למה כדאי לשלוח את ילדינו לחוג מוסיקה?

לימוד נגינה הופך אתכם לחכמים יותר
מחקרים אינספור מצביעים על קשר הדוק בין לימוד נגינה ושיפור משמעותי באינטליגנציה של בן אדם.
ילדים אשר נחשפים למוסיקה או לומדים לנגן בכלי כלשהו, נוטים להצליח יותר בלימודיהם. מדענים מצביעים על שיפור בתפקוד בחלקים מסוימים של המוח. יכולת הריכוז משתפרת, יכולת התמודדות עם משימות וקשיים,  וכך גם הכישורים האנליטיים.

הקניית דפוסי התנהגות ומשמעת עצמית
לימוד נגינה דומה לעיתים ללימוד שפה נוספת ובכך היא עשויה להיות מאתגרת ומחייבת התמדה והשקעה.
אחת התכונות האופייניות למוסיקאים היא משמעת עצמית. משמעת כזו היא הכרחית כאשר אנו נדרשים להביא עצמנו להתאמן בנגינה בכלי שבחרנו באופן שגרתי (בדרך כלל יומיומי), לאורך זמן ותוך השקעה אמתית של מאמץ וכוונה.

 

הפחתת מתחים
החיים בעולם המודרני נוטים להיות אפופי מתחים. לכולנו תועיל דרך בדוקה לקחת צעד הצידה מן העומס והמתח.
תופעה מוכרת היא הרגיעה שמוסיקה נעימה משרה. נגינה בכלי מוסיקאלי יכולה לחולל פלאות ממש בכל הנוגע להפחתת מתחים. מוסיקה היא מן התענוגות הבסיסיות ביותר של קיומינו וככזו היא יכולה לסייע לכם להרגיע את מחשבותיכם ולהתמודד עם מתחים מכל סוג.

תחושת הישג
אמנם כאשר מתחילים ללמוד לנגן עשויה להיות תקופה המלווה בתחושות תסכול אולם מרגע שמגיעים לשליטה מינימאלית בכלי הנגינה שבחרתם נפתח פתח לחוש הישג אחר הישג. כל יצירה חדשה אותה אנו מצליחים לבצע, כל התקדמות שאנו מרגישים שחלה ברמת השליטה שלנו בכלי, כל אלה הופכים לדברים שאנו יכולים להתגאות בהם.

הנאה
חשוב לזכור כי לימוד נגינה מאפשר גישה חופשית לעיסוק מהנה מאין כמותו. כל מי שזוכה לנגן בכלי מוסיקאלי מכיר כמה כייף יכול עניין זה להיות. בין אם מנגנים בהרכב, מופיעים לפני קהל (אפילו אם רק בקונצרט השנתי של מרכז לימוד נגינה שלנו) או אפילו אם אנחנו רק מנגנים להנאתנו אנו.
לימוד נגינה והעיסוק במוסיקה בכלל הם מן הדברים בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר לגרום לבני האדם הנאה.

הוסף תגובה