מהי נקודת העיוורון ,ולמה ההבנה שלה, קריטית למשרד תיווך שלך?

קורה לכם שאתם מחפשים משהו זמן רב ופשוט לא מוצאים, ואז מגיע מישהו אחר ומוצא בזמן קצר?

מכירים את זה שאתם מתלבטים על משהו וטוחנים אותו מהרבה צדדים, ואז מגיע חבר שאומר לכם מה אתם צריכים לעשות ופתאום זה כ"כ ברור?

כולנו סובלים מנקודת עיוורון בתחומים מסוימים, ולכן קמה כל תעשיית המומחים ע"מ להאיר את תשומת לבנו לנקודות שאנחנו לא רואים.

אני זוכר לפני כ7 שנים, ניהלתי משרד עם 5 סוכנים, הרגשתי לא ממומש, כיוון שהיה פער גדול מאוד בין היכולות שלי, לתוצאות שלי באותה תקופה.

ניסיתי לגייס סוכנים נוספים ועם זאת לדאוג שהסוכנים הקיימים גם ירוויחו וגם יהיו מרוצים ויבואו בכיף לעבודה. גייסתי 3 סוכנים שהיו נראים לי מבטיחים ושלושתם עזבו תוך חודש.

אני זוכר את התקופה הזאת כתקופה מאוד מתסכלת כי מאוד רציתי והשתדלתי, וזה פשוט לא עבד.

באותו זמן לקחתי מאמנת אישית ועסקית שתעבוד איתי על הפער הזה בין הרצוי למצוי. שיתפתי אותה בנקודה הזאת לגבי הסוכנים, היא הקשיבה בסבלנות ואחרי שהבינה בדיוק על מה אני מדבר,ביקשה להצטרף לישיבת צוות במשרד.

אני לא אשכח את הפנים שלה בסוף הישיבה, היא הייתה בסוג של הלם ולא ממש הבנתי למה, מבחינתי זו הייתה ישיבה סטנדרטית לחלוטין.

אני זוכר את המשפט שהיא אמרה, יש לך מישהו בצוות שמוריד את האנרגיה של כולם, פעם אחר פעם, זה ברור למה כל עובד חדש שמגיע, עוזב אחרי חודש, ולמה שאר הסוכנים לא באים בכיף לעבודה.

אני זוכר שהתנגדתי, אמרתי לה, לא יכול להיות, זה העובד שהכי עוזר לכולם ורוצה שיצליחו, וחוץ מזה, אני עושה ישיבה אישית עם כל סוכן ומדרבן אותם לשתף אותי במה שעובר עליהם, ואף אחד לא אמר לי כלום.

היא הייתה ככ נחושה בדעתה וביקשה שאתקשר ל3 סוכנים שעבדו כחודש ועזבו, ואשאל אותם שאלה ישירה לגבי העובד הזה וכך היה, המאמנת צדקה , שלושתם עזבו בגלל אותו סוכן שעם חיוך ובמסווה של רצון לעזור הסביר להם שאין להם סיכוי בתפקיד, ולוקח שנים בשביל להרוויח כמה אלפי שקלים.

הרגע הזה ששמעתי את זה גרם לי לשוק, והבנתי שאני בעצמי נתתי לסוכן לגיטימציה להזיק למשרד שלי, קבעתי שוב פגישה אישית עם כל סוכן בנפרד, כשהשארתי את אותו סוכן כפגישה האחרונה בסבב, ופשוט ברגע ששאלתי את הסוכנים הקיימים שאלות ברורות, קיבלתי תשובות ברורות.

הבנתי שהסוכן מזיק לי ולאחרים ובמסווה של חיוך ורצון לעזור, הפחד שלו שיתפסו את המקום שלו במשרד, גרם לו להזיק בצורה קבועה ושיטתית.

באותו יום פיטרתי את הסוכן וזה היה אחד ההחלטות הקשות שעשיתי (מזל שהמאמנת ליוותה אותי בתהליך).

מאותו יום הצלחתי לייצר צוות שעובד בשיתוף פעולה ואף לגייס 4 סוכנים חדשים, ש3 מהם המשיכו לעבוד שנים אח"כ.

למה זה בעצם קורה?

המידע בעולם מתחלק ל3 סוגים: דברים שאתה יודע, דברים שאתה לא יודע, ודברים שאתה לא יודע שאתה לא יודע.

בסוג השלישי מתחבאת נקודת העיוורון. אם אני לא יודע שאני לא יודע , איך אדע?

בשביל זה השקתי לפני מספר חודשים שירות אבחון למשרד תיווך, ועד היום לא פרסמתי אותו, כי רציתי לנסות אותו במספר משרדים.

אז לאחר זמן השקה, רציתי לשתף אתכם שיש לי שירות של אבחון למשרד תיווך.

בתהליך הזה אני יושב עם מנהל המשרד ועם כל אחד מהסוכנים וגם עם המזכירה אם יש ודרך אמנות שאילת השאלות, לומד על המשרד שלכם לפני ולפנים ובסוף נותן לכם דוח מסודר על כל עובד ועל הדברים המהותיים שחשוב להתייחס אליהם במשרד שלכם.

השירות הזה מתאים רק למנהל משרד עם 2 סוכנים לפחות.

הוסף תגובה