מנגל גז או מנגל פחמים – מהם ההבדלים?

מנגל גז או מנגל פחמים – מהם ההבדלים?

מנגל גז או מנגל פחמים – מהם ההבדלים?

אין שאלה שמנגל מהווה כלי מדהים עבור הכנה של ארוחה שלמה, ארוחה שחוסכת עמידה ממושכת במטבח, כאשר באותה נשימה נציין שארוחה שמושתת על מנגל גורפת לא פחות מחמאות מכל ארוחה שמצריכה אינספור שלבי הכנה (בתנור או על הכיריים). עוד נציין שאחד מהיתרונות היותר מהנים שנוגעים לארוחה על המנגל קשור לעובדה שניתן לקבל את האורחים מבלי להיות מוכנים, פשוט כי ישיבה סביב המנגל הרוחש תמיד מקרבת ומייצרת עניין. מכאן שאם גם אתם הגעתם לכדי החלטה שבמרפסת חסר מנגל (ולמטבח מגיעה מנוחה), הרי שעתה רק נותר להבין איזה רוכשים – מנגל על פחמים או לחלופין מנגל גז.

שיקולי נוחות

כיום בעידן של "הכאן ועכשיו" אנשים מחכים לקבל מענה ממש לאחר שהם סיימו לנסח בראש את הצורך, ועל כן גריל גז מחזיק ביתרון משמעותי, משמע אין צורך לחכות עד שהגחלים יידלקו, אלא פשוט לוחצים על כפתור שמייצר להבה, כך שבין היתר שולטים באופן ממוקד על העוצמה ועל הפיזור של הלהבה.

שיקולי בריאות

צליית בשר מעל מקור אש חשוף עשויה להוביל למצב שבו נתח הבשר סופג יותר מדי עשן, כולל חומרים רעילים שמופרשים מהפחמים. עם זאת, כאשר מקור האש נוגע לגז, הרי שגם נמנעים מחומרים רעילים וגם ניתן לשלוט על הטמפרטורה (כך שהיא לא תהיה מאוד גבוהה), משמע הנתח שמתקבל נחשב יותר בריא.

שיקולי טעם

יש דברים שהקידמה אינה יכולה להחליף ופה אנו מדברים על אחד מהשיקולים היותר בסיסיים – שיקולי טעם כמובן. גם חובב מושבע של מנגל גז יודע שהיתרון המשמעותי של מנגל פחמים טמון בטעמו הייחודי של הבשר, וזאת כי הנתח סופג ארומה עדינה של טעמי פחמים – הנתח מגיע לאותו טעם אותנטי שעליו כולנו גדלנו.

שיקולי זמינות

הרבה פעמים מתחשק לעצור בקצבייה וישר לעשות על האש, ופה רצוי לקחת בחשבון שאם אתם טיפוסים פחות מתוכננים, הרי שמנגל גז יותר נכון עבורכם, פשוט כין אין צורך לוודא שיש גחלים, אין צורך לחכות עד שהמנגל יידלק ובאופן כללי ניתן להדליק מעכשיו לעכשיו ללא כל הכנה מקדימה.

שיקולי מיומנות

אין לטעות שעל גריל פחמים לא ניתן להצליח להכין סטייק שעשוי בדיוק במידה הרצויה, אך כמובן שעבור כך נדרשת מיומנות גבוהה. אינכם מיומנים? ובכן גריל גז פועל בדומה לתנור, משמע כל עוד נצמדים להוראות ההכנה ונעזרים בתוכנייה של המנגל, הרי שבהחלט אפשרי להגיע לרמת עשייה מדויקת – זוכים לדעת באיזו עוצמה לבחור והיכן למקם על הרשת.

נהייתם רעבים?

עתה כאשר ההבדלים יותר ברורים (וייתכן שגם חשים יותר רעבים), רק נותר להביט פנימה, לבחון איזה טיפוס אתם (ולהבין מה יותר חשוב לכם) ולהסיק איזה גריל עומד לשרת אתכם מעתה והלאה. בתיאבון!

הוסף תגובה