יש יותר סוגי עוגות ביסקוויטים ממה שחשבתם

יש המון סוגים של עוגות, אך אין ספק שלעוגת ביסקוויטים שמור מקום מיוחד בלב של כולנו. מלבד הפשטות וקלות ההכנה של עוגת ביסקוויטים, אשר הפכה אותה לאחד הקינוחים הראשונים שלמדו לבשל שפים בכל העולם, העוגה גם מאפשרת מתן ביטוי אישי וקולינארי ברמה גבוהה. כדי לבחור מתכון עבור עוגת ביסקוויטים כל מה שצריך לעשות הוא בסך הכל לרכוש את המצרכים הרצויים, לפנות 20 דקות בלוח הזמנים ולהתחיל ליהנות מקינוח שנחשב במקומות מסוימים לארוחה בפני עצמה.

שמעתם פעם על עוגה ארגנטינאית?

עוגת ביסקוויטים בסיסית מצריכה חבילה אחת או שתיים של ביסקוויטים, שתי חבילות אינסטנט פודינג בטעם וניל, שמנת עמידה להקצפה, שוקולד חלב מריר, כוסות חלב, אבקת סוכר, תמצית וניל ותבנית אפייה. לעומת זאת, יש גם מתכונים של עוגת ביסקוויטים אשר המקור שלה מארגנטינה, ושם רשימת המצרכים מעט שונה. עוגה כזו נאפית בדרך כלל עבור כמות של 20 מנות, והיא כוללת מלבד המרכיבים הבסיסיים גם חצי קילו של גבינת 5 או 9 אחוז, צנצנת ריבת חלב, כוס נס קפה, שוקולד מגורד וסוכריות לקישוט. ההבדל העיקרי בין עוגת הביסקוויטים הישראלית שרובנו מכירים לבין אחותה הדרום אמריקאית הוא ריבת החלב, אך גם לכמויות השוקולד השונות יש משמעות. למעשה, עוגות הן נושא מצוין למחקר תרבויות: אפשר לראות כיצד בעזרת עוגת ביסקוויטים פשוטה ניתן להבין את החשיבות שמייחסים הארגינטנאים לריבת החלב, לעומת ההתעלמות ממנה בקרב הישראלים.

 

גם הילדים שלכם יכולים להכין עוגת ביסקוויטים

יחד עם זאת, ישנה גם גרסה ישראלית לעוגת ביסקוויטים עם שוקולד. הכנת עוגה כזו תחייב שימוש באינסטנט פודינג שוקולד לטובת המוס, חבילה של שוקולד מריר ומיכל שמנת מתוקה. עוגה זו מתאימה במיוחד לילדים, וניתן גם להכין אותה בעזרתם. עוגות רבות מן הסוג הזה יכולות להיות חוויה נהדרת בזמן החופש הגדול או בזמן החגים, ולכן להורים יש מגוון גרסאות עבור כל עוגה שהם רוצים להכין. במילים אחרות, אם חשבתם שכדורי שוקולד הם הדרך היחידה להעסיק את הילדים במטבח, כדאי שתחשבו שוב.

עוגת ביסקוויטים, מלבד העובדה שהיא להיט בכל ארוחה, הופכת את הבישול והאפייה להרפתקה בלתי נשכחת. ההתעסקות עם הביסקוויטים, ליקוק השמנת ופריסת העוגה על גבי התבנית הם חלק מטיפוח כישורי האפייה כבר מגיל צעיר. יש אפילו מתכונים פשוטים יותר עבור עוגות ביסקוויטים, ואין ספק כי ניתן ליהנות מהן לאורך כל השנה. העוגה מתאימה בחורף ובקיץ, ויכולה להיות קינוח מושלם לאירועים משפחתיים. הסיפוק שרוכש הילד כתוצאה מהכנה עצמאית של עוגות מלווה אותו גם במהלך רכישת כישורים אחרים, ועבור ההורים מדובר על נוסחה מנצחת. אם אתם אוהבים עוגות ופעילות משותפת עם הילדים, עוגת הביסקוויטים היא אתגר טוב להתחיל איתו.

הוסף תגובה