למה לפעמים לגייס סוכן נדלן זו טעות איומה ?

היי שמי אורן מזרחי ואני מנטור ומאמן מתווכים ומנהלים.

מכירים את הזוגות שחיים מספר שנים ביחד ולא מסתדרים ואז עובר לאחד מהם רעיון בראש , אולי נביא עוד ילד משותף כדי שיסדר את הדברים בינינו, נכון שזה בד"כ לא מסתדר, אז אותו דבר .

 השבוע הייתי בפגישת הכרות ראשונה עם מנהל משרד תיווך באזור השרון .

בפגישת הכרות, אני בד"כ שואל מספר שאלות שנותנות לי להבין את התמונה הגדולה יותר. אותו מנהל משרד סיפר לי שיש לו 4 עובדים ויש ביניהם הרבה אי אמון והסתרת נכסים, כששאלתי אותו ומה התוצאות הכספיות הממוצעות בשנה האחרונה? הוא התחיל לגמגם ואמר לי שהממוצע הוא עסקה לחודשיים. וכמה זמן נמשכת האווירה הלא טובה במשרד? שאלתי , חצי שנה הייתה התשובה.

וכששאלתי אותו ומה אתה מתכוון לעשות עם זה? התשובה שלו הייתה ממש מפתיעה. אני רוצה לגייס עוד סוכן שישפר את האווירה במשרד.

אמרתי לו שלפי דעתי הסיכוי שהאווירה במשרד תגרום לאותו עובד חדש לתסכול, גבוהה משמעותית מהסיכוי שהסוכן החדש ישפר את האווירה.

נכון שזה נשמע פשוט וברור מאליו, אבל אני יגלה לכם סוד, גם אני כשניהלתי משרד תיווך עשיתי טעויות כאלו, כשאתה נמצא בתוך בעיה קשה לך להסתכל עליה מבחוץ, המזל שלי שלקחתי אז מאמן חיצוני, שהראה לי איזה טעויות אני עושה, ומזיק לעצמי ולמשרד.

וקצת בפן אימוני, התהליך הזה נקרא גורם שליטה חיצוני, אתה בעצם מעביר שליטה החוצה, כמו בדוגמא למעלה, אם יבוא סוכן חדש אז הכל ישתנה. האתגר הוא להעביר לגורם שליטה פנימי שאומר, אני אחראי ולוקח אחריות, ולכן אני מייצר את השינוי אצלי במשרד, ולא תולה את השינוי באף אחד חיצוני לי.

אז קדימה, בואו ניקח אחריות על המשרד שלנו, ועל התוצאות העסקיות שלנו, בלי להאשים את ה"מצב" , את הממשלה, את הלקוחות, או את עצמינו.

פשוט כמה שזה פשוט, לקיחת אחריות וחתירה לשיפור המצב בכל דרך. או בהקשר של התמונה, אל תחפשו קבלים, תקנו מצבר.

תאמינו לי הייתי שם, זה היה אפשרי עבורי, זה יהיה  אפשרי גם עבורכם.

הוסף תגובה