לימודי תיאטרון – אמנות מרתקת בעלת שורשים עמוקים בהיסטוריה

לא לחינם נאמר כי העולם הוא במה, וכולנו שחקנים. במהלך החיים כל אדם מוצא את עצמו במגוון סיטואציות ומצבים, ומתנהג בכל אחד מהם בדרך שונה במקצת. תיאטרון הוא ענף של אמנויות הבמה, אשר עוסקת באופן בו מוצגים סיפורים בפני קהל, תוך שימוש באמצעי תקשורת מגוונים. אמנות התיאטרון הינה וותיקה במיוחד, וישנן עדויות להצגות כבר בתקופה היוונית. במקביל להתפתחות התיאטרון במערב, הוא התפתח גם באזורים האחרים בעולם, כמו הודו, סין, ואחרים.

אמנות התיאטרון במערב החלה ביוון העתיקה, ונבעה מתוך טקסים פולחניים, אשר כללו סיפורים מיתיים שנלוו לטקסים מסורתיים. לאורך השנים התפתחה החברה, ותפיסותיה לגבי הקשר בין האדם לטבע השתנו, דבר שגרם לנטישה של טקסים מסוימים ואימוץ של דרכי פולחן אחרות. אתר לימודי מספק את כל המידע על האופן בו התפתח התיאטרון לאורך השנים, ובכלל זה לימודי תיאטרון והדרך בה הצגת המיתוסים בצורה פשוטה הניבה את התיאטרון המודרני אותו אנו מכירים כיום.

 

במשך תקופה ארוכה הצגות תיאטרון התקיימו רק בחגיגות לכבודו של דיוניסוס, אל היין והפריון היווני. המיתוסים של דיוניסוס קשורים בצורה הדוקה לשינויים העונתיים ולמעגל החיים, והפולחן נועד על מנת להבטיח את שובו של האביב, ואת הפריון. טקס התיאטרון באותה תקופה היה כה חשוב, עד שנאסר לקיים במהלכו הליכים משפטיים, על מנת לאפשר לכל האזרחים להיות נוכחים בטקס. בנוסף לכך, על מנת לבטא את נוכחות האל בצורה הטובה ביותר, נבנו בניינים מיוחדים לצורך הצגות התיאטרון.

אמנות התיאטרון הגיעה לישראל בראשית המאה שעברה, במסגרת של תיאטרון חובבים ביפו אשר כונתה חברת חובבי האומנות הדרמטית. התיאטרון העברי הראשון נוסד בשנת 1920 בתל אביב, וכונה התיאטרון העברי בארץ ישראל. לאחר מכן נוסדו מספר מוסדות תיאטרון נוספים, ובהם התיאטרון הארץ ישראלי, תיאטרון פועלים הסתדרותי בשם האוהל, התיאטרון הסאטירי הקומקום, ותיאטרון הבימה אשר הפך לתיאטרון הלאומי של ישראל בסוף שנות החמישים.

למבקשים לעסוק בתיאטרון מוצעות כיום מסגרות רבות של לימודי משחק, קורס עיצוב תפאורה, תסריטאות לתיאטרון, ועוד. תוכנית הלימודים מרתקת ומגוונות, חוקרת את יחסי התיאטרון עם אמנויות אחרות, התפתחות התיאטרון הישראלי, יסודות שפת התיאטרון, ביקורת תיאטרון, יסודות המשחק, וכמובן גם סדנאות משחק מעשיות. משך הלימודים משתנה בהתאם לרמת ההתמחות המבוקשת, ונע בין מספר חודשים לכמה שנים.

הוסף תגובה