יש כמה שלבים שחייבים להקפיד עליהם אם רוצים לחבר לוח חשמל זמני גם באתר בנייה המתבצעות בו עבודות. במאמר הבא נסביר מה כרוך בכל שלב, עם מי אפשר להתייעץ ואיזה השפעה יש לזה גם מבחינה בטיחותית וגם בהיבט הכלכלי

השלב הראשון בחיבור לוח חשמל זמני באתר בנייה הוא לקבל אישור מחברת חשמל. האישור מחברת החשמל חיוני, כי הוא מאפשר לחבר לוח חשמל זמני ואז להשתמש בו כדי להפעיל כלי עבודה, אמצעי תאורה ועוד. בשביל לקבל את האישור, צריך להגיש בקשה לחיבור חשמל זמני במתחם. החיבור הזמני הוא לתוקף של עד 3 שנים והוא אינו מחליף את החיבור הקבוע שאותו אפשר לקבל רק אחרי סיום העבודות וקבלת טופס 4, אבל כן ניתן להזמין אותו בהספקים שונים. 

כמה עולה לקבל אישור לחיבור לוח חשמל זמני באתר בנייה?

העלות של לוח חשמל זמני באתר בניה תלויה בכמה פרמטרים. קודם כל, יש להביא בחשבון אגרה בגובה של כ-500 ש"ח ואת עלות הבקשה על גבי טופס 2. שנית, יכול להיות שנצטרך לשלם בנפרד על הצהרות שונות ועל הצהרה מאת חשמלאי מוסמך כולל פירוט מלא של דרישות החיבור. לאחר מכן, צריך להגיש את תוכניות החשמל ולפרט היכן מבקשים להתקין את הארון הזמני. 

כך תגדילו את הסיכוי לזה שהבקשה שלכם תאושר

קבלת האישור על חיבור לוח חשמל זמני באתר בניה היא פחות מובנת מאליה מכפי שנהוג לחשוב. חברת החשמל לדוגמא מביאה בחשבון את המורכבות של חיבור לוח חשמל במקום שבו מתבצעות עבודות רבות ואינטנסיביות עם ציוד מיטלטל, מה גם שבחלק מהאתרים עלולה להיות לזה השפעה על שאר תשתית החשמל העירונית. אז כדי להגדיל את הסיכוי לכך שהבקשה תאושר, כדאי להתחיל בתהליך כמה שיותר מוקדם ולצרף את היתר הבנייה מיד כאשר הבקשה העקרונית כבר מוגשת ומאושרת. 

מתי מתבצעת ביקורת של חברת החשמל?

חברת החשמל היא כאמור הגוף המרכזי שמולו מתנהלים אם רוצים לדאוג לחיבור חשמל זמני באתר בניה. בשביל להשלים את התהליך, מתבצעת ביקורת של חברת החשמל והיא מאפשרת לקבל את האישורים הנחוצים כדי להמשיך בתהליך הבנייה. במסגרת הביקורת, ניתן להתייעץ עם חשמלאי מוסמך כדי להתקין לוח חשמל זמני ועל מנת לבדוק האם נדרש ארון ממתכת שיקיף אותו. במידה ולא מתכוננים, הביקורת עלולה להיכשל.

מה ההבדלים בין סוגים שונים של חיבור חשמל זמני?

עוד דרך טובה לקצר את התהליך של חיבור לוח חשמל זמני באתר בניה היא להכיר את ההבדלים בין הפרויקטים והצרכים. הנה למשל כמה סוגים שונים של חיבורים שאותם ניתן לבצע:

  • חיבור זמני לאתר בנייה במתח נמוך יותר מהרשת הקיימת
  • חיבור זמני ללא תשתית חשמלית – כמו למשל בשכונות חדשות
  • חיבור שמצריך בניית רשת מתח גבוה או מתח נמוך

הדבר הראשון שצריך לעשות: להתייעץ עם יוסי שמר

השארת פרטים באתר הרשמי של יוסי שמר היא כרגע הצעד היחיד שמפריד בינך לבין פרויקט מוצלח, בטוח ומשתלם יותר של חיבור לוח חשמל זמני באתר בנייה. אצלנו בחברה מבינים את המשמעות של חיבור תקין ואת הצורך בחשמל זמין להפעלת הציוד המיטלטל, לכן אנו מרכזים עבורך את כל השירותים החשובים תחת קורת גג אחת. מעבר לכך, כדאי לפנות אלינו כמה שיותר מוקדם וכך לוודא שצוות מיומן ילווה אותך בהשגת כל האישורים הרלוונטיים מחברת חשמל או הרשות המקומית.

הוסף תגובה