כאשר פותחים עסק עצמאי, חברה או שותפות, צריכים לבחור בהקדם משרד רואי חשבון. גם במידה ואתם לא מרוצים ממשרד רואי החשבון הנוכחי שלכם, תרצו בוודאי לבחור בצורה טובה יותר. הטיפים הבאים יעזרו לכם עם בחירת משרד רואי חשבון, על הצד הטוב ביותר.

חשיבות גודלו של המשרד

בדומה למה שמקובל בתחום האדריכלות או בעריכת דין, גם משרדי ראיית החשבון עשויים להיות קטנים או בינוניים או גדולים. לרוב, פירמת רואי חשבון גדולה נוהגת לגבות מחירים יקרים יותר ביחס לפירמות הקטנות, אך זה לא הכל.

יחד עם זאת לעסקים מורכבים, מיוחדים או גדולים, יש יתרון במומחיות.

לדוגמא, בחירת משרד רואי חשבון גדול בעל ניסיון בייצוג יבואנים יתאים לעוסקים בייבוא יצוא. יש משרדי רואי חשבון המתמחים בייצוג מלכ"רים ויש כאלה שעובדים דווקא עם עסקים קטנים.

סוגי שירותים נדרשים

לפני בחירת משרדי רואי חשבון, בדקו אילו שירותים תוכלו לקבל במקום.

לדוגמא, שירות מקיף כולל למשל פתיחת תיקים ברשויות, ביצוע תיאומי מס, הכנת דוחות שנתיים, הפקת דוחות מע"מ, תשלומים לרשויות בשם הלקוח, הכנסת משכורות, הכנת מאזנים ועוד.

במידה ואינכם בטוחים מהם השירותים הנדרשים לכם, שוחחו על כך עם רואה החשבון לפני שתמנו אותו כמייצג שלכם.

זמינות המשרד

בדקו מראש כי תמיד יעמוד לרשותכם רואה החשבון או לפחות עובד מטעמו, לכל שאלה או עניין שתצטרכו. אם חשוב לכם כי המענה יינתן על ידי רואה חשבון ולא על ידי מנהלי חשבונות שכירים, בדקו זאת מראש עם המשרד.

וותק וניסיון

כלל אצבע חשוב – העדיפו לעבוד עם משרד רואי חשבון בעל וותק וניסיון שמתאימים לכם. ככל שהעסק שלכם או החברה שלכם צפויים לגלגל סכומי כסף גבוהים, ישנה עדיפות למשרד וותיק ובעל אמינות מוכחת.

שקיפות ועלויות

ברגע שבוחרים משרד רואי חשבון, זו יכולה להיות עבודה משותפת למשך שנים. רואה חשבון מוצלח יכול לסייע לא רק בהכנת דוח שנתי אלא גם בניתוח צרכי העסק מבחינה פיננסית.

עם זאת, בדקו מראש מהי מדיניות המחירים במשרד. שקיפות בנושא זה ביחד עם מחיר הוגן ותחרותי יאפשרו לכם להמשיך בעסקים, בראש שקט ועל הצד הטוב ביותר.

גרינברג ושות' משרד רואי חשבון בפתח תקוה

משרד רואי חשבון גרינברג ושות' נוסד לפני 63 שנים ומתמחה במתן שירותי ראיית חשבון ושירותי ליווי וייעוץ עסקי למגוון תאגידים, חברות, עמותות, עצמאים ועסקים בהיקף בינוני וקטן.

בנוסף מתמחה המשרד בעריכת בוררויות וגישור. המשרד מונה 11 רואי חשבון ומנהלי חשבונות ומאפשר לנו לתת טיפול צמוד לכל לקוח, גדול או קטן.

הוסף תגובה