טיפ לצלם מוצרים – התאורה עושה את ההבדל

כמו בכל תחום הצילום,גם צילום מוצרים טוב מבוסס הרבה על העמדה ותאורה מחמיאה, מחמיאה היא כי תאורה נכונה תיתן למוצר שלך מראה טוב יותר ותבטא טוב יותר את הצורה המרקם והאופי של המוצרים שלך.

לרוב התאורה הטובה ביותר לצילום מוצרים היא תאורה רכה ומפוזרת.בחלק לא קטן מצילומי המצורים שאני משתתף בהם , אני מרבה להשתמש בתאורה טבעית, אור חלון או אור שמשץ אני אוהב את התאורה הטבעית בגלל שהיא קודם כל טבעית (סך הכל אין מצב שהתמונה תראה תעשייתית במידה ואני מצלם עם אור טבעי), ובנוסף היא מאפשרת לי לבחור את כיוון הצללים ועומק התמונה רק ע"י סיבוב זווית המצלמה וכל זה בלי "להרים" סטים ענקיים. מה גם שאני לא צריך (או אתם לא צריכים) . צילום מוצרים לא מחייב למצא לוקיישן מפואר או סט מושקע כדי להשתמש באור השמש שלנו. מוסיפים רפלקטור לחגיגה ואפשר גם לשלוט בצבע האור ובכיוון שלו.

טיפ בנוגע לשימוש ברפלקטור (מחזיר אור) – אם אתם רוצים לשמור על צבע האור בסט שלכם, לא תאמינו, אבל יש לכם באוטו רפלקטור מעולה! אתם יכולים להשתמש במגן השמש המתקפל הזה שיש בכל אוטו. כוונו אותו לכיוון המוצר שאתם מצלמים נגד כיוון השמש וכך שהאור שלו יכוון למוצר שלכם ויש לכם אור מילוי מעולה ובלי מאמץ מיוחד!!!

מה השעה המומלצת לצילום מוצרים עם אור שמש רגילה? כמו שלמדנו בקורסי צילום בסיסיים, צלמו לא כאשר השמש נמצאת למעלה בשמיים (שעות הצהריים) אלא לכו לכיוון שעות הבוקר עד שעות הצהריים המוקדמות או תזמנו את שעת צילום המוצרים שלכם לשעות אחר הצהריים. אישית אני מעדיף להתחיל בשעות הבוקר, כך במידה ולא הספקתם משהו, תוכלו להמשיך את הצילומים בשעות אחר הצהריים ולא לצאת מהשוונג.

טיפ נוסף לצילום מוצרים – אם אתם מצלמים בעזרת אור חלון רגיל ולא שמתם לב לשעה והשמש ככה קצת עולה למעלה, אתם פשוט יכולים לסגור את החלון עם וילון לבן דק (וילון דק כדי שלא יהיה חושך, לבן כדי שלא ישתנה צבע האור). ככה תקבלו אור מרוכך ונעים.

במידה ויש לכם סדרה של מוצרים לצלם ואתם רוצים שהתמונות לא תראנה זהות, תמיד תוכלו "לשחק" עם מיקום המוצר אותו אתם מצלמים ביחס למקור האור. החלון יכול לספק לכם תאורה קדמית, תאורה צידית ותאורה אחורית. שינוי קטנטן בזיות הצילום ויש לכם לוקיישן חדש לחלוטין לצילום המוצרים שלכם. ואל תשכחו להשתמש גם במחזיר אור שיוסיף לכם נפח לתמונה ואתם "מסודרים".

תודה, ומקווה שמצאתם את הטיפים האלה שימושיים – משה סמואל- צלם מוצרים.

הוסף תגובה