טרנדים קולינריים שונים

כך קורה למשל שאנחנו עדים לגל תוכניות הבישול המוצגות בערוצים השונים, לעתים אחת אחרי השנייה וזאת נוסף על תכניות שונות בערוצים שונים במקביל. ככל שעולה המודעות כך אנחנו פוגשים עוד ועוד מסעדות כאלה המציעות לנו חוויה קולינארית מיוחדת במינה.

טרנד המאכלים העממיים עם הטוויסט

אחד הטרנדים הנפוצים של מסעדות בזמן האחרון הוא מסעדות אשר להבדיל ממסעדות יוקרה אחרות, אשר יש בהן מנות דגל מיוחדות ומשוכללות, המפיקות את מירב הטעמים מתערובות שונות של מצרכים וחומרי גלם, ישנו טרנד של מסעדות אשר מתמקד במאכלים עממיים דווקא, אולם עשויים לא רק על פי מיטב המסורת אלא באופן שישיא ככל האפשר את המרקמים והטעמים של המנות, כדי לתת לנו לטעום את אותו מאכל עממי, אבל כפי שמעולם לא טעמנו אותו. כך קורה למשל שמנת הדגל של אחת המסעדות היוקרתיות בתל אביב הוא שניצל עגל חלב המוגש עם פירה. נראה כי זה רק עניין של זמן עד שנמצא את עצמנו סועדים במסעדת גורמה בשם פיצה באר שבע שממוקמת ברחוב בו שכנה פיצרייה שכונתית שהייתה ידועה בזכות טעמה המשובח…

 

טרנדים נוספים בשמי הקולינריה

תופעה אחרת שרווחת בשנים האחרונות הן מסעדות שף: מסעדות הבנויות על מוניטין של שף. בדרך כלל השף הוא זה שמעצב את התפריט כולו וקובע את הכיוון הקולינארי של המסעדה. השף דואג להביא מניסיונו הרב ומטעמו האישי כדי לתת למסעדה את הייחוד שלה. מסעדות אלה נחשבות יוקרתיות במיוחד ויקרות במיוחד, אולם אין בעובדה זאת כדי להרתיע את הישראלים אוהבי האוכל והגורמה. ישראל הפכה במהלך העשורים האחרונים לאחת ממעצמות אנינות הטעם העולמיות בכלל.

כיום בישראל ניתן למצוא מסעדות אשר אינן נופלות ברמתן מאלה של מסעדות יוקרה בחו"ל ואפילו מהמפורסמות שבהן. ישנם יקבי בוטיק ואפילו מבשלות בירה בוטיק. כל אלה הופכים את ישראל למיני-גן-עדן בעבור אניני הטעם וחובבי החיים הטובים ובפרט האוכל הטוב. לא מעט חברות טיולים בישראל מציעות טיולים בעקבות מאכלים מסוימים, גבינות או יינות מקומיים המיוצרים במקומות שונים.

ולא רק גורמה, גם בריאות

מלבד מסעדות השף והמסעדות הממציאות מחדש את המאכלים העממיים שכולנו מכירים ואוהבים, אחד הטרנדים העולים שאפשר לזהות בתחום האוכל הוא אוכל בריא. האוכל הבריא הוא לא בדיוק טרנד חדש אלא תחום אשר כל העת מתפתח ומתקדם. מעת לעת מתגלים מאכלים אשר יש להם יתרונות בריאותיים, נולדים טרנדים של מאכלים המכילים חומרים מסוימים. אחד הטרנדים האחרונים בתחום זה הוא נוגדי חמצון, אשר על פי הסברה האפנתית, מסייעים למנוע תהליכים בתא הקשורים בהזדקנות.

לא משנה מה הטרנד – תוכלו למצוא אותו בארץ

אם יש דבר אחד שבטוח הוא שהישראלים אוהבים לחיות. הישראלים אוהבים לטייל והישראלים אוהבים ליהנות. משמעות הדבר, כי לא משנה מה הטרנד הנוכחי בתחום מסוים, סביר להניח כי הוא יגיע גם לישראל וניתן יהיה להשיג את המוצרים הטובים ביותר על פי אותו טרנד בישראל. ממסעדות יוקרה עבור במסעדות עממיות ועד למסעדות המגישות מאכלים "בריאים" בלבד – את הכל תוכלו למצוא בקלות, אם רק תחפשו.

ואם יש שאלות שאתם רוצים לשאול, ישנן גם קהילות המתאגדות סביב פורומים באינטרנט כדי לדון בכל אחד מסוגי הטרנדים השונים. 

הוסף תגובה