כל מה שצריך לדעת על תרופות מבוססות קנאביס

כל מה שצריך לדעת על תרופות מבוססות קנאביס

לאחרונה פורסם כי מחקר ישראלי הראה שתרופה שמבוססת על תמציות מצמח הקנאביס מצליחה לדכא ביעילות את התגובה החיסונית הדלקתית שמסבכת את מצבם של חולי קורונה קשים ומסכנת את חייהם. המחקר שנערך בישראל הוא לא היחיד שבודק את הפוטנציאל של קנאביס כטיפול להקלת התסמינים של סערת הציטוקינים המתרחשת במחלת נגיף הקורונה (COVID-19), וכן במניעה אפשרית של הידבקות בנגיף מלכתחילה.

פיתוח התרופה על בסיס צמח הקנאביס

תרופות המבוססות על קנאביס הפכו בשנים האחרונות לפתרון המועדף על חולים, לאחר שמאסו בתרופות מרשם כימיות שמציעים בסל התרופות. הקנאביס הרפואי הוא למעשה מיצוי מלא של צמח הקנאביס ואילו תרופות מבוססות קנאביס עושות שימוש במרכיבים מבודדים של הצמח. לתרופות אלו סגולות רבות ויכולת לטפל במגוון של סימפטומים. 

פיתוח תרופות מבוססות קנאביס הוא תחום שעדיין נמצא בראשית דרכו. ישנן חברות מעטות יחסית אשר מייצרות את תרופות הקנאביס, ביניהן ניתן לציין את חברת מדיקיין שייסדו זיו אבירם, יוסי בן עמרם וחגי גרינשפן ואת חברת אינוקאן פארמה. התרופות מגיעות בצורת תרסיסים, טיפות עיניים, שמנים, קפסולות וקרמים למריחה. 

מה זה קנאביס רפואי?

קנאביס רפואי הוא בעצם פרחים, שמן או מיצוי של צמח הקנאביס, המוכר גם בשמות ‘מריחואנה רפואית’ או ‘גראס רפואי’ והוא ניתן במרשם רופא במטרה לטפל בבעיה בריאותית או נפשית. 

איכויות הקנאביס תלויות בשיטת ואיכות הגידול, בגנטיקה של הצמח ובמשתנים נוספים. בעשור האחרון אנו זוכים לצפות בעלייה מתמדת בכמות ואיכות תרופות אשר רותמות את סגולות הקנאביס לטיפול בשלל מחלות כגון כאב כרוני, סרטן, טרשת נפוצה, אפילפסיה, דיכאונות וחרדה, תסמונת טורט, קרוהן, פיברומיאלגיה ועוד רבות. את הקנאביס הרפואי ניתן לצרוך בכמה דרכים: עישון, אידוי, טיפות שמן, קפסולות ומוצרי מזון. 

למי מיועד תרופות מבוססות קנאביס?

פיתוח תרופות הקנאביס הוא התפתחות של תחום הקנאביס הרפואי, שמטרתו זיקוק הסגולות של הקנאביס לטובת מציאת מזור לחולים שונים. ככל שהמחקר בתחום תרופות הקנאביס מתקדם כך אנו נחשפים לסגולות הרבות שלהן. ברוב התרופות משתמשים לחולי כאב כרוני וחולי סרטן. הפרמטר המשמעותי ביותר המעיד על איכות התרופות הוא אופן גידול הזנים והמחקר והפיתוח הרפואיים והמדעיים נעשים בתחום. כנראה שבעתיד הקרוב נזכה לראות מספר רב יותר של תרופות המבוססות קנאביס, בתקווה שהגישה אליהן תהיה טובה יותר מהיום.

למידע נוסף על תקופות הקנאביס של חברת מדיקיין העולמית, ניתן להיכנס לאתר מדיקיין

הוסף תגובה