לקראת 2021 בונים תקציב פרסום שנתי

לקראת 2021 בונים תקציב פרסום שנתי

כיום גם עסקים "שמרנים" מבינים שכולם אולי חיים מתחת למסכה, אך בו זמנית כולם גם חיים בתוך פלטפורמות חברתיות ואתרי תוכן דיגיטליים, ועל כן אם רוצים להגדיל את מחזור העסקאות, יש לחבור לאותו עולם וירטואלי שבו אנשים מחפשים, מבררים, משווים, חולמים, לומדים, עובדים וכדומה, ועל כן אין זה מפתיע שכבר כמה שנים תחום השיווק הדיגיטלי יותר חזק מתחום השיווק הישן, ועל כן פה אנו מבקשים לעסוק בשאלה כיצד לתכנן נכון את תקציב השיווק הדיגיטלי, רגע לפני שמתחילה לה שנה חדשה.

יוצאים לדרך!

אז מה מכניסים לאותה תוכנית תקציבית שנתית? אם תשאלו משרד פרסום דיגיטלי הוא יענה לכם שראשית צריך לבנות אסטרטגיה שיווקית לצד אסטרטגיית פעולה.

מה עוד? על אותה תוכנית תקציבית שנתית להתייחס לקמפיינים מותאמי יעדים, ליעדים פיננסים, לפלטפורמות קיימות או חסרות (למשל אתר), למעגל הלקוחות הקיים (לעומת מעגל הלקוחות הרצוי), לתנועת הגולשים באתר וכדומה.

שנדבר תכל'ס?

תוכנית תקציב שנתית צריכה להיות מושתתת על טבלת הוצאות שכוללת כל מה שעשוי להיות קשור למלאכת פרסום בגוגל, כך שאין לשכוח להכניס למשוואה הוצאה על מעצבים גרפיים, אנשי קופי, כותבי תוכן, שיווק באינסטגרם, הרשמה למאגרי תמונות, פרסום בטאבולה, רישוי של תוכנות, מערכת דיוור, תחזוקת ואחסון אתר, שירות של משרד פרסום דיגיטלי וכדומה.

מספר דגשים חשובים

בעת בניית תוכנית תקציבית שנתית יש להיכנס לרמת פירוט גבוהה, משמע יש להבין באלו אפיקים מתכוונים להתמקד וכיצד עומדים לפעול (ולאורך איזו תקופה), כך שבסופו של יום חלוקת התקציב תהיה כמה שיותר ברורה.

כמו כן, חשוב להציב יעדי זמן הן עבור בחינת מצב ההתקדמות והן עבור השגת היעדים, כאשר יש להיות רציונאליים ובו זמנית לדעת מתי לשנות מסלול.

כך למשל, אם שמים לב שהקידום האורגני עובד היטב אך הקידום הממומן אינו נושא פרי, מוטב לעשות שני דברים: להבין מה לא עובד בקידום הממומן ולהעביר תקציבים בין שני הגופים.

 מעקב ושוב מעקב

לאחר שבניתם תוכנית תקציבית שנתית, על ההתחלה רצוי לוודא שעומדים לרשותכם הכלים להישאר במעקב רציף ומשקף מציאות, ועל כן נחדד שמאוד חשוב להיעזר בפיקסלים שמנקזים אך סך המידע באופן יעיל, כך שניתן בכל רגע נתון לדעת מה מצב ההמרות, הלידים וכדומה.

לבסוף נציין שמומלץ להסתייע במגוון כלים קטנים שמסייעים להגדיל המרות ולחסוך בהוצאות. כך למשל אין לשכוח להוסיף דף תודה לאחר רכישה ובעת הצורך לשדרג למערכת יותר יעילה וזולה

מסמך: כתבה מעניינת

בהצלחה!

הוסף תגובה