להתחבר למי שאני באמת -האני האותנטי שלי

לפני כמה ימים הייתה לי שיחה עם מישהי שהתעניינה במה שאני עושה,והיא שאלה אותי באיזה סוגי בעיות אני מטפלת ? 
בעוד אני משחזרת כמה סיפורי מקרה בראש ,עניתי לה שאני מטפלת במגוון בעיות לדוגמא בזוגיות,חרדות,דאגנות יתר,הפרעות אכילה,פריון והריון,מיקוד מקצועי,בעיות בריאות ועוד…

השאלה הבאה שהיא שאלה אותי הייתה מה המומחיות שלי בכל אחד מהתחומים? 
במילים אחרות איך את יכולה לפתור כל כך הרבה בעיות בלי להתמחות אקדמית בכל אחד מהתחומים בנפרד? 
לפי החישוב שלה זה אמור לקחת לפחות 15 שנים…

התשובה שלי הייתה שמניסיוני זה לא משנה איך הבעיה מיוצגת על פני השטח- אני תמיד חוקרת מה קורה מתחת לפני השטח כלומר את המחשבות שהובילו לבעיה,את העולם הפנימי ותפיסת המציאות של האדם עצמו, והפתרון העמוק והאמיתי אצל כל בני האדם באשר הם הוא תמיד זהה…

למרות שכל אחד מאיתנו הוא יחיד ומיוחד, למרות שלכל אחד יש אישיות שונה והיסטוריה ייחודית,לכל אדם יש מהות עמוקה ותבונה רוחנית בתוכו שלא מושפעת מהתנאים והנסיבות החיצוניות. 
אפשר לקרוא לחלק הזה בתוכנו "הניצוץ הנשמתי", "הלהבה הפנימית",אבל אני אוהבת להתייחס לזה כאל "האני האותנטי", האני הטבעי המקורי שלנו ,מי שאנחנו באמת.

"האני האותנטי" הוא המקור של ההשראה,החיוניות וההתלהבות שלנו,
הוא האנרגיה מאחורי העיניים הנוצצות,מתחת לצחוק המתגלגל והאמיתי שלנו.
כולנו נולדנו עם האני האותנטי הזה,שהוא הטבע האמיתי שלנו טבע של שמחה ואהבת אמת,
ודרכו אנחנו מחוברים לאינטליגנציה האינסופית שמאחורי החיים,האנרגיה הזו מחברת את כל היצורים החיים לאחד –ONES  !

יחד עם זאת כולנו נולדנו גם עם הכוח לחשוב ועם היכולת לחוות את המחשבות שלנו כאמיתיות ,כלומר ליצור מציאות.וכשאנחנו נתפסים מדי פעם ב"מלכודת" המחשבות השליליות,"בסרטים" ובאגו שלנו,אנחנו מרגישים פגועים וכועסים,אנחנו חווים את המחשבות שלנו כמציאות קיימת,כאמת האולטימטיבית, מזדהים עם האגו, 
ופשוט מאבדים את הקשר עם האני האותנטי השמח והאוהב ,שתמיד נוכח בכאן ועכשיו, בקיצור מאבדים את תחושת הכיף של החיים.

 

רובנו לא מודעים לתהליך הזה בהתחלה,אנחנו רק יודעים שמשהו לא בסדר, יש תסכול וחוסר שביעות רצון, 
פתאום העבודה שלנו לא ממש ממלאת אותנו, אנחנו מאבדים עניין ,הפרטנר שלנו לא ממש מושך ואוהב כמו שהוא היה פעם,החברים משעממים אותנו ויש תחושה שאין לנו מספיק חברים ,הבית שלנו לא נראה לנו … 
מוכר לכם? אז מה בדיוק קורה פה? מה לא בסדר איתנו?

בגלל שכלנו מותנים מלידה להאמין במיתוס שהעולם החיצוני אחראי לאושר שלנו, אנחנו מניחים שהדרך אל האושר ושקט נפשי עוברת דרך עבודה יותר טובה, פרטנר יותר מוצלח,בית יותר יפה, או לעבוד על "העצמי",שיהיה יותר נחוש להשיג את המטרות שלו.

הפרדוקס הוא שככל שאנחנו עובדים קשה יותר על העולם החיצוני שלנו,כדי לשנות את ההרגשה הרעה,
ככה אנחנו מתרחקים יותר ויותר מהאני האותנטי שלנו, מהטבע האמיתי שלנו,וככל שאנחנו מתאמצים יותר להשיג את הדברים בחוץ,שאחראים על האושר שלנו ככה אנחנו הולכים יותר לאיבוד.

אז למרות הבעיות השונות שבני האדם חושבים שיש להם ,הבעיה האמיתית הבסיסית שמשותפת לכל הסימפטומים היא שאיבדנו את הקשר עם האני הנוכח האותנטי הטבעי שלנו,שהוא מקור התבונה,השמחה ותחושת הרווחה שלנו, והוא נמצא בתוך כל אחד ואחד מאיתנו, נולדנו איתו,כשהיינו ילדים קטנים חווינו אותו בטבעיות. הוא חלק בלתי נפרד מאיתנו רק שקולו נחלש כל כך לעומת המחשבות המודאגות שלנו. הוא כמו חליל קטן לעומת להקת הרוק הכבד שמתנגנת בפול ווליום בראש שלנו.

החדשות הטובות הן שברגע שנתחבר אליו שוב,דרך החוויה של הכאן ועכשיו, נקשיב לחליל הצד העדין ,לקול הנעים והמרגיע שלו,אנחנו  נחייה בעולם אחר, עולם טוב יותר,שום דבר חיצוני לא משתנה אבל הכול נראה אחרת…תפיסת המציאות שלנו פשוט משתנה,הכול יותר רגוע,זורם,אנחנו בקבלה ואוהבים את מה שיש… 
כמו שביירון קייטי אמרה –"המציאות תמיד יותר נדיבה מהסרטים שאנחנו עושים בראש"

החיים מפסיקים להיות מפחידים ומאיימים והם כבר לא מהווים בעיה שצריך לפתור.

כל סיטואציה אפשר לפתור בעזרת קומבינציה של הגיון בריא ,התבוננות מודעת ,ותובנות והארות שמגיעות פתאום משומקום. הפעולה הנדרשת לשינוי הופכת להיות ברורה מאליה, ופשוטה כל כך שאנחנו לא מבינים איך לא ראינו את זה קודם…

מטרות שהצבנו לעצמינו חוזרות להיות מטרות שאנחנו מתכווננים לעברם ,כדי להפוך את משחק החיים למהנה וכייפי יותר,אבל הן כבר לא מהוות סיבה לאושר או לסבל.

כמנחים בתהליכי שינוי והתפתחות אישית (מאמנים טרנספורמטיבים) אנחנו לא צריכים להיות מומחים בכל תחום של שינוי,אנחנו פשוט צריכים לעזור לאנשים להתחבר מחדש לחלק העמוק יותר בתוך עצמם אותו חלק שיודע ,שהוא מקור האינטואיציות ,מקור התובנות שלנו ,שהוא איכשהו מחובר לאינטליגנציה רחבה יותר שמחברת אותנו ל"אחד השלם" ל- ONES, מחברת אותנו לשדה האפשרויות הבלתי מוגבלות, מחברת אותנו לאינטליגנציה האינסופית מאחורי החיים.

התפקיד שלנו להעיר אנשים מתוך ה"חלום בלהות" של המחשבות שלהם ולכוון אותם לאמת העמוקה יותר שנמצאת בתוכם,לקולו של החליל הענוג בתוכם.

מהמקום הנוכח הזה הם יכולים להתמודד עם כל מצב בעייתי שנפל עליהם, ועם כל מטרה שהם הציבו לעצמם בתחושה של שקט נפשי ורוגע ,ממקום נוכח ובטוח שהכול לטובה, ולדברים יש נטייה להסתדר מעצמם ,וגם אם אין לי כרגע פתרון ,אני יודע שהפתרון יגיע!!
ככל שאני אירגע ואשחרר את הדאגות שלי איכות החשיבה שלי תעלה ויגיעו מחשבות חדשות שיביאו פתרונות יצירתיים למצב. 

ומכיוון שאני כמנחה מאמינה בדוגמא אישית ,על זה נאמר ב-NLP : –Walk your talk"  " אני מאמצת את הגישה הזו בכל ליבי ואני נהנית מכל רגע. כדי להנחות אחרים למקום הרגוע והכייפי של החיים אני צריכה להיות שם בעצמי ,כך שאני מרגישה ממש ברת מזל ללוות את כל מי שמוכן לקחת אחריות על האושר שלו, מי שמוכן לאמץ את גישת "מבפנים-החוצה" ולהתחבר מחדש לאני הטבעי והאמיתי שלו .

אור ואהבה

אהובה קשת

מנחה מוסמכת בכירה בשיטת  NLPודמיון מודרך

מנחת קבוצות מוסמכת 

www.akeshet.com

הוסף תגובה