כך תשדרגו את האירוע שלכם באמצעות עוגות מבצק סוכר

 

 איך עושים עוגות מבצק סוכר? איך עושים אירועים מתוקים?


בצק סוכר הוא בצק ביתי אשר מורכב מאבקת סוכר, אבקת ג'לטין, מים, שומן מוקשה, חומרי טעם וריח, חומרים מקשים,  גלוקוזה נוזלית ולעתים גם חלבון ביצה – בהתאם למתכון.
בצק סוכר נועד לרידוד ולציפוי עוגות ראווה בעיצובים מיוחדים ומרשימים, לרוב משתמשים בבצק סוכר בעוגות חתונה. 
בבצק סוכר משתמשים כיום לרידוד וקישוט עוגות, לפיסול ולמתן אפשרות לצייר על העוגה. בתוספת צבע מאכל ניתן לקנות לבצק סוכר צבעים שונים. בצק סוכר התגלה בעולם למעשה בטעות בעת הכנת זיגוג לפני שנים רבות ובגרסאות שונות. בישראל החל השימוש בבצק סוכר רק בשנות השמונים מכיוון שלפני כן הכיל הבצק סוכר שומן חזיר. גרסתו הכשרה של בצק סוכר פותחה על ידי הקונדיטור רוני פרדי מרדכי והיא נקראת RFM.  עד תחילת שנות האלפיים הוא היה מהיחידים בארץ .

בתחילת המאה הנוכחית החל ייבוא של בצק "בלינה" (בספרדית:Ballina   שכלל בצק סוכר "רגיל" וגם בצקים ייעודיים כמו פסטילג' (ל' רפה), בצק חזק מאוד לפיסול, בצק פרחים הניתן לרידוד דק מאד ובצק מקסיקני שמיועד לתבניות. חברת "המרשלג" בתגובה הוציאה בצקים צבועים מראש באריזות של 1 ק"ג ובצק "פיסולי".

בצק סוכר מתאים לעוגות שלא דורשות קירור מפאת רגישותו ללחות המצויה במקרר.

צבעו המקורי של בצק הסוכר הוא לבן. יש המוסיפים צבע מאכל לבצק לפני שלב הרידוד. לרוב נוהגים להשתמש בצבעי מאכל ג'ל בריכוז גבוה וזאת בכדי לא לפגוע במרקם הבצק. ניתן לצייר על הבצק בעזרת מכחולים וצבע מאכל מדולל ולעיתים במעט אלכוהול בריכוז גבוה, בטכניקות ציור שונות. הדבר יקנה להגיע לתוצאה של בצק סוכר מעוצב ויצירתי מאוד.
את הבצק נלוש עד שהוא גמיש מספיק לרידוד ועד להגעה לגודל הרצוי ולעובי של עד חצי סנטימטר, ולאחר מכן נפרוש על גבי עוגה יציבה כגון עוגה בחושה, עוגת פירות וכדומה.

בין העוגה לבצק הסוכר צריכה להיות שכבת "דבק" דקה, למשל, ממרח שוקולד, ריבה או כל קרם יציב שאינו מצריך קירור. יש הנוהגים לצפות את העוגה ביריעת מרציפן לפני הציפוי בבצק הסוכר וזאת בכדי לקבל מראה חלק יותר. הדבר נהוג באירופה אך שם יש איסור להשתמש בקורנפלור כי זה יכול לגרום לתגובה כימית בין האלכוהול למרציפן העלולה לפלוט חום.

הבצק נוטה להתייבש במהירות ולכן עבודת הציפוי מתבצעת במהירות רבה וביעילות כדי שלא ייווצרו סדקים ביריעת הבצק. שארית בצק הסוכר נשמרת בתוך ניילון אטום הרמטית. אורך חיי בצק הסוכר הוא מספר חודשים.

להפקת אירועים מתוקים תמיד תהיה חוויה טובה יותר מאירוע רגיל, עוגות בצק סוכר מצליחות לייפות כל שולחן כיבוד וכל אירוע מתוק באשר הוא.

למרות התהליך המרשים וההסבר הארוך, להכין בצק סוכר הינה פעולה פשוטה ביותר!

כדאי להזמין עוגות מעוצבות עבור אירועים מתוקים עם בצק סוכר בצבעים שונים , זה ישדרג כל עוגה וקינוח ויפתיע כל אורח, ילד ואפילו את עצמכם! 

 

 

 

הילונת מתוקונת – סדנאות בבצק סוכר ועיצובי עוגות

http://www.metuko.net

הוסף תגובה