראשונה שלו אחרי פיגועי דמים קשים אליהם הוא הגיע בחדווה כמועמד לראשות הממשלה מטעם הליכוד. אפשר היה להתרשם כיצד הוא רוקד על דם קורבנות הפיגועים, ודמו של ראש הממשלה דאז רבין.

הציבור שאעלה את נתניהו לשלטון הוא ציבור שבחלקו הגדול חסר דעה. איינשטיין אמר שהמינוס של דמוקרטיה הוא בכך שלאיינשטיין יש קול אחד ולשני אידיוטים יש שני קולות.

לממשלת בנט היו לא מעט הישגים, כשההישג הגדול ביותר שלה הוא שבמשך השנה שבה היא כיהנה נתניהו היה ראש האופוזיציה. אפשר להבין כי זה עלה לנתניהו בבריאות: איך זה שבא אחד, איזה בנט, גונב לו את השלטון, הפך אותו לראש אופוזיציה עם שמירה חלקית בלבד עליו בעוד בנט מוקף במאבטחים עם עשרות מכוניות משטרה עם סירנות. זה פשוט בלתי נתפס עבור נתניהו, מה עוד שממשפחתו המרעילה ניטלה לגמרי השמירה והמכונית המשוריינת, והוא צריך למרבה הצער לממן בעצמו את המכונית המשפחתית אשר אשתו ובנו נוסעים בו.

אם לא די בזה, אחרי שהצליח במסע גדוש רעל להפיל את ממשלת בנט יש לו עכשיו את יאיר לפיד אשר נגדו הוא צריך להתמודד בבחירות הקרובות. מי זה יאיר לפיד בשבילו? חתיכת דחליל ותו לא! אבל נתניהו יזיע קשות כדי לנצח את לפיד, שהקים מתחת לאפו את "ממשלת השינוי" אותה נתניהו מכנה "ממשלת המרמה".

נתניהו צריך להתמודד מול ראש ממשלה מכהן שיש לו דרכים מניפולטיביות להאדיר את עצמו וליצור לעצמו לגיטימציה כמנהיג וראש ממשלה דה פקטור.

יש להניח כי לפיד ימצה את כל הדרכים אשר ראש ממשלה מכהן יכול להפיק מהם את המירב. הוא שולט בלו"ז אשר מן הסתם יכלול עשרות פגישות עם מנהיגים עולמיים, כולל נשיא ארה"ב אותו הוא יקביל בנתב"ג. הוא יוכל להוריד מחירים על ידי ביטול מיסים של מוצרים, כמו שיורם ארידור עשה ב1981, דבר שעזר לליכוד לזכות פעם שנייה בבחירות.

לפיד יבקר במחנות צבא, יצטלם עם חיילים, יבקר בבתי אבות ויצטלם עם קשישים שישמחו לעשות איתו סלפי. בקיצור, לפיד יעשה הכל כדי לשוות לעצמו תדמית של מנהיג על לעמו ונתניהו יתפוצץ ויתקוף אותו וינסה להמעיט מערכו של לפיד, והשאלה היא אם זה יעזור לו. אם נתניהו אכן יחזור לשלטון למרות הכל, זה ישמח את חסידיו השוטים אבל זה יהיה אסון למדינה.

דווח על כך שנתניהו בירך את יאיר לפיד לכניסתו לתפקיד ראש הממשלה ואיחל לו שבתקופה הקצרה שלו כראש ממשלת מעבר לא יהיו פיגועים – אין צביעות גדולה מזאת, נתניהו מתפרנס מפיגועים כמו בתקופת רבין ורוקד על השם כמו שנאמר וכמו שהקורונה עמדה לצידו – כל דבר רע שקורה למדינה ובמדינה זה מעצים את יכולתו כאדם רדוף שלטון.

נתניהו ימשיך להרוס כל חלקה טובה אם עדיין נותרה במדינה. אחרי שהרס את זרועות החוק, מערכת המשפט ויצר נורמה של שלטון מושחט, שלטון של הפחדת הציבור – יהרוס את השארית שעוד נשארה מהדמוקרטיה.

נתניהו יצטרך להתמודד עם אלמנטים שהם לכאורה שוליים כמו למשל הופעתו הטלוויזיונית של יאיר לפיד. המסך הקטן הוא כידוע מבצרו של נתניהו, אבל לעומת לפיד הוא מחוויר. לפיד הצעיר ממנו בחמש עשרה שנה שופע שיער ועדיין חתיך למרות שגם הוא לא ילד והוא כבר בן 58.

יאיר לפיד בהשוואה לנתניהו הוא יפה הבלורית והתואר. לפיד שופע שיער כאמור בעוד שלנתניהו לא נותר כמעט שיער והוא בעצם קירח כמו בנט ומה שקורה שבעזרת מעצב שיער מומחה שמקבל כסף מקופת המדינה ומצליח להסוות את הקרחת שלו על ידי הדבקת שיער וסירוקו לרוחב. בצילומים מזוויות לא מחמיאות מתברר כי נתניהו קירח לגמרי ויש להניח שאם ציבור המעריצים השוטים שלו היה רואה אותו במצב כזה ספק אם היה מצביע עבורו. יש האומרים שאדם שמרמה בעניין השיער שלו, מרמה גם בדברים מהותיים יותר והרי ידוע שנתניהו הוא סמל הרמאות ונוכלותו היא אומנותו.

כל אלה שמדברים על הנוכלות של בנט לא ממצמצים כפי שהיו צריכים לעשות, שהרי נתניהו שלהם הוא סמל לנוכלות, נוכלות בריבוע.

נתניהו למשל מעולם לא חשב למלא את הבטחתו לגנץ שכעת לא מוכן לשמוע ממנו. איך נאמר, עונשו של שקרן שגם כשהוא אומר את האמת לא מאמינים לו.

בעניין השיער יש רק לומר שבעידן הטלויזיה בדרך כלל מי שזוכה בבחירות דמוקרטיות זה מי שיש לו יותר שיער על הראש. דבר שולי לכאורה, אך זאת עובדה שהוכחה בין היתר בהקשר לבחירות של נשיאים בארה"ב מאז החל שם עידן הטלויזיה. בהקשר זה יש להזכיר את הממרה של בלז פסקאל שאמר: "אילו אפה של קליאופטרה היה קצר יותר, פני ההיסטוריה היו משתנות", כלומר ההיסטוריה מתנהלת על דברים שוליים.

אז אם לפיד, למרות כל הנאמר לעיל לא יצליח להכות את נתניהו בבחירות זאת תהיה הפתעה, למרות שדרכו חזרה לשלטון של נתניהו נראה סלולה מאז נפילת "ממשלת הזדון", כפי שהיא מכונה על ידו ועל ידי חבר מרעיו בליכוד.

הוסף תגובה