לא מעריכים אתכם בעבודה? מתוסכלים? קבלו דרכים להתמודדות

הבעיה

לא פעם אנו מרגישים לא מוערכים, עשינו עבודה מסויימת, השקענו התאמצנו ואנו זוכים למבטים אדישים ולעיתים אף מזלזלים. לעיתים חוסר ההערכה אינו ממוקד אלא כללי. אנו מרגשים שקופים ונלקחים כמובן מאליו. המאמצים שלנו לא נראים.

התחושה הזו מרוקנת, מתסכלת וכאשר היא נלכדת ברשת הפחדים ; "מה יהיה אם נאבד את העבודה" או רשת הביטחון העצמי הרעוע; "אולי אני באמת לא שווה", היא מתעצמת, גורמת לבילבול מרוקנת אותנו מכוחות ופוגמת
עוד יותר ביכולת התפקוד שלנו . הימים נשרכים ואנו מנסים לשמור על פרופיל נמוך כי מהבוס לא תבוא הישועה, כל מפגש איתו הוא רק מאכזב. מקום העבודה הופך לסביבה אפורה ואנו רק מעוניין לסיים את יום העבודה וללכת הביתה.מקום העבודה הופך חור עצום בתוך היממה המכיל בתוכו בליל של רגשות עמומים, מתוחים, כעוסים, משעממים אך בעיקר כאלו שמחכים לסוף היום. אך בסוף היום אין תמיד הקלה כי אנו יוצאים סחוטים ליום הבא וחוזר חלילה, אנו במסלול חלקלק למטה. מה עושים? 

הפתרון תסכולים ממקום העבודה הם אחד התסימנים הבולטים לאפרוריות בחיים. באחד ממגה המחקרים שנעשו בארה"ב התגלה כי הגורם העיקרי להתקפי לב הוא דווקא חוסר סיפוק בעבודה ולא בעיות בריאותיות כאלו ואחרות כפי שחשבו. לכן, חשוב מאד למצוא את הדרך לרצות לקום בבוקר לעבודה. 

 

אז איך מתמודדים עם זה?
  1.      אולי זה לא מקום העבודה שלי– לאבחן מה בדיוק מתסכל אותי בעבודה. עליי לבחון האם סוג העשייה מתסכל אותי, או אנשים מסויימים  (אולי הבוס). אם סוג העשייה לא מעניין אותי, לא מתמרץ אותי ואני חש שהוא לא טבעי לי (דברים שהם טבעיים לך זורמים בקלות , אתה מרוכז בעשייתם והתוצאות טובות, קל לך לראות את הדרך לביצועם ואתה מתפקד בתוכם היטב)אולי זה לא המקום שלי. גם זה קורה. כדאי לתכנן את צעדיך ולהקדים תרופה למכה.
  2.      אולי יש סיבה אמיתית– אם סוג העבודה טבעי לך ואתה חש סיפוק מאופי העבודה, אתה שואף להתקדם מבחינה מקצועית, ואתה סתם לא זוכה להערכה אז ייתכן שיש סיבה. כאשר תפתח לאפשרות שיש סיבה ותפסיק להאשים את הסביבה גם תגלה אותה. אמנם ייתכן שלסביבה יש חלק בכך. אך אתה יכול לשנות את עיקר היחס בכך שתשתפר.
  3.      תציף את הבעיה- אם אתה לא מוצא את הסיבה, ואתה כן לגבי מאמציך להשתפר. אזור אמץ ותציף את הבעיה מתוך מקום נקי. בכניסה הבאה לבוס תשאל – "הכל בסדר?" אל תשאיר לדברים להמשיך להתרחש ברקע. רגשות של חוסר הערכה סופם לגדול, להתעצם ולאבד פרופוציות. בסוף הכל יצבע בצבעי תסכול משני הצדדים ויתפוצץ. הצפת הבעיה בצורה ישירה ולא מגמגמת תעיד על כנות וכוח פנימי, היא תזכה אותך למקום של הערכה גם אם לא באופן מיידי. יתכן שתגלה כי הכל בסדר והתחושה היא סובייקטיבית, אל תחפור. תגיד תודה ושאתה שמח ומועניין ביחסי עבודה גלויים.
  4.     נהל שיחה גלויה– במידה וקיימות הערות  ואתה בטוח בעצמך, זה הזמן ללבן אותם. יתכן שקיימות אי הבנות, או שייתכן שנתת אפשרות לבוס להתבטא וכך לתת לך כמה עצות מועילות. גם ייתכן מאד שסוף סוף הוא יראה את הדברים מהעניים שלך ופתאום יבין את הרציונאל. בפעם הבאה הוא יביט בדברים בדרך שאתה מבין אותם וכל תפיסת העולם שלו לגביך תשתנה.
  5.     ראה את העבודה כחלק ממטרה גדולה יותר- יתכן שהעבודה טבעית לך, אתה טוב בה, היא חשובה לך מבחינה כלכלית אך אתה לא אוהב את הסביבה, לא ממש מתעב אך אתה לא מת עליה. במקרה כזה אתה חייב להתייחס לעובדה כחלק ממכלול גדול יותר בתוכניות שלך ולזכור תמיד שהיא משרתת מטרה חשובה יותר: לימודים, לחסוך כסף לטיול, קרש קפיצה לפיתוח הקריירה בתחום וכו'.  כי הכי חשוב ,שבכל בוקר שאתה הולך לעבודה, תראה את המטרה הגדולה מול עניך ותבחר ללכת לעבוד ולא תגרר כי אין ברירה. 

התוצאה תחושה אדירה שהחיים בידים שלך ואתה מנווט אותם. תחושה של מסוגלות לפתור בעיות ומפלס האומץ ורמת הביטחון עולה. איכות היום בעבודה ואיכות הביצועים משתפרת. מומלץ!!!

הוסף תגובה