יקבים כחול לבן

שלומי מאירסון

כמו שאומרים ` אביב הגיע פסח בא `…האביב בפתח ואיתו גם עונת הטיולים. תרדמת החורף מאחורינו.זה הזמן לטייל באזורים השונים ולראות האם יש חדש בתחום היין.אני יודע על לפחות יקב חדש אחד שפותח את שעריו.וכמובן לא לשכוח שפסח בפתח,איזה יינות מגישים? אני כמובן שדוגל רק ביינות תוצרת הארץ – כחול לבן, במיוחד בתקופה לא פשוטה… צריך לקנות רק כחול לבן…..

ואם בכחול לבן עסקינן, ישנם היקבים הגדולים,זיכרון, בנימינה וכרמל. אך בואו לא נשכח את ה ' קטנים ' והאיכותיים שבלשון המקצועית נקראים יקבי בוטיק. יקבים המייצרים בממוצע ( יש יותר ויש פחות ) כ 10000 בקבוקים בשנה.

ישנם כ 100 יקבי בוטיק בארץ, חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות , אך כולם מייצרים יין  ' מהלב ' מ'הנשמה'  ,בעלי היקבים עושים את מיטב יכולתם הן בגידול הזנים השונים והן בייצור ( כל אחד לפי אמונתו )בכדי שהיינות יהיו בעלי איכות גבוהה.

וללא חשש ניתן לומר ב רש גלה שהם גם מצליחים. ישנם לא מעט יינות שזכו בפרסים כגון היינות של יקב תבור, יקב שטרנבך, יקב טוליפ ועוד רבים וטובים.

לא מזמן נערכה טעימת יינות ישראל 2009 וחוץ מהציונים שנתנו נוצרה רשימה מרשימה של יינות ישראלים הנותנים תמורה טובה למחיר ( על הטעימה עצמה וכן את רשימת היינות ניתן לקרא במגזין ' יין גורמה ואלכוהול '  )

אז שיהיה לחיים עם כחול לבן …

נכתב ע"י שלומי מאירסון, תרבות היין הישראלי. ( סדנאות יין ו סיורי יקבים ביקבי בוטיק )

הוסף תגובה