כל מה שצריך לדעת על מקלדת שליטה!

מהי בעצם מקלדת שליטה?

מקלדת שליטה היא כלי בעל קלידים אשר שולח פקודות מידי לכלי מוסיקלי אחר אשר מסוגל להפיק סאונד בעזרת פקודות אלה. כיום היא משמשת בעיקר ככלי לשליטה בכלי נגינה תוכנתיים כגון VST Instruments ב- קיובייס.

האם כל יוצר מוסיקה צריך מקלדת מידי?
לא ניתן ליצור מוסיקה באופן מקצועי בעזרת ציור עם העכבר. אם אתה יוצר מוסיקה באופן רציני, עליך להשתמש במקלדת.

 

כמה קלידים/ כמה אוקטבות?
יוצרים אלקטרוניים שאינם קלידנים יכולים להסתפק במקלדת קטנה של שתי אוקטבות. ברוב המקרים מומלצת מקלדת של שלוש ארבע או חמש אוקטבות, כשקלידנים מקצועיים שרגילים לנגן על פסנתר יזדקקו למקלדת גדולה של 88 קלידים כדי להרגיש בבית.

איזה קלידים אני רוצה במקלדת?
יש שלושה סוגים בסיסיים של קלידים: קלידים שקולים (עם מנגנון פטישים), קלידים חצי שקולים, וקלידים קלים.
קלידים שקולים מדמים את התחושה של קלידים כבדים של פסנתר. קלידים קלים הם בעלי מגע פלסטי וקליל יותר. קלידים חצי שקולים הם בין אלה לבין אלה. קלידן מתחיל יכול להסתפק במקלדת שליטה עם קלידים קלים. יש לשים לב שקלידים שקולים יעילים ונוחים פחות לתכנות תופים, ולנגינה בסינטיסייזרים, ונוחים יותר לנגינת פסנתר.

 

USB וממשק מידי?
רוב המקלדות מתחברות היום דרך usb. אם אין חיבור USB למקלדת- נזדקק בנוסף גם לממשק מידי על מנת לחבר אותה למחשב.

נובים על המקלדת:
ליוצרי מוסיקה אלקטרונית מומלץ לקנות מקלדת עם נובים ופיידרים, על מנת לאפשר שליטה בזמן אמת בפונקציות השונות של סינתיסייזר.

חשוב מאד לבדוק את מקלדת השליטה, את ההרגשה שלה, איך האופן שבו היא בנוייה- ואת כמה אנחנו מרגישים נוח לנגן עליה – כי מקלדת השליטה היא כלי שנמצא כל הזמן מתחת לידיים שלנו בעבודה היצירתית!

הוסף תגובה