יצירת זוגיות – אז איזה בן זוג מתאים לי?

רווקים ורווקות וכן פנויים ופנויות בפרק ב' של זוגיות , שואלים עצמם את השאלה הבלתי נמנעת הזו:

 איזה בן / בת זוג מתאימים לי?

גם ששואלים  את השאלה לא תמיד יודעים את התשובה הנכונה. אנשים הנימצאים לפני קשר זוגי או במהלכו, עדיין  מתחבטים, מתלבטים ואינם תמיד יודעים האם הבן /בת זוג שעימהם נמצאים, הם אכן בני הזוג ש" נכונים" להם.

השאלה הראשונה הנשאלת ועליה עליכם לענות  היא: לאיזו מטרה? לאיזה סוג של קשר?

כי יש שוני מהותי  בתשובה האם מטרת הקשר היא לטווח הקצר והלא מחייב או לקשר לטווח הארוך והמחייב.

בקשר לטווח קצר,כגון  סטוץ קצר ולא רציני, לא משנה אם בן או בת הזוג שונה ממני בתכונות אופי וברקע התרבותי  והמנטאלי שלה. האם הוא משכיל או לא.

פעמים רבות, נמשכים לבני זוג השונים ממני בתכונות האופי, מתוך מחשבה ש " זה מדליק" ," זה מרגש" "זה מסתורי"  ועוד כהנה וכהנה סיבות.

לעיתים אפילו קשר כזה נושא בחובו תקווה כמוסה, כי  הבן/ בת זוג השונה ממני  "ישלים"

ו" ימלא" את התכונה שאין לי וחסרה בי, והיינו משתוקקים שתהיה לנו אחת כזו .

המחשבה וההנחה  כי  אם אתחבר עם בן זוג שונה ממני, הוא כביכול " ישלים" וימלא  את התכונה המסוימת הזו  בי, ימלא אותי בתכונה החסרה הזו ,  היא מוטעית מיסודה. אם אתה רוצה לרכוש את התכונה שאתה כה משתוקק לה, עליך לעשות זאת בעצמך, ולא " להתמלאת"  בתכונה שאני כה מייחל ורוצה באמצעות בן/ בת הזוג שלצידי.

אימונים ומחקרים  רבים מוכיחים כי:

לא רק שבני הזוג ששונים מאיתנו בתכונות הרצויות, אינם משלימים  בנו את התכונה הרצויה לנו, אלא נהפוך הוא: עם הזמן , התכונה שבגללה נמשכנו לבן הזוג מהמין השני הופכת לרועץ ומעצימה את התכונה " החסרה " בי, עד כדי כך שזה מעצבן אותי….

 ויתרה מכך, התכונה הזו  הופכת להיות התכונה שהכי מרגיזה ומעצבנת  אותי אצל בן הזוג.

אם כן, אז איזה בן זוג מתאים לי?

התשובה טמונה בסוג הקשר שרוצים ליצור ובאופי שלנו:

לסטוץ קצר וסוער , או לפגישה לא מחייבת שרוצים להגיע ולצאת לבילוי , אכן מתאים בן זוג ששונה ממני , כי זה מושך, מדליק, מסתורי ומרתק:

אם אני אדם קמצן, אני מאוד מתפעל מבת זוג לארג'ית ופזרנית, שמבזבזת עליי כסף רב על שלל מתנות ומחוות רומנטיות וגורמת לי לצאת למסעדות יוקרתיות…

אם אני טיפוס שקט, צנוע וביישן, בת זוג דומיננטית ובולטת ש" במרכז העניינים"  וחברותית תהיה מושכת ומרתקת בעיניי ב" חיות ", הויטאליות והחיוניות שבה…

אם אני טיפוס רציני וכבד, אני אתפעל מאישה  קלילה, שצוחקת  בקלות ובעלת חוש הומור….

אך עם הזמן, כאשר הקשר נהפך לרציני, או שמלכתחילה אני מעוניין בקשר רציני,  בת הזוג הנדיבה נתפסת כפזרנית , בת הזוג התוססת נתפסת אצל הביישן כ" צומי"- אחת שדורשת ומשוועת  לתשומת לב ללא הפסקה,  בת הזוג  הקלילה תיראה  לעיתים טיפשה וכך הלאה.

במידה והאופי שלי פתוח,  קרי  אומר, אופי מכיל, מקבל , לא שיפוטי ולא ביקורתי,

אין כל בעיה לחבור לבן זוג ששונה ממני, אך זאת בתנאי שאני מקבל אותו כפי שהוא, בלי כל צורך " לשנות" אותו או את התכונה שאינני אוהבת.

מיותר לציין שלא כדאי לטפח  ציפייה ותקווה שביום בהיר אחד הוא ישנה את אופיו והתנהגותו.

אנשים בוגרים אינם משתנים בקלות כה רבה , אם אינם רוצים בכך או לא יפיקו מכך תועלת או הנאה.

תדר אנרגטי דומה-

איש או אישה המעוניינים בקשר רציני, כדאי שיתאימו ברמה האנרגטית שלהם, קרי אם הבחור טמפרמנטי, רצוי שגם הבחורה תהיה אקטיבית ופעילה, מתוך מחשבה שהקו המנחה והמוביל ביצירת קשר לטווח ארוך, שהינו רציני ומחייב, שיהיו כמה שפחות פערים בין בני הזוג.

לסיכום:

* בן זוג הדומה לי במטרות לחיים –

בקשר לטווח הארוך רצוי ואף כדאי לבחור בבן/בת זוג מרקע תרבותי דומה, השכלה קרובה לשלי, תכונות אופי ומטרות שדומות לשלי, מתוך כך שיהיו נושאי שיחה רבים יותר ופערים מועטים בינינו, אלא אם כן, אני מקבלת באמת ובתמים, את השונות של בן או בת הזוג השונים ממני, ואינני ביקורתי ושיפוטי כלפי התכונות הללו, ואין לי ציפיות, תקוות ואשליות שיום בהיר אחד הוא או היא ישתנו.

* בן זוג בעל תדר אנרגטי הדומה לשלי-

אם אני בת זוג בעלת תדר אנרגטי גבוה: פעלתנית ואקטיבית, בן זוג שיהיה עם תדר אנרגטי דומה:

לקשר רציני ומחייב,  כדאי לבחור בבן /בת זוג בעלי תדר אנרגטי דומה לשלי: אם אני בחורה אקטיבית ותוססת, שאוהבת לרקוד, לצאת לטיולים ופעלתנית, בן זוג בעל תדר אנרגטי נמוך שאוהב לשכב בבית מול הטלביזיה , אינו אוהב לרקוד או לטייל, לא יתאים לי ויהיו פערים רבים בינינו…

 

*בן זוג שהשקפת העולם שלו, גישתו לחיים קרובה ככל שניתן לשלי, כלומר- כמה שפחות פערים בין בני זוג הן בצרכים והן בערכים.

לקשר רציני, מחייב ולטווח הארוך רצוי שיהיו פערים מועטים ככל שניתן בין בני זוג.

בהצלחה בבחירת בן/ בת הזוג המתאימים לכם לסוג הקשר שהנכם רוצים.

הוסף תגובה