כיצד יש לטפל בנחירות ילדים?

כיצד יש לטפל בנחירות ילדים?

כיצד מומלץ לטפל בנחירות של ילדים?

כולנו מודעים לכך, כי כמעט ואין דבר מציק יותר מאשר אותם קולות נחירה שמטרידים את מנוחתו של אדם ומפריעים לו להירדם, כשמישהו נוחר לצידו.

אמנם, הנושא משמש לבדיחות לא מעטות (מנסרה, נגריה וכד'), אבל, למעשה, הוא עניין רציני למדי, גם עבור הישנים לצד הנוחר, וגם עבור הנוחר עצמו, שכן, בלא מעט מהמקרים, המדובר עלול להיות סימפטום של בעיה רפואית שיש לטפל בה. הדבר נכון במיוחד, כאשר המדובר בילדים.

רופא שיניים לילדים – האם הוא הכתובת המתאימה?

ישנן לא מעט סיבות לנחירה אצל ילדים, אולם, רובן ככולן, אינן מטופלות על ידי רופא שיניים לילדים.

למשל בילדים, מקרי הפרעת נשימה חסימתית בשינה, עשויה לנבוע, בעיקר מהשקד השלישי, או מהגדלת יתר של השקדים, והיא עשויה להצריך ניתוח.

אם הנחירות אצל הילד הן נחירות כבדות או שהן כרוניות, מומלץ להתייעץ עם רופא הילדים או המשפחה שינחה את הילד הסובל מהנחירות כיצד לשמור על מעברי האף נקיים, ואף יבדוק את השקדים והפוליפים ויוודא שהם אינם מוגדלים או דורשים את הסרתם בניתוח.

במקרים בהם הנחירות נובעות מעודף משקל ממנו סובל הילד, הוא יידרש להפחית ממשקלו העודף באמצעות שינוי תזונתו.

במקרים אחרים, הנחירות עשויות להתגלות כתוצאה של אלרגיה לגורם זה או אחר בסביבת השינה שלו, ואז, יומלץ להורים להוציא מחדרו של הילד גורמי אלרגיה מוכרים, כחיות מחמד, וילונות או אלמנטים אחרים שעלולים לגרות אלרגיה. במקרים החמורים יותר, ירשום הרופא תרופות נוגדות אלרגיה.

דום נשימה בשינה אצל הילד (מצב בו הנשימה פוסקת כליל למספר שניות, ואז, האדם מתעורר בפתאומיות) יצריך בדיקה יסודית במעבדת שינה.

מתי רופא שיניים לילדים רלוונטי?

אז כמובן שבאופן ברור ומובן, רופא שיניים לילדים הוא רופא שיש לו חשיבות רבה מאד בחיים הילד, וזאת במסגרת ביקורות שוטפות כתהליך מניעה להתפתחות מחלות שיניים, לשם לימוד והנחיית ההורים בשמירה על היגיינת הפה לטובת בריאות שיניו, חניכיו וכמובן לטובת טיפולי שיניים לילדים הנדרשים עם הזמן.
בכל מצב של בעייה בשיניים, בחלל הפה או הלסת, מומלץ להיוועץ עם רופא השיניים על מנת לשמוע את דעתו וייתכן שתופנו לרופא מקצועי אחר.

כך שלסיכום, בכל הנוגע לנחירות ולהפרעות אחרות בשינה הנגרמות מבעיות נשימה, הכתובת המתאימה לטיפול בכך הוא רופא המשפחה, שיפנה אתכם לגורם המקצועי המתאים למקרה. בחלק גדול מהמקרים המדובר בבעיה מינורית שעשויה להיפטר בקלות, באחרים – בבעיה משמעותית יותר, אולם, בכל המקרים – הצעד הראשון והנכון הוא איתור מקור הבעיה.

המאמר נכתב באדיבות ד"ר שושי שפירר מומחית ברפואת שיניים לילדים, המטפלת בתינוקות מגיל 0 ועד ילדים גדולים, מבצעת במרפאתה את כלל הטיפולים, החל מטיפולים משמרים ועד כירורגיית פה (במרפאה קיים ציוד רפואי מתקדם, כולל מערכת נשימה לטובת טיפולי שיניים בהרדמה מלאה).

הוסף תגובה