יעוץ ארגוני – תרבות ארגונית

יעוץ ארגוני – תרבות ארגונית והצלחת הארגון

אחד הנושאים העיקרים שנבדקים בתהליך יעוץ ארגוני הוא עניין התרבות הארגונית הרצויה והמצויה על רבדיה הגלויים והסמויים. בתהליך יעוץ ארגוני יועץ ארגוני ישים לב לרובד הגלוי בארגון הכולל: נורמות והמנהגים הנהוגים בארגון, השפה שבה מתקיימים הדיאלוגים בין העובדים ובין ממשקים שונים בארגון, והרובד הסמוי של האמונות והערכים שבאים לדי ביטוי בחיי היום יום של הארגון. מחקרים רבים בתחום יעוץ ארגוני, כגון אלו של ג'ון קוטר, מעידים על הקשר שבין תרבות ארגונית חזקה, תוצאות עסקיות טובות והסתגלות לסביבה המשתנה. כיום כמעט כל יועץ ארגוני מזהה קשר בין הצלחתן של חברות כגון גוגל לבין תרבות ארגונית שהן פתחו – תרבות המעודדת מצוינות וביצועים גבוהים בקרב העובדים.

יעוץ ארגוני – תרבות ארגונית בעיני יועץ ארגוני

כיצד יעוץ ארגוני עשוי לסייע בטיפוח תרבות ארגונית מקדמת תוצאות?

תהליך ראיון עבודה הוא תהליך דינמי וכך ראיון עבודה אחד לעתים לא דומה לאחר. עם זאת, ישנם מאפניים כלליים שחוזרים בכל תהליך ראיון עבודה וטעויות נפוצות שאפשר לצפות ולמנוע.

ישנם מספר אסטרטגיות שארגון יכול לאמץ על מנת לטפח מצוינות בתוך מסדורות הארגון. לדוגמא, הקדשת זמן איכות למפגש מנהל ועובד כתהליך שגרתי ולא רק לצורך הערכת עובדים. הנחת יסוד של ארגונים הרואים בעובדים שלהם גם לקוחות פנים ולא רק נותני שירות ,היא שעובדים שבעי רצון יעלו את ביצועי הארגון, ועובדים הטרודים בבעיות אמתיות בחייהם האישים לא יוכלו לתת את המרב לארגון, על כן למען ביצועי הארגון חשוב שמנהלים יטפחו את העובדים שלהם. הנחת יסוד נוספת שמנחה יועץ ארגוני בתהליכי יעוץ היא שעובד מרוצה יגלה מחויבות רבה יותר למקום עבודתו, מחויבות זו תיתן את ביטויה בשירות הלקוחות שהוא מספק ותוצאות עסקיות לארגון. 

להלן מספר דרכים שבהן ניתן לשפר ביצועים ולבסס תרבות ארגונית של שיתוף פעולה ואחריות הדדית. 

1. הפרשת תקציב לטובת יצירת לכידות בין העובדים במחלקה

2. . יציאה משותפת לפעילויות חברתיות אחת לכמה זמן 

3. נוכחות של מאמן אישי בחברה. אימון אישי Coaching נפוץ היום בחברות רבות ומלווה לעתים קרובות תהליכי יעוץ ארגוני בחברה. הצמדת מאמן אישי לעובדים או מנהלים בצמתים מרכזים בחברה מאפשרת לעובד קיום של סביבה תומכת. מאמן אישי בארגון שכזה אינו בהכרח נוכח רק אחת לשבוע , אלא הוא משמש עוגן חשוב בתהליך של פיתוח מנהלים ע"י אימון אישי, לווי והדרכה צמודים לעובד

תרבות ארגונית – יעוץ ארגוני בצל המשבר

כיום, בעידן של משבר כלכלי עולמי המשפיע באופן חד על ארגונים שונים, יועץ ארגוני זוכה לתפקיד חשוב בתהליכי פיתוח תרבות ארגונית . כך, חברה שמחליטה להביא לידי שינוי ולחזק את היחסים בין מנהליה ועובדיה נוטה לעתים קרובות להסתייע בשירותי אימון אישי למנהלים, לעסוק בפיתוח מנהלים ועובדים וזאת מתוך הערכה שכך ואולי 'רק כך' תוכל לשרוד את המשבר. 
תפיסה של חסכון שמנעה בעבר מארגונים להוציא תקציבים על שדרוג תרבות ארגונית בזמני מצוקה חלפה כמעט מעולם העסקי במודרני. כיום האמונה השולטת של חברות אלו היא שלעובד תפקיד מרכזי בבניית יתרון תחרותי לארגון בו הוא עובד והשקעה בו היא הכרחית לא פחות מהשקעה במוצר, בפרסום או בתשתיות. 
כיום לא רק יועץ עסקי אלא גם בעלים של החברה מבין כי תוצאות עסקיות אינן תלויות רק בהשקעות

הוסף תגובה