למצוא את בן הזוג

זוגיות

   מציאת בן זוג לחיים היא איננה  משימה קלה. 
במהלך החיים אנו בונים את האישיות שלנו דרך נפילות ועליות, ניסיון אישי,טעויות,הצלחות דרך ניסיונות שונים.דרך שונה מהאחרים אך גם מאוד דומה לה. כי "אין חדש תחת השמש".פשוט אין משחר ההיסטוריה.

כאשר עברנו דרך די ארוכה, מגיע זמן וצורך בהקמת משפחה או מציאת בן זוג לחיים. יש אנשים שיודעים בדיוק את מי הם צריכים ויש כאלה שעדיין לא הבינו את מי הם מחפשים. בכל מקרה שני סוגי המחפשים נמצאים במשימה לא פשוטה.נכון הדבר פי כמה וכמה בפרק השני של החחים לאחר גירושין או אלמנות או פרידה כואבת כשיש ילדים ומשפחה פגועה ופגיעות ועצב ותחושות קשות של אשמה וחידלון וצבים (כמטאפורה למצב איטי אך קבוע)שונים המטילים באזור שלנו של הפגיעות הזו.

 

  ככל שאדם בוגר יותר, כך הוא מתקשה יותר למצוא זוגיות שתספק אותו. אנשים בוגרים כבר גיבשו לעצמם מערכת של אמונות, ערכים, דעות, תובנות ורצונות.חלקם טובים  ולקם רעים אבל הם שלנו ורק שלנו ולא תמיד אנחנו יודעים להבחין ולבחון מה טוב ומה רע ואיך השני או השנייה יתפוס את זה בדרך הטובה או הראה. כאשר עולים עם כל המטען הזה אל מסלול חיפוש זוגיות -לא קל למצוא בן זוג שיענה על כל הציפיות ויתאים לכל המערכת המגובשת.כי אנחנו רוצים את הטוב לנו לעצמינו . לא תמיד  לאחר שהוא שם יחד איתנו אנו חשים שזו אותה שותפות זוגית שרצינו בה או שרוצים בה.

  לכל אחד מאיתנו יש את המטען המולד והנרכש במשך החיים.ככל שאנו נחשפים לאחרים, ככל שאנו מתגברים כך גדל הקושי במציאת בן או בת הזוג.אנו מתארים לעצמינו את בן הזוג האידיאלי כמידע שמורכב ממחשבות, דמיון, פנטזיה, שקרי מציאות ותרבות על סוגיה השונים.( ספרים, הצגות, סרטים, סיפורים ועיתונים).

 קושי נוסף במציאת זוגיות יכול לנבוע ממחסומים רגשיים, שמקורם בניסיון לא מוצלח במערכת יחסים קודמת. כישלון של זוגיות בעבר הוא מקל בגלגלי החיפוש אחר זוגיות חדשה לעתיד.זה גם לא תמיד באשמה שלנו,בטעות שלנו.זה יכול להיות בגלל הדרכים הפחות  טובות של בן הזוג הקודם שלנו.

ד"ר אבי זלבה

הוסף תגובה