מהו ביטוח מקיף לרכב ומה הוא דורש

מהו ביטוח מקיף לרכב ומה הוא דורש

ביטוח מקיף לרכב הוא תוספת חשובה לביטוח החובה המחוייב על פי החוק. הוא מרחיב את הכיסוי הביטוחי לנזקים שונים שיכולים להגרם לרכב בתאונות, גניבות, ונדליזם, שריפה ונזק מפגעי טבע ובעצם מבטיח שלא תתקעו פתאום ללא רכב וללא פיצוי. בנוסף, כולל הביטוח המקיף גם פיצוי על נזקים שעלולים להגרם לצד שלישי כתוצאה מתאונה. רכישת ביטוח חובה מומלצת מאוד כמעט לכל בעל רכב בישראל (למעט אולי לבעלי רכבים ישנים מאוד), אך חשוב להכיר טוב את תנאי הפוליסה שחתמתם עליה ולבחור בתנאים המתאימים ביותר עבורכם.

סוכן וחברת ביטוח

רבים לא מבדילים בין סוכני ביטוח לחברות ביטוח וההבחנה חשובה ויכולה לסייע לכם בעת צורך. בארץ יש מספר מצומצם של חברות ביטוח המתמחות בביטוח מקיף לרכב. לכל אחת מהן מספר סוכנים מורשים שבעצם משווקים את פוליסות הביטוח עבורם ומתווכים בין לקוחות לחברות ביטוח. במקרה של נזק לרכב או לצד שלישי תזדקקו לתיווך של סוכן הביטוח שלכם, שאמור להקל עליכם בפרוצדורה של תביעת הביטוח. לפעמים יהיה צורך לפנות אל חברת הביטוח ישירות ולכן חשוב שתכירו אותה ואת נציגי השירות שלה באיזור מגוריכם.

 

כיסויים מיוחדים

חשוב להכיר לעומק את כל פרטי הפוליסיה והכיסויים הכלולים בה. בין היתר, שימו לב האם יש כיסוי לגניבת מערכת המוסיקה, האם הביטוח כולל שירותי גרירה ודרך והאם הוא כולל רכב חלופי ולמשך כמה זמן. כל אחד מהכיסויים המיוחדים האלה, אם אינו מוגדר בחוזה הביטוח, עלול לכלול הוצאה נוספת ומשמעותית עבורכם.

השתתפות עצמית ועלות הפרמיה

שני פרמטרים שקל לבדוק בביטוח מקיף הם העלות השנתית של הביטוח וגובה ההשתתפות העצמית. ביטוח מקיף עולה בדרך כלל בין אלפיים לשלושת אלפים שקלים בשנה, תלוי בסוג הרכב והרקורד של בעליו על הכביש. לפעמים תאפשר חברת הביטוח 'משחק' מסויים – הוזלה של עלות הביטוח בתמורה להעלאה בגובה ההשתתפות העצמית. לפני שאתם עושים את זה ודאו שזה כדאי עבורכם.

דרישות מיגון

חברות הביטוח מציבות בפני המבוטחים דרישות מיגון משתנות על מנת שהביטוח יהיה בתוקף : מערכת אזעקה, אימובילייזר, איתוראן, נעילת הגה ועוד. אם הרכב שלכם לא מצוייד בהם, עלות ההתקנה יכולה להיות די גבוהה, אבל בכל מקרה לא מומלץ לנסות 'לעבוד' על חברת הביטוח. אם הרכב שלכם נפרץ או נגנב ולא היו בו כל אמצעי המיגון שהוגדרו מראש, לא תזכו לפיצוי.

הוסף תגובה