יתרונותיו של ניתוח קטרקט בלייזר

יתרונותיו של ניתוח קטרקט בלייזר

שימוש בלייזר נפוץ מאוד הן בטיפולים רפואיים והן בטיפולים אסתטיים. בעזרת לייזר אפשר לתקן ליקויי ראייה שונים וגם לטפל במצב שנקרא עכירות העדשה (קטרקט).  אנשים מבוגרים נוטים לחוות ירידה באיכות הראיה. קטרקט נגרם כאשר עדשת העין הופכת לעכורה. אותה שכבה עכורה שהולכת ומצטברת מורידה את היכולת לראות בבהירות. החולה עלול לסבול גם מסנוור ואי נוחות.
ניתוח קטרקט בלייזר הפך בשנים האחרונות להיות נפוץ ומועדף יותר בהשוואה לניתוח קטרקט קלאסי. מה כדאי לדעת על ניתוח קטרקט בלייזר וכיצד השימוש בלייזר מחזיר את החיים לראייה?

ניתוח לייזר במקום שימוש בסכין מנתחים

אין ספק כי השימוש בלייזר במסגרת ניתוח קטרקט עדיף לאין ערוך על שימוש בשיטות אחרות, כגון שימוש בסכין מנתחים. טכנולוגיית הלייזר הביאה לשיאים חדשים את היכולת לבצע חיתוך מדויק ועדין, מבלי לפגוע בחלקיק בלתי רצוי. השימוש בלייזר מאפשר להפוך את ההליך כולו ליותר מהיר ואפילו מקטין מאוד את הסיכוי לתופעות לוואי. כך קטנים מאוד הסיכויים לזיהומים וגם אם מתרחשת דלקת, היא מטופלת מהר וחולפת מהר.

הן הביטוחים הפרטיים והן ביטוחי קופות החולים מאפשרים מימון ניתוח קטרקט בלייזר, כך שנדרש רק לבחור את רופא טוב ומיומן ולהחזיר לעצמכם את איכות החיים.

במסגרת ניתוח קטרקט בלייזר, שלושת שלבי הניתוח הראשונים והקריטיים נעשים באמצעות לייזר מדויק.
1. הגישה לעדשת העין מתבצעת ע"י חתכים בשולי הקרנית, הנעשים באופן מדויק באמצעות הלייזר.
2. הלייזר אחראי בצורה מדויקת על חיתוך קופסית העדשה.
3. תהליך ריסוק העדשה נעשה באמצעות הלייזר (לעומת השימוש באמצעות גלי קול) שפורס את העדשה לפרוסות קטנות ומדויקות ומאפשר להוציא אותה בקלות .

לעיתים, במסגרת הניתוח מבוצע הליך לתיקון הראייה, במקרים אלה מאפשר הלייזר לבצע חתכים מדויקים בקרנית, אשר נדרשים בתהליך לטובת תיקון אסטיגמציה (צילינדר), לדוגמא!

מה קורה במסגרת ניתוח קטרקט בלייזר

בניתוח הלייזר, מבצעים חיתוך של הקטרקט באמצעות קרן לייזר. לאחר מכן, באמצעות שימוש בגלי קול מבצעים פירוק של עדשת העין. לאחר הפירוק, ניתן להוציא את העדשה העכורה אפילו מבלי להרחיב עוד יותר את החתך הראשוני. בזכות זאת, ההחלמה בדרך כלל מהירה מאוד.

השלב השני של הניתוח, לאחר השימוש בלייזר: מכניסים עדשה מלאכותית רכה, שקל להחדירה במקום זאת הטבעית. ניתן להכניס עדשה שגם פותרת ליקויי ראיה מסוימים, כגון צילינדר או קוצר ראיה.

בתהליך ההחלמה חובשים את העין או שמים מגן למשך פרק זמן לא ארוך. מקובל להשתמש בטיפות אנטיביוטיקה, כדי למנוע אפשרות של זיהומים. אפשר גם טיפות לשיכוך כאב. החזרה לשגרה מהר מאוד לאחר סיום הטיפול.

המאמר נכתב בשיתוף ד"ר יחזקאל לוי, רופא עיניים ומנתח קטרקט בכיר, המבצע ניתוחי קטרקט וניתוחי קטרקט בלייזר.

הוסף תגובה