חשוב לממש את עצמנו / למה זה חשוב כל כך לממש את עצמנו?

למה דווקא זה?

 

כמעט כל בני האדם מחזיקים בלבם חלום. החלום שונה ומשתנה מאדם לאדם. אחד רוצה להיות וטרינר. השני עורך דין והשלישי אצן מרוצים. אין הסבר מדוע זה ככה. אין הסבר מניח את הדעת מדוע דווקא אתה רוצה להיות רופא ואילו שכנך רוצה להיות צייר? אולי התשובה הפשוטה ביותר היא – "ככה". לכל אחד חלום, והחלום צריך להתממש אם הוא באמת בעל משמעות עמוקה לאותו אדם.

 

בדרך כלל, בגיל צעיר אנו נמשכים באופן אינטואיטיבי לחלום שלנו. הסיבה לכך היא שבגיל צעיר אנו משוחררים יותר, ופחות עמוסים בפחדים – ולכן האינטואיציה שלנו מפותחת יותר ומקלה עלינו לזהות את החלום שבלב שלנו. חלק מהאנשים שמגלים את חלומם ממשים את עצמם כבר מגיל צעיר. ואולם, רב האנשים קוברים את החלום שבלב באיזושהי מגרה עמוקה וממשיכים הלאה בחיים אחרים ושאולים – ודאי לא בחיים האמיתיים שלהם. 

כשרון הוא גם מחויבות

 

הסתכלו. הנמר מטבעו טורף. הלויתן מטבעו צולל. ובני האדם? בני האדם מטבעם צריכים לעסוק במה שהם טובים בו ולממש את החלום שבלב שלהם. שאלו את עצמכם – האם ייתכן שנמר יעסוק בצלילה? האם ייתכן שהלויתן ינסה לרוץ אחרי זברות? כל אחד מאתנו יכול לממש רק את החלום שלו, ומוטב שיעשה כן, משום שזה הדבר שבו תוכלו להצטיין, זה הדבר בו תוכלו לתרום הכי הרבה לאנושות ולעצמכם, וזה הדבר שאתם מחויבים לעשות – עבור עצמכם ועבור החברה בה אתם חיים.

 

זכרו, הטבע אינו בזבזני. אם הטבע נתן לכם כשרון גדול בתחום מסוים – אינכם יכולים כך סתם להשליכו לפח. לצערנו, מי שלא מממש את עצמו פוגע לא רק בעצמו אלא גם באחרים. תחילה הוא פוגע בעצמו, משום שאדם בעל כשרון מבוזבז תמיד יהיה אדם לא מאושר, מריר ומתוסכל. אולם לא רק בעצמו הוא פוגע – אלא הוא פוגע באנשים רבים נוספים. בכך שהוא לא פונה למקצוע המתאים לו הוא מונע מעשרות ואולי מאות ואלפי אנשים ליהנות מפרי כשרונו הייחודי. כך למשל, אם הוא מהנדס, למרות שהחלום שלו היה להיות רופא מנתח לב, ייתכן שמאות אנשים בעולם נפגעים מחוסר המימוש שלו דווקא כרופא מנתח, משום שאילו היה רופא היה יכול להצילם ולשפר את בריאותם בצורה יוצאת מן הכלל. וכך מאות ואלפי אנשים נפגעים מהפחד של אדם מסוים שלא לממש את עצמו ולהקשיב ללבו – עד כדי כך חשוב שאנו נממש את עצמנו.

חשוב לממש את עצמנו

 

קיבלתם מתנה ייחודית. אולי אינכם מודעים לכך כרגע. אבל אתם מחזיקים בידכם את המפתח להמצאה חשובה שתתרום לאנושות, או אולי לרעיון שיקל על מאות ואלפי אנשים את החיים, או אולי לשיטה שתעזור לאנשים לחיות בנוחיות וביעילות גדולה יותר. כן, אתם מחזיקים בלבכם את הפתרון לבעיה קשה כלשהי שרק אתם יכולים לפתור.

 

אם אינכם נותנים דרור ללבכם וממצים את המתנה שקיבלתם – אתם חוטאים לעצמכם. תנו לעצמכם את האפשרות לתרום לעולם. אפשרו לעצמכם להיות אנשים טובים יותר בכך שתהיו מה שאתם באמת. תנו מעצמכם – ותקבלו עולם ומלואו. ממשו את החלום שלכם – ותחיו חיים בעלי משמעות אמיתית.

וטיפ לסיום: מי שעובד מאהבה – יהיה מוקף באהבה כל חייו.

הוסף תגובה