לאהוב את עצמי

 

אם היינו מתייחסים לאחרים כפי שאנו מתייחסים לעצמנו , סביר להניח שהיינו רובנו ככולנו מאחורי סורג ובריח, כשמעלינו נחרץ פסק הדין "אשמים" וגזר הדין יהיה מאסר עולם.
אנחנו הגזע היחידי מבין כל החיות שיצר ההרסנות והשנאה העצמית שלו עולה על כל דמיון. אתם רוצים דוגמאות ? בבקשה. אנחנו מרעיבים את עצמנו. כמעט כולם בדיאטה כזאת או אחרת וחלקנו מרעיבים את עצמנו עד מוות. מתעללים בעצמנו, מבקרים ושופטים את עצמנו בלי הרף, מונים את החסרונות שלנו ומתמקדים בהם במקום להתפעל מהיתרונות שלנו. אנחנו שונאים את עצמנו, פוחדים מעצמנו, חונטים את עצמנו בג'ינסים הדוקים שלא מאפשרים לנו להתכופף או רחמנא ליצלן לשבת. מעמידים את עצמנו על נעלי עקב גבוהות שרק מלהסתכל ממרומי העקב אפשר לקבל פחד גבהים, שלא לדבר על הסיכון ליפול מהם חלילה וחס. ובכלל אני לא מכירה אף אחד שאוהב את עצמו באמת.
המושג אהבה עצמית הוא כמעט טאבו במאה ה- 21. מי שאוהב את עצמו נחשב במקרה הטוב לתמהוני (כזה שהיה 10 שנים במנזר מנותק בהימליה ועשה מדיטציה מול בודהה כל היום), או במקרה הפחות טוב לאגואיסט, נרקסיסט, המעמיד את עצמו במרכז העולם ולא רואה אף אחד אחר.
אני גם לא מדברת על אלה ש"אוהבים את עצמם" ובמסע קניות אחד מכסחים את כרטיס האשראי בקניות של אהבה עצמית עד כדי כך שמנהל הבנק רץ לטלפון להתריע על גובה המינוס. 
מחנכים אותנו להיות "בסדר" עם הזולת, לכבד אחרים, מקסימום מותר לנו לאהוב את בן הזוג שלנו וגם זה עד שהוא מתחיל לעצבן אותנו (תראו את אחוז הגירושין), ומותר לנו גם לאהוב את הילדים שלנו, וגם האהבה שלנו אליהם מותנית הרבה פעמים בהתנהגות הטובה שלהם, או עד כמה הם לא מעצבנים אותנו. (יעידו על זה מטפלים משפחתיים).
האהבה העצמית היא בכלל לא ברפרטואר הרגשות שלנו ואני שואלת אתכם בכנות מלאה "למה אנחנו לא אוהבים את עצמנו" ?
אני לא אכנס להסברים פסיכולוגיים כי קצרה היריעה מלהכיל, אני אנסה לשנות טיפטיפונת את זוית ההסתכלות שלכם על הדברים.
תחשבו שאתם הדבר הכי הכי טוב שקרה לכם, אתם נס בהתגלמותו. כן, אני מדברת אליך. את ואתה נס חד פעמי. אין עוד בכל העולם אדם כמוכם עם אישיות כמו שלכם. אתם יצירה חד פעמית ומופלאה שלא תחזור על עצמה במתכונתה הנוכחית לעולם. הביטו בגוף שלכם, כמה אין זה מובן מאליו שהוא מקיים אתכם ומהווה משכן לנפש ולנשמה שלכם. הביטו על האישיות שלכם כמה היא ייחודית ומענינת. אין כמוכם ולא יהיה אף אחד כמותכם.
לואיז היי ממליצה בספריה למטופלים שלה לעמוד מול המראה , להסתכל על עצמכם בעיניים ולהגיד לעצמכם בקול "אני אוהב/ת אותך".
מנסיון אישי זה מאוד קשה. האינסטינקט הראשוני הוא להכניס אגרוף למראה ולנפץ את בבואתכם הנשקפת בתוכה. כמו כן מיד מופיעים טיעונים של הקטגור הכי גדול שלנו "אנו עצמנו" המנסה להביס את הסנגור בנוקאאוט. חזרו בקול על המשפט הזה שוב ושוב זה הולך ונעשה קל מפעם לפעם. יש לזה יכולת ריפוי עצומה. עשו זאת עוד היום, אפילו עכשיו כי אח"כ תשכחו ותגלו כמה כח ועצמה יש לפעולה זו. אני מאמינה שהיקום מלא באהבה. החומר שמלכד אותנו ואת כל החומרים והאנרגיות זה התדרים שלה.
כשאנשים שואלים אותי מה זה הילינג ? הדבר הכי אמיתי וקרוב שאני יכולה לענות זה שהילינג זה בעצם אהבה. אהבה אמיתית, כנה, בלתי מותנית, כאדם לאדם וכנשמה ולשמה. מתחברים כמו שקע לתקע למאגר אדיר של אהבה ומזרימים אותו למטופל. אי אפשר להסביר את זה, צריך לחוות את זה, אך אין חזק מזה !!!
לא סתם ההילינג זה ריפוי. אין כח גדול מכוחה של האהבה וביכולתה לחולל ניסים ולהקל על מכאובים פיסיים, רגשיים, נפשיים ורוחניים באופן מיידי.
אפשרו לעצמכם להתחבר למקור הבלתי נדלה של האהבה. הפסיקו לשפוט את עצמכם בנוקשות כזאת, קבלו את עצמכם קצת יותר. פרגנו לעצמכם, תתמקדו ביתרונות שלכם. תקנו לעצמכם פרחים, מתנה קטנה, פנקו את עצמכם בארוחת ערב טובה או סתם כוס קפה טוב. תפסיקו להאיץ בעצמכם ותהיו קצת יותר סבלניים. הביטו בעצמכם במראה ואמרו אני אוהב/ת אותך. אני מבטיחה לכם שאתם לא תאמינו איזה שינוי קיצוני יתחולל בכם. הדברים יתחילו לזרום. הרים של בעיות סבוכות וקשות יתחילו להפתר מאליהם. הסביבה תתחיל לפרגן לכם יותר, מי יודע אולי אפילו תקבלו העלאה במשכורת. תקרינו אהבה ואור לסביבה אפילו מבלי שתהיו מודעים לכך. תתחילו לקבל מחמאות מהסביבה ותראו שלאהוב את עצמכם לא רק שזה לא פשע, זה בעצם כיף גדול. החיים יתחילו לגלות לכם את טבעם האמיתי, חיים של שפע תובנות, זרימה והרמוניה. חיים של נצחון האהבה על השנאה, חיים של ברכה והוקרה.
אני כבר נוכחתי בכוחה של האהבה ועכשיו תורכם.
מברכת אתכם שתלמדו לאהוב את עצמכם קצת יותר.

הוסף תגובה