חתונה אזרחית בעיר פאפוס קפריסין

חתונה אזרחית בעיר פאפוס קפריסין

התהליך למתחתן בעירייה פאפוס ואיפה כדאי לבקר? 

מחוז פאפוס הוא אחד המחוזות היפים ביותר בקפריסין ואחד היעדים המועדפים על זוגות המעוניינים להינשא בחתונה אזרחית. הרבנות מגדירה זוגות רבים כפסולי חיתון – זוגות מעורבים, זוגות בהם אחד מבני הזוג מוגדר כחסר דת, נישואי כהן וגרושה או נישואים חד מיניים. חתונה אזרחית אינה אפשרית בארץ אך מוכרת אם היא התקיימה בחו”ל. חתונה אלטרנטיבית לאלו שאינם יכולים להינשא בארץ או שאינם מעוניינים בחתונה דתית היא להינשא בחתונה אזרחית בחו”ל ולהגיע ארצה כשהם כבר נשואים. בית המשפט קבע שעל משרד הפנים לרשום זוגות שנישאו בחו”ל כנשואים לכל דבר ועניין. המרחק, המחיר וההליך הפשוט, הופכים את פפוס, קפריסין לאחד היעדים המועדפים על ישראלים המחפשים אפשרות לקיים חתונה אזרחית בחו”ל.

אילו מסמכים נדרשים כדי להתחתן בפאפוס?

המחוז שבו נישאים רב הזוגות בנישואים אזרחיים הוא מחוז פאפוס – ולא סתם! מדובר במחוז היפה ביותר בקפריסין ובתהליך שהוא פשוט יחסית. בכל מקרה כל מה שדרוש הוא לארגן כמה מסמכים, לתרגם ולהחתים אותם בחותמת בינלאומית (אפוסטיל), להגיש בקשה בעירייה שבה תרצו להתחתן – ואתם מוכנים.

פאפוס מתאימה במיוחד לשילוב חתונה וירח דבש כי בין הרישום בעירייה לטקס עצמו עוברים בין יום לשלושה. כל מה שנשאר זה להחליט האם תעשו את כל הסידורים לבד או תבחרו בחבילה? גם אם תבחרו בחבילה, את המסמכים תצטרכו להשיג בעצמכם. איזה מסמכים? אז ככה – אישור רווקות ממרשם האוכלוסין, תעודות לידה, תעודות גירושין \ פטירה \ אישור על שינוי שם \ אישור מאפוטרופוס (אם אחד מהם רלוונטי), דרכונים בתוקף למשך חצי שנה לפחות, צילומי פספורט עדכניים, וצילום של דרכוני העדים (אם אתם מביאים כאלו מהבית). אל תשכחו להביא גם צילומים של כל המסמכים, המקוריים ואחרי תרגום ואישור.

את המסמכים צריך לתרגם לאנגלית, לקבל אישור נוטריון ולהחתים בחותמת אפוסטיל. אם תבחרו לבצע את כל השלבים עצמאית – מדובר בשלושה שלבים שונים ודברים עלולים להסתבך. למשל, נוטריונים עלולים לא לאשר את התרגום ולדרוש שתעשו את התרגום דרכם, בתשלום נוסף. אפשר ללכת על שירות המציע שילוב של השלבים שנעשים באופן מרוכז ויכולים לחסוך לכם לא מעט זמן וכסף. גם אם בחרתם ללכת על “חבילת נישואין אזרחית” – שימו לב שהחבילה אכן כוללת תרגום, אישור וחותמת כי החבילות שונות זו מזו ולא כולן כוללות את כל מה שנדרש.

ומה עושים כשכבר ארגנתם את כל המסמכים ובחרתם תאריך לחתונה? מגישים בקשה לשריון התאריך בעירייה, מגיעים (לא לשכוח זוג טבעות נישואין! בלעדיהן לא תוכלו להתחתן), משלמים אגרה בהתאם למיקום שבחרתם ו.. מתלבשים יפה.

הליך הנישואין בקפריסין הוא פשוט. נדרשים מעט מסמכים ואפשר לקבל אישור על תקינותם לפני שמגיעים. השהייה הקודמת הנדרשת היא קצרה מאד ואורכת בין יום לשלושה. חשוב להקפיד על קיום ותקינות כל המסמכים לפני ההגעה כדי להמנע ממצב לא נעים בו מגיעים ולא מקבלים אישור להינשא.

תהליך החתונה האזרחית בקפריסין והמסמכים הנדרשים

  • אישורי רווקות – רווקים אזרחים ותושבי ישראל משיגים אישור זה על דרך: בקשה לתמצית מרשם האוכלוסין. מעל לגיל 18 ניתן להוציא מידע עצמי בחינם. ציינו בטופס הבקשה מה הסיבה להגשת הבקשה ומה המידע הדרוש. הטופס מגיע לכתובת הרשומה במרשם האוכלוסין תוך כשבועיים. תושבי חו”ל יכולים לקבל את מסמך באמצעות השגרירות. על שני בני הזוג להצטייד במסמכים אלוכדי להתחתן בקפריסין, על אישורי הרווקות להיות בני לא יותר מחצי שנה.
  • תעודת גירושין – במקרה בו אחד הצדדים או שניהם גרושים יש להמציא תעודות גירושין או החלטת בית משפט.
  • תעודת פטירה – במקרה בו אחד הצדדים או שניהם אלמנים יש להמציא תעודות פטירה.
  • אישור על שינוי שם – במקרה בו אחד הצדדים שינה את שמו יש להגיע עם אישור רשמי על שינוי השם.
  • אישור אפוטרופוס במידה ואחד הצדדים או שניהם בני מתחת ל-18 שנים, יש להגיע עם אישור מהאפוטרופוס המתאים לקיום החתונה.
  • תעודות לידה – חלק מהעיריות במחוז דורשות הצגת תעודות לידה מקוריות.
  • תרגום המסמכים – תרגום כל המסמכים הנדרשים לשפה האנגלית, תוך הקפדה על חוקי התרגום המקצועיים הרלוונטיים לכל אחד מהמסכים. יש להשתמש בשירותיו של איש תרגום מקצועי שמכיר את חוקי תרגום המסמכים הללו. מתוך כל דפי תמצית הרישום יש לתרגם רק את החלקים הכוללים פרטי זיהוי וסטאטוס מצב משפחתי.
  • אישור נוטריוני – על המסמכים להיות חתומים בחותמת נוטריון המעידה כי התרגום והמסמך המקורי זהים משפטית. כל נוטריון יכול לתת שירות זה. מחיר השירות קבוע לפי מספר המילים המאושרות.
  • החתמת המסמכים בחותמת אפוסטיל – החתימה מתבצעת בבית משפט השלום ומעידה על מקוריות ורשמיות המסמכים. ללא חותמת זו למסמכים אין מעמד בינלאומי. התשלום (35 ₪ למסמך) נעשה באמצעות כרטיס אשראי בלבד. ישנם נוטריונים המספקים גם חותמת זו בתשלום גבוה יותר.
  • בקשת אישור המסמכים מהעירייה ושריון תאריך חתונה – שליחת דואל בקשה לעירית שבה תרצו להתחתן במחוז פפוס. לכל עירייה כתובת שונה, והן מפורטות בהמשך. על הבקשה לכלול צילום כל המסמכים והחותמות, שמותיכם ואת התאריך המבוקש. ישנן עיריות אשר כבר עשו את העבודה עבורכם והכינו מסמך המפרט את כל הפרטים הנדרשים, מוכן למילוי ומשלוח.
  • הזמנת טיסה, הסעה ומלון – ניתן לפצל או להזמין כחבילה אחת. ישנן גם חבילות המטפלות גם בצד הבירוקרטי של החתונה, כמובן בתשלום נוסף.
  • רישום בבית העירייה – על שני בני הזוג להגיע לבית העירייה בין יום לשלושה לפני מועד החתונה על מנת למלא בקשת אישור החתונה ולשלם את האגרות הנדרשות. המסמכים הדרושים יבדקו בזמן זה. מלבד המסמכים הקודמים, יש להגיע גם עם תמונות פספורט, צילום דרכונים של שני עדים מעל לגיל 18 ודרכונים של בני הזוג. אפשרות נוספת היא רישום מוקדם בין 15 יום לשלושה חודשים לפני הטקס עצמו. הדבר מחייב שהייה קודמת בת שבועיים אך מוזיל את עלויות הוצאת האגרה מ- 282 יורו ל- 128 יורו.
  • טקס החתונה – טקס החתונה מתקיים לרב בבתי העיריות במחוז. מרבית הטקסים מתקיימים בבית העירייה אולם העיירות במחוז מציאות מיקומים חליפיים בתשלום נוסף. יש להביא טבעות נישואין לטקס החתונה.
  • קבלת תעודות נישואין חתומים בחותמת אפוסטיל – לאחר הטקס יקבל הזוג תעודת נישואין מאושרת. העתק מאושר ישלח לשגרירות. אפשר להזמין העתקים חתומים ומאושרים נוספים בעת הרישום בבית העירייה. חובה לוודא לפני החזרה לארץ כי המסמכים אכן מאושרים בחותמת אפוסטיל.
  • רישום במשרד הפנים – לאחר החזרה לארץ יש להציג את הדרכונים, תעודת הנישואין המקורית (באנגלית) ותעודות זהות במשרד הפנים על מנת שהנישואין ירשמו במרשם התושבים ותוכרו כזוג נשוי לכל דבר. במידה ולא נדרש שינוי שם, הרישום אינו דורש תשלום נוסף.
  • בקפריסין ניתן להתחתן בכמה מקומות שונים ניתן לקרוא עוד על חתונה בעיריות: לימסול, איה נאפה, ניקוסיה, פאפוס ולרנקה 

הוסף תגובה