יתרונות בבחירת חברת ניהול ואחזקת מבנים

בניינים רבים ברחבי הארץ שניבנו רק לפני מספר שנים וממוקמים בשכונות הנחשבות מושקעות ויפות ניראים לעתים כבניינים בני עשרים שנות קיום או יותר וזתא עקב בעיות רציניות בניהול ועד הבית של הבניין.

ניהול ועד בית בבניין רב דיירים הוא לעתים מקור לסיכסוכי שכנים ומריבות רובת הנוגעות לתיפעול השוטף של אותו בניין או לחילוקי דיעות אודות היקף עבודות הניקיון הדרושות, עלות דמי הוועד החודשיים או מריבות על חניה ואחרות.

הסובל הראשי בסיפור הוא הבניין שלעתים נעצר הטיפול בו מבחינת ניקיון, גינון ותיקון בעיות שונות והוא הופך לבניין מוזנח שמקרין על כל ערך הדירות שבו ומושך אותן מטה.

על מנת למנוע מצבים שכאלו כדאי לחשוב על שכירת שירותי חברת ניהול ואחזקת מבנים בחיפה, בנהריה, בתל אביב או היכן שהבניין שלכם ממוקם. הדגש על המיקום חשוב שכן כדאי שיהיה מדובר על חברת ניהול ואחזקה בעלת קירבה לבניין ויכולת טיפול מהירה בכל בעיה בו.

מה תפקידה של חברת ניהול ואחזקת מבנים?

התפקיד המרכזי של חברת ניהול ואחזקת מבנים הוא לקחת על עצמה את הטיפול בניהול הבניין מידי הועד של הבניין ולמעשה להחליף את הצורך בועד בניין ולעבוד רק מול נציג או שניים מהבניין שישמשו כועד לצורך העניין.

החברה החיצונית תיקח על עצמה את ההתנהלות הכספית ותשלום המיסים של הבניין מול הרשויות השונות (אם כי ניתן לוותר על שיורת זה), תידאג לגביית כספי הדיירים בבניין, גם אלו הבעייתים או מי שלא שילמו זמן רב (ישנו עורך דין צמוד לכל חברה כזאת) ובעיקר תידאג לתפעול שוטף של הבניין בנושאי ניקיון הלובי והקומות, גינון בגינה וטיפול בעציצים ובעיקר טיפול בכל בעיה שתיגרם בבניין דוגמת בית מנורה שרוף, הצפה במקלט, ידית שנעקרה, סדקים במראה וכדומה.

כיצד בוחרים חברת ניהול ואחזתק מבנים נכונה?

ראשית כאמור חייבים לחפש אחר חברות מתאימות באזור שלכם. חברת ניהול ואחזקת מבנים בקריות לא תיתן מענה לבניין בכרמיאל אבל כן תוכל לתת מענה לבניינים בקרית אתא, קרית מוצקין ואולי אף בחיפה.

מעבר לכך חשובה הכימיה עם בעלי החברה. חשוב כי תהיה תיקשורת טובה עימו בנוגע לתוכניות הטיפול בבניין והקשר השוטף עימו מסביב לשעון במידת הצורך (לבעיות דחופות).

בשורה התחתונה חשוב כי יהיה מדובר במי שבדקו את הבניין לעומק, ניהלו שיחות עם ועד הבניין ומספר דיירים מרכזיים בו ונתנו הצעת מחיר כלכלית לבניין מצד אחד ובמקביל כזו שתיתן מענה אמיתי לרענון פני הבניין והפיכתו למושך ואטרקטיבי בעיני מבקרים חיצוניים. דבר שיעלה את ערכו בכלל ואת ערך כל דירה בו בפרט.

ההסכם עם חברת ניהול שכזאת יהיה לשנה אחת עם אופציה לידוש עתידי לשנים נוספות על סמך התרשמות מהביצוע והשירות השוטף כמובן.

הוסף תגובה