טיפים למכירת רכב משומש

טיפים למכירת רכב משומש

מכירת רכב משומש יכולה להיות תהליך חלק ומוצלח במידה והמוכרים דואגים לבצע את זאת בצורה נכונה וליישם בפועל כמה עצות חיוניות. אם גם אתם מרגישים שהגיע הזמן להתחדש ברכב חדש וכחלק מכך למכור את הרכב שברשותכם. להלן מספר עצות שימושיות אשר יעזרו לכם להשיג את התמורה הטובה ביותר עבור המכונית המשומשת שלכם:

נקו וסדרו את המכונית שלכם

הרושם הראשוני חשוב ובעל השפעה גדולה על הצלחת המכירה. כחלק מכך, יש לדאוג להעביר את הרכב ניקוי יסודי, מבפנים ומבחוץ. כדאי לשקול לפנות למכון מקצועי לניקוי הרכב זאת, בכדי לגרום לו להיראות במיטבו.

איסוף של מסמכים רלוונטיים

לפני שמפרסמים רכבים למכירה, ההמלצה היא לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים, כולל רישומי התחזוקה, המדריך לבעלים וכל מידע על אחריות. היסטוריה מתועדת היטב יכולה להעלות את ערך המכונית.

הבינו את ערך השוק

יש לחקור את שווי השוק הנוכחי של המכונית שלכם באמצעות ניתן לעשות זאת באמצעות מחירונים – מחירון יצחק לוי או מחירון יד 2. כיום, ניתן ליהנות מגישה מהירה ויעילה למחירונים ברשת האינטרנט. 

הכינו דוח מסודר של היסטוריית הרכב שלכם

יש לשקול את האפשרות של לספק דוח היסטוריית רכב  לקונים פוטנציאליים. דוח שכזה יכול להציג את היסטוריית התאונות של המכונית, רישומי השירות ומידע חשוב אחר – אשר יאפשר לקונים לדעת בדיוק מה הם עתידים לקבל בתמורת כספים ולעשות את הבחירה הנכונה והמתאימה עבורם ביותר.

הקפידו לצלם תמונות באיכות גבוהה

כיום לכל אחד יש מצלמה איכותית בטלפון החכם שלו, כך שצילום הרכב לא אמור להוות פעולה מורכבת מדי. יש לצלם תמונות ברורות ומוארות היטב של המכונית מזוויות שונות, כולל המראה החיצוני, הפנימי, המנוע וכל תכונות ייחודיות. ודאו שהתמונות מייצגות במדויק את מצב המכונית שלכם.

הכינו רשימה כנה ומפורטת

צרו רישום מושך ואינפורמטיבי עבור המכונית שלכם. ציינו פרטים מרכזיים כמו יצרן, דגם, שנה, קילומטראז', מצב הרכב, היסטוריית תחזוקה וכל שדרוגים או תיקונים אחרונים.

החליטו היכן לפרסם את הרכב

יש היום לא מעט לוחות ופלטפורמות מקוונות בהם תוכלו לפרסם את הרכב שלכם כמו: לוחות, רשתות חברתיות, אתרים בתחום הרכב ועוד.. . ההמלצה היא לשקול להשתמש במספר פלטפורמות כדי למקסם את החשיפה – כמובן, שיש פלטפורמות אשר כרוכות בעלות כספית וכאלו המוצעות ללא עלות – כדאי לבחון את כל האפשרויות.

דאגו להשיב באופן מהיר לפניות של קונים פוטנציאליים

הקפידו להיות זמינים, ענו מהר על שאלות והקפידו להיות כנים ולספק מידע מקיף – חשוב שהם יקבלו כמה שיותר פרטים לפני שהם מגיעים לראות את הרכב, בכדי למנוע מהם ומעצמכם בזבוז של זמן מיותר. 

אפשרו למעוניינים בכך נסיעות מבחן

ארגנו זמנים בטוחים ונוחים עבור קונים פוטנציאליים לנסיעת מבחן ברכב שאתם מעוניינים לרכוש. ודאו שאתם מלווים אותם במהלך נסיעת המבחן ואמתו את רישיון הנהיגה שלהם.

משא ומתן על המחיר

תהיו מוכנים למשא ומתן אך קחו בחשבון גם מחיר מינימאלי בו אתם מוכנים לרכוש את הרכב. היו מוכנים להתפשר, אבל אל תמכרו את הרכב בפחות ממה שקבעתם לעצמכם.

מלאו את הניירת הדרושה

ברגע שיש לכם קונה, חשוב שתקפידו להשלים את הניירת הדרושה להשלמת המכירה. חתמו על הכותרת לקונה וספקו שטר מכירה. אמתו את זהות הקונה ואת אמצעי התשלום כדי למנוע הונאה.

העברת בעלות

חשוב שתכירו מראש את כל השלבים והפעולות אותם תדרשו להשלים על מנת להעביר בעלות על הרכב. יש לעשות זאת בצורה רשמית ובהתבסס על התקנות השונות.

הוסף תגובה