כל מה שרציתם לדעת על מכונות אספרסו

כול חובב קפה מושבע חולם על מכונת אספרסו בביתו, האספרסו הוא אחד מסוגי הקפה האיכותיים והטעימים ביותר לכול הדעות. הכנת קפה במכונת אספרסו היא דרך נהדרת לקבל קפה עשיר ובעל ארומה ייחודית. להלן כמה פרטים מעניינים על מכונות אספרסו .

 

מהו אספרסו בעצם?

אספרסו הוא משקה קפה המוכן מבדיוק 7 גרם אבקת קפה טחון במידה בינונית לכוס אחת או 14 גרם לכוס כפולה. אספרסו מוכן בלעדית בתוך מכונות אספרסו ולא  ניתן להכינו בצורה ידנית.

 

קצת היסטוריה

מכונת האספרסו הראשונה הומצאה בתחילת המאה ה-20 ועשתה שימוש בקיטור בלחץ גבוה על מנת למצות את הטעם והארומה מאבקת הקפה. קיטור בלחץ גבוה הוזרם אל אבקת הקפה בטמפרטורת רתיחה, כאשר הקיטור פגע בקפה הוא התקרר לכ 90 מעלות צלסיוס והתעבה לטיפות מים ספוגות בטעם וריח הקפה. מכונות קפה מודרניות עושות שימוש בבוכנות על מנת לעבות את הקפה ולא בקיטור כמו בעבר. אך התהליך הבסיסי דומה מאוד. מכונות קפה התחילות את דרכן בצורה מגושמת מעט וכיום ניתן למצוא מכונות קפה פשוטות יותר להפעלה ואוטומטיות לחלוטין.

 

אוטומטית או חצי אוטומטית?

ההבדל הפשוט ביו מכונות אספרסו אוטומטיות למכונות חצי אוטומטיות הוא באם המכונה טוחנת את פולי הקפה או שיש צורך לטחון אותם ולהכניסם למכונה. למעשה, כשמדובר במכונת קפה אוטומטית לחלוטין, או סופר אוטומטית,  מדובר בהכנה מושלמת של האספרסו ללא התערבות מלבד הכנסת הקפה אל המכונה. ישנן מכונות אספרסו שמכינות גם סוגי קפה שונים המבוססים על האספרסו כמו לאטה ומקיאטו כשהמכונה מוסיפה את כמות החלב הנדרשת.

 

למה מכונות אספרסו?

מכונות אספרסו הן אופציה נהדרת ונוחה מאוד להכנת אספרסו ומשקאות קפה מבוססי אספרסו. האספרסו הוא קפה פופולארי מאוד ברחבי העולם לכן הדרישה למכונות אספרסו מובנת. מכיוון שאספרסו משמש כבסיס להכנת משקאות קפה רבים, השקעה בקניית מכונת אספרסו משתלמת מאוד. כשמדובר במסעדה, בית קפה או אפילו קיוסק מכונות אספרסו הן בגדר חובה. לאוהבי קפה בייתי מכונות אספרסו הן תענוג של ממש.

 

איך בוחרים ?

בחירת מכונות אספרסו מתחילה בהגדרת צרכי הקפה שלכם. אם מדובר במכונות אספרסו להכנת כמויות גדולות של קפה כמובן שיש לבחור בהתאם. למשרד כדאי לבחור במכונה אוטומטית לחלוטין שדורשת מינומום התעסקות, לאומת זאת, עבור בית קפה למשל כדאי לבחור מכונות אספרסו חצי אוטומטיות או אוטומטיות שאינן מכינות משקאות קפה ולהוסיף את החלב והמרכיבים האחרים בעצמנו לפי דרישת הלקוחות.

 

הוסף תגובה