מהי הדרך הטובה ביותר ללמוד לנגן בגיטרה

כמעט כל אחד מאיתנו חלם פעם ללמוד לנגן בגיטרה, דמיין את עצמו יושב במרכז המדורה עם כל החברה, מלווה את שירתם, או על במה מול קהל גדול, שר ומתפרע על המיתרים. אבל מעטים עברו ממחשבה למעשה והלכו ללמוד לנגן בגיטרה.

מהם הסיבות שאדם החולם ללמוד לנגן בגיטרה לא מגשים את החלום? כמו בתחומים אחרים בחיים, הסיבות העיקריות הם: עצלות וחוסר אמונה עצמית. ומעל הכל מחלת ה"תרצת הנפוצה".

במקרה של לימוד גיטרה התירוצים מגוונים מאד: "אין לי זמן", "אין לי שמיעה מוזיקלית", "אין לי כסף", "אין לי קואורדינציה", "ממילא אני לא אנגן כמו…", "אני מבוגר מדי", "יש לי אצבעות קטנות/ עבות מדי" וכו'

לכל התירוצים האלו יש תשובה אחת – כל אחד יכול לנגן בגיטרה! לא חייב שמיעה מוסיקלית, גם לא קואורדניציה, זה לא לוקח הרבה זמן וממילא גם לא יוצא יקר מדי, ניתן ללמוד בכל גיל והאצבעות שלך בסדר גמור..

 

במאמר הזה נסקור את הדרכים השונות ללימוד גיטרה. אבל תזכרו את השורה התחתונה, בשביל לנגן בגיטרה צריך שני דברים עיקריים: 1. גיטרה 2. רצון.

להלן הדרכים ללמוד לנגן בגיטרה:

1) ספרי לימוד עצמי- השוק מלא בספרים ללימוד גיטרה, באמצעותם ניתן ללמוד לנגן בגיטרה באופן עצמאי. ספרים הם אסטרטגיה זולה אבל משעממת מאד ודורשת המון סבלנות. הניסיון מראה שרוב האנשים מתייאשים ולא מצליחים ללמוד לנגן בגיטרה באמצעות הספרים.

2) שיעורי וידיאו – בעבר היה צריך לגשת לחנות מוסיקה כדי לרכוש קלטות וידיאו וdvd לנגינה בגיטרה. כיום ניתן למצוא ביוטיוב ובאתרי אינטרנט רבים שיעורי גיטרה בוידיאו בחינם. שיעורי גיטרה בוידיאו דינמיים יותר מהאופציה של ספר, אך עדיין ישנו חסרון, משום שמדובר בתקשורת חד צדדית. המורה בקלטת מדבר אליך ומראה לך כיצד לנגן, אך הוא לא רואה איך אתה מנגן ולא יכול לתקן אותך או לתת לך משוב חיובי ותשומת לב אישית, החיוניים מאד ללימוד נגינה בגיטרה.

3) שיעורים פרטיים – שיעורים פרטיים הם בהחלט הדרך הטובה ביותר ללמוד גיטרה. מורה טוב יכול לבנות לכם תוכנית לימודים אישית שתתאים לסגנון ולצרכים שלכם, לתת לכם יחס אישי ומשוב חיובי שיגביר את המוטיבציה ללמוד וכמובן לזהות ולתקן את הטעויות מהר, לפני שיהפכו להרגל.

4) שיעורים קבוצתיים– שיעורים קבוצתיים מומלצים בעיקר לילדים ומתבגרים, כך הם זוכים לערך מוסף מלבד עצם הנגינה. הם מפתחים כישורים חברתיים, התנהגות בקבוצה. ילדים ונוער הלומדים נגינה בקבוצה מפתחים יכולת הקשבה לאחר ולומדים אחד מהשני.

אז אם אתם רוצים לנגן בגיטרה כמו מקצוענים תשקיעו קצת זמן וכסף וקחו שיעורים פרטיים או קבוצתיים אצל מורה לגיטרה, מקצועי ובעל ניסיון.זוהי הדרך הארוכה והקצרה ביותר,

הוסף תגובה