טיפים לצילום אירועים

"הצילו,אני מצלם את החתונה הארשונה שלי!תציל אותי אני תריך כמה טיפים!!!"
זו שאלה שנשאלה עשרות פעמים בפורומים שונים לצילום ובצורות שונות כל הזמן.
חשבתי לתת כאן כמה טיפים שעזרו לי בצילום אירועים ו צילום חתונות  בתחילת דרכי.
1.חשב לפני האירוע אילו סוג של תמונות הזוג ירצה שתצלם.דבר חשוב מאוד בעיקר בצילומי המשפחה.נסה להחליט מראש על צירופים שאסור לך לפספס,תאר לך איזה באסה זה יהיה אם לא תספיק לצלם את החתן ען הכלה וסבתא שלו…
2.החלק של צילומי המשפחה הוא אחד החלקים המלחיצים של היום.כל אחד נמלא בפינה אחרת של האולם,מנשק איזו דודה אחרת ואתה חייב להשיג את כולם ביחד לתמונה המשפחתית.בקש מהזוג למנות חמל"סיט שידאג לקבץ אותם לכמה דקות.אם לזוג אין מועמד או שאין עם מי לדבר תפיל את התיק על אחת האחיות.שתיים שלוש  דקות דקות של צילומים וזה נגמר…
3.ל צילומי הסטודיו =צילומי חתן כלה,נסה להיות בסביבת המקום כמה ימים לפני ולמצוא מקומות נחמדים.לראות איך התאורה מסתדרת,איך הצללים נראים.וקח כמה תמונות על ריק לראות איך הצבעים יוצאים.אמנם צלם אירועים טוב לא עושה את זה וזורם בדר"כ עם הזוג,זה משהו שתמיד היה עוזר לי בהתחלה.תחשוב על כמה פוזות שנראות לך,או תן לזוג לחשוב על זה לפני יום החתונה,מתיד תהיה להם איזו פוזה נחמדה שמזכירה להם את הדייט השלישי או הטיול לפרו.
4.הכנה היא אחד הדברים הכי חשובים.כלכך הרבה דברים יכולים להתפקשש ביום הזה,ככה שאתה חייב תוכנית גיבוי:מזג האוויר יכול להיות גרוע,אתה חייב הרבה סוללות ספייר,כרטיסי זיכרון,חשוב על חייב אתה נוסע ממקום למקום(אחינו ה GPS יכול לעזור) וכדאי שתידע מה לו"ח הזמנים של הזוג.
5.תאם עם הזוג ציפיות,תראה להם עבודות שעשית וגלה מה הם רוצים שתשיג,תמונות שחשובות להם,אנשים חשובים(תמיד שאל את האחות באולם מי זה מי).אם הם גם משלמים לך על ההתנסות שלך קבע מראש את המחיר,או הראה להם מחירון אירועים.
6.כבה את הצלילים מהמצלמה שלך,כי כל מיני ציפצופים באמצע הברכה של הסבא לא יעזרו לאף אחד.
7.נסה לצלם גם פרטים קטנים:טבעות,את השמלה,נעליים,פרחים,סידורי שולחן,תפריטים.נסה לשוטט האינטרנט ולמצוא דוגמאות.
8.אתה חייב שתי מצלמות.תתחנן לחברים,תשאיל,תשכור (או תגנוב) מצלמה שניה ליום החתונה.שים אליהן עדשות שונות.אני שם על אחת עדשת זום טובה ועל השנייה עדשת פריים איכותית לצילום ללא פלאש.
9.חשוב אפילו על צלם שני.חבר שיודע מה הוא עושה.זה אומר שאתה תרוץ פחות,תילחץ פחות ויהיו לך עוד תמונות לגיבוי.והזוג יקבל עוד עין מצלמת שתעזור לתפוס מקומות שאתה לא נמצא בהם.
10.תהיה זריז,אבל לא היפר אקטיבי.אל תפחיד את האורחים.לפעמים אתה צריך לזוז הרבה כדי לתפוס תמונה.תיזמון הוא אמנם הכלי החשוב ביותר,טנסה לצפות את האירועים מראש.בטקס החופה למשל,אני משנה עמדות כמה פעמים,יורד לקהל,הולך לאחורי החופה,לצדדים,מצלם מהקהל.
11.למד להפעיל את הפלאשים שלך.איך להקפיץ פלאש ומתי.שימוש במרככים.פלאש ישיר או לא.אישית אני משתמש בשני פלאשים,אחד על המצלמה בעומה נמובה יחסית ואילו פלאש שני אני מחזיק ביד והוא מבזיק מהצד.
12.צלם בRAW.אמנם זה לא יעשה אותך צלם טוב יותר,אבל תוכל לשלוט בבית על התמונה טוב יותר.
13.הצג תמנות בקבלת הפנים או האירוע עצמו.דבר נחמד שאני רואה הרבה צלמים שעושים את זה לאחרונה.אם יש לך לפטופ פשוט או ישן,אתה יכול להוריד אליו תמונות ולעשות מצגת שתרוץ במהלך האירוע.זה רק עושה שמח.
14.חשוב טוב על הרקע שאתה מצלם.נסה שיהיה מואר תמיד,במיוחד בתמונות המשפחתיות ובמהלך הריקודים.רקע מואר נותן מימד נוסף לתמונות.
15.על תתעלם מטעויות שלך במהלך האירוע.יש לך מסך על המצלמה ואתה יכול לראות את התוצאות שלך מידית!תקן חדות ושחק עם מהירויות הסגר תוך כדי.
16.שנה זוויות במהלך האירוע,צלם מלמעלה מלטה,מהצדדים והשתמש בעדשות רחבות מאוד.למרות שרוב התמונות באלבום יהיו נורמליות=מקדימה,עוד זויות יתנו עוד קצת יצירתיות באלבום החתונה.
17.העיקר תיהנה גם אתה!זה מה שאני אוהב בחתונות!ברוב המיקרים האירועים שמחים,כולם מחייכים אליך ויש מוזיקה טובה.חייך גם אתה (למרות שאתה לחוץ) זה משחרר אנשים לחייך אליך חזרה!

בהצלחה!!!

הוסף תגובה