יאיר לפיד כראש ממשלת מעבר

אם יקרה הדבר, ואכן יאיר לפיד ייכנס ללשכת ראש הממשלה על תקן של ראש ממשלת מעבר סיכוייו של נתניהו להיבחר מחדש יתקלו במכשול שנראה כבלתי עביר.

עצם הפיכתו של לפיד לראש ממשלה מכהן ייצור מומנטום לטובתו של לפיד בדו קרב עם נתניהו. הוא יוצא לקרב מעמדת מספר אחת, והוא יכול לקבוע את סדר היום הציבורי ואת כללי המלחמה. לדוגמה, בארצות הברית ברוב המקרים לנשיא מכהן יש יתרון משמעותי כנגד מועמד שנבחר להתמודד מולו, ובדרך כלל נשיא מכהן נבחר לקדנציה השנייה שלו.

אם אכן לפיד יהיה ראש ממשלה ולו כמועמד זמני עד לבחירות הוא אמור לקבל את נשיא ארצות הברית וכן להיפגש עם גדולי עולם תחת לוח זמנים לחוץ כדי להוסיף ללגיטימציה שלו כראש מדינה. לפיד ישלוט על לוח הדיון הציבורי וגם ישלוט על הכלכלה בתקופת הבחירות וינהל למעשה כלכלת בחירות, הוא יוריד מיסים וכך יוריד את עלות יוקר המחייה כמו שיורם ארידור כשר אוצר עם "הכלכלה הנכונה" שלו הביא לניצחון הליכוד ב1981.

כשנתניהו יתחיל להתפוצץ מבפנים ומבחוץ וירד אל מתחת לחגורה של לפיד, לפיד יחזיר לו באבי אביו, שכן יש לזכור שבין יתר העיסוקים הרבים של לפיד בצעירותו הוא היה גם מתאגרף, גם אם לא מוצלח במיוחד.

אם נתניהו יזכיר לו כי אין לו תעודת בגרות ללפיד, אזי יישלפו הספרים הרבים שכתב לפיד, בין היתר ספרי מתח וגם שירים ופזמונים וכמובן האוטוביוגרפיה המרגשת שכתב על אביו טומי לפיד. לפיד יחבק גם את אנשי הרשימה המשותפת וכמובן את מנסור עבאס, הרי גם ביבי ינסה לפעול בעניין זה, רק בהבדל קטן שלביבי לא יאמינו. לביבי נתניהו יש מעמד של שקרן כרוני ואדם לא אמין שאף בנק נורמלי לא יהיה מוכן להחתים אותו כערב. ככל שביבי יתפוצץ יותר כך הוא ינהל מאבקי מאסף ולפיד יזכה יותר ויותר לנקודות זכות על פניו.

גם לשמירה הצמודה של עשרות מאבטחים ועשרות מכוניות משטרה על לפיד תטריף את נתניהו שאיבד את כל זאת כאשר בנט ולפיד העיפו אותו מהשלטון. הציבור יתחיל יותר ויותר להתרגל לעובדה שלפיד הוא ראש ממשלה לגיטימי ויש גם חשיבות לעוד שני אלמנטים בדו קרב בין השניים.

נתניהו ניראה כמי שמחשב את קיצו לאחור במובן של גבר מזדקן ביחס ללפיד הצעיר ממנו בעשור וחצי, תקופה משמעותית בחיי אנוש.

לפיד מנצח את נתניהו גם על המסך הקטן. הרי הדבר החשוב ביותר בימינו לפוליטיקאי בעידן הטלויזיה הוא לעבור מסך. אפשר להכות את נתניהו גם בעניין השיער המודבק שיש לו במסגרת טיפול ספר צמרת כשהוא מסורק לרוחב. ניתן בצילומים מזוויות לא מחמיאות לנתניהו להראות את ראשו ולהיווכח שהמלך הוא עירום! נתניהו פשוט קירח כמו בנט וכאן יש לציין כי אי נסיקתו של בנט בסקרים הייתה הופעתו האפורה והיותו קירח לגמרי כשהוא נאלץ להדביק את הכיפה הקטנה לראשו כל בוקר בדבק נגרים. לפיד לעומתו ולעומת נתניהו שופע שיער מכל זווית אפשרית. את הזווית הלא מחמיאה של נתניהו מבחינת שיער ראשו יש לשדר במשדרי הבחירות או ברשתות החברתיות בלופ באופן בלתי פוסק עד לזרא, עד שזה ייכנס לתודעת הציבור שנתניהו מרמה בשיער ראשו המלאכותי בנוסף להיותו רמאי סדרתי בכל דבר ובכל תחום.

אז עם כל הדברים שנאמרו לעיל יבואו לידי ביטוי בעת מלחמת הבחירות הבאה, נתניהו אמור אפילו להפסיד בנוק אאוט. אבל המפסידה הגדולה ביותר בבחירות תהיה מפלגתו – הליכוד, וכן קונסטלציית המפלגות החרדיות שמקיפות את נתניהו ואת הליכוד.

הפסדו של נתניהו, אם אכן יפסיד – מה שהרבה מקווים, אולי יגרום לפרישתו המאולצת מהפוליטיקה (מרצונו ברור שהוא לא יעזוב), ואז הוא יותיר את הליכוד בפני שוקת שבורה. מספר המנדטים שתקבל הליכוד בבחירות שלאחר הבחירות הקרובות יהיה בין עשרה לחמישה עשר פחות, זה הנטו שקושש נתניהו מבוחרים שוטים אשר חושבים שהוא המשיח והמדינה לא יכולה בלעדיו. איך אמרה אשתו הצרחנית בשיחת הטלפון המפורסמת: "אם ביבי לא ראש ממשלה מבחינתי שהמדינה תישרף!". גם את זה צריך לשדר במלחמת הבחירות בלופ, ועוד יש הרבה חומר מעין זה ויעיד על כך בן כספית בביוגרפיה שלו על נתניהו.

אם אפשר היה להעביר עותק של הספר למאות בתי אב בישראל בחינם יכול להיות שזה היה יכול לעזור ממש לסלק את נתניהו סופית מן השלטון ויפה שעה אחת קודם.

הוסף תגובה