ייעוץ זוגי לפני שמשהו מתקלקל..

כאשר אתם שומעים את המונח ייעוץ זוגי, האם המחשבה הראשונה שעולה לכם לראש היא "אנחנו לא צריכים את זה, כן, היו לנו תקופות יפות מאלה אבל עדיין אנחנו יחסית בסדר"?.

נכון, אתם בסדר, אבל זוגות רבים לאורך שנות הזוגיות, בתהליך איטי ובלתי מורגש, מתרחקים זה מזה, וברגע שתהליך כזה מתחיל – הגיע הזמן לבקש ייעוץ זוגי.

ישנם זוגות שמתנים את הנישואין בייעוץ מוקדם, הם רוצים להתחיל נכון יותר… ולא מתוך מצוקה, או ריבים בילתי פוסקים מסיבות חסרות משמעות.

הפנייה לייעוץ מתוך פתיחות ורצון אמיתי להתחיל או להמשיך את הזוגיות בדרך טובה ואיכותית, להבין את "מוסד הזוגיות" ולקבל מבט אחר על הזוגיות.

ככל שתפנו לעזרה יותר מהר, כך יש לכם יותר סיכוי להציל את הקשר ולמנוע מעצמכם את אותה התחושה הראשונית של ריחוק, ניכור, כעסים מודחקים או אכזבה מכרסמת.

ייעוץ זוגי הוא לא שלב בדרך לפירוד, כפי שנראה מצפייה מוגזמת בדרמות טלוויזיוניות, אלא הוא הדרך לשיפור איכות הזוגיות. מחקרים הראו שזוגות רבים שפנו בזמן לטיפול זוגי חשים שינוי משמעותי לטובה, כבר אחרי מספר קטן של פגישות טיפוליות. זוגות אלה הצליחו להעלות את הזוגיות רמה ולהפוך אותה למקור האושר האמיתי של חייהם. ייעוץ זוגי נחלק לכמה סוגים על פי הצרכים והרצונות של בני הזוג.

ייעוץ זוגי לפי שיטת האימאגו

שיטת האימאגו מבוססת על התפיסה שכל אחד מאיתנו נושא עימו חסכים, כאבים ופצעים מהילדות ותפקיד הזוגיות להביא להם מרפא, תיקון ונחמה. על פי שיטת האימאגו, בני הזוג מבהירים אחד לשני מהם אותם צרכי ילדות והחסכים שעל בן הזוג למלא. המודעות לצרכים הללו, של שני בני הזוג לגבי עצמם ולגבי בני זוגם פותרת בעיות, תסכולים ומצוקות רבות. זוהי לפעמים דרך המלך לזוגיות מספקת, עוטפת ומרגיעה.

ייעוץ זוגי לפי השיטה הבין דורית

ייעוץ זוגי לפי השיטה הבין דורית עומד על מאפייני משפחות המוצא של בני הזוג, ההבדלים בניהם והשפעתם על הזוגיות. גורמים שונים נבדקים בשיטה זאת של ייעוץ זוגי כגון תלות מול עצמאות ביחס למשפחות המוצא מול הזוגיות הנוכחית.

ייעוץ זוגי לפי הגישה הנרטיבית

הגישה הנרטיבית מטרתה לטפל בתחושת בני הזוג, שאין בכוחם לשפר את מערכת היחסים ושאין מוצא או דרך להעלות את הקשר לפסים נכונים. גישה זאת מספקת מבט חדש על הקשר והאפשרויות הטמונות בו. לחזור לימים הראשונים של החיבור הזוגי ולהתאהב מחדש כמו ביום הראשון.

לסיכום, זוגות רבים מספרים שלאחר התהליך של ייעוץ זוגי, הזוגיות שהייתה קודם לכן כברירת מחדל או זוגיות שלא עומדת בציפיות, הפכה לרוח תחת כנפיהם, למקור של כוח והשראה. התובנות שנלמדו בתהליך והיבטים נוספים על הזוגיות, הביאו אותם לאהבה והרמונייה מחודשת!

בברכת זוגיות טובה ואוהבת,

אסנת ליבה

הוסף תגובה