כיצד לבחור מקרר יין

זירת היין בארץ תפסה תאוצה בעשור האחרון. ניתן כיום למצוא אינספור יקבי בוטיק אשר נפתחו בכל רחבי המדינה ולא מעט יינות זוכים לפרסים ועיטורים בתחרויות הבינלאומיות. קיימת כיום מגמת עליה בארץ ובעולם למודעות ערכו של היין בכל ארוחה, וישנה השקעת זמן לא מעטה בבחירתו. עם עליית המודעות ליין נוצר במקביל הצורך לאתר פתרונות אחסון במטרה לשמור את האיכות היין לפרקי זמן ממושכים. הפתרון האופטימאלי הוא מקרר יין .לא מעט אנשים שאינם מתמצאים ביינות יתהו מדוע שלא לאחסן את היין במקרר רגיל או בארון. מקררי יין יועדו לשימור איכות היין לאורך זמן באמצעות טמפרטורה, תנוחת הבקבוק, תאורה ואחוזי הלחות האופטימאליים לסוגי היינות השונים. אנו נביא כאן סקירה כיצד לבחור במקרר יין שיהיה מותאם בדיוק לצרכיכם.

מקרר יין: קיבולת וטכנולוגיית קירור

הקיבולת במקררי יין בדגמים השונים נעה בין בקבוקים ספורים לכמה עשרות במקררים הסטנדרטיים. מומלץ לבחור מקרר שהקיבולת שלו גבוהה מכמות הבקבוקים שאתם מתכננים לצבור לאורך זמן. בזירה הזו לא פעם נקרות הזדמנויות אטרקטיביות בדרכו של אספן היינות. מומלץ לבחור מקרר המורכב ממדפים מתכווננים, על מנת שתהיה אפשרות להתאימם לבקבוקים בעלי גדלים שונים. במקררי יין קיימות שתי שיטות קירור: המדחס, שהינה השיטה המסורתית והשכיחה, והשיטה התרמו אלקטרית, לה כמה יתרונות על פני מדחס, כשהמרכזי שבהם הוא היעדר רעידות, אשר עשויות להזיק ליין  במיוחד אם אתם מתכננים להחזיק יינות יקרי ערך לפרק זמן ממושך. יתרונות נוספים בשיטת הקירור תרמו אלקטרית הם פעולה שקטה וצריכת חשמל מופחתת.

 

בחירת מקרר בהתאם לבקרת טמפרטורה ולחות

כדי לשמר את איכות היין באופן אופטימאלי ולזמן ממושך, יש לאחסן אותו בטמפרטורה יציבה וקבועה. גורם חשוב נוסף בו כדאי להתמקד בעת רכישת מקרר יין הוא בקרת לחות, על למנוע כל סיכוי להתפתחות יובש ושמירת איכות פקק השעם. בנוסף לטמפרטורה וללחות המשפיעים על איכות היין, גם חשיפה לאור עשויה להיות גורם מזיק. לשימור יינות לאורך זמן מומלצת חשיפה מעטה ככל האפשר לאור, על כן מומלצת בחירת מקרר שדלתו מוצללת.

בחירת מקרר: עיצוב, מחיר ואחריות  

קיים מבחר מגוון של עיצובים בכל הקשור למקררי יין, עובדה המעניקה לכם את האפשרות לבחור את העיצוב המועדף עליכם. בנוסף קיימים מקררי גומחה built in המשתלבים בארונות המטבח. טווח המחירים בענף רחב ומגוון ותלוי בראשונה בקיבולת המקרר, אך גם באיכות בקרת הלחות והטמפרטורה, הגימור ופרמטרים נוספים. המחיר התחלתי עשוי להיות בן מאות בודדות של שקלים ועד למקררים שעלותם עשרות אלפי שקלים. האחריות על מקררי היין היא לרוב לשנה, ואולם ישנם דגמים שהאחריות עליהם היא של שנתיים שלוש.

הוסף תגובה