מטבחים כפריים בעידן המודרני

מטבחים כפריים בעידן המודרני
צילום: Touchwood

מדהים לראות כיצד בעידן הנוכחי שבו הטכנולוגיה נמצאת בשיאה והמראה הנקי והמבריק שמתכתב עם הגדג'טים החדישים ביותר נפוץ בכול מקום, עדיין יש מקום של כבוד לאותם מטבחים כפריים, לאותם מטבחים שלאורך עשרות שנים לא יצאו מהאופנה. כיצד אם כן נראה מטבח כפרי בעידן של היום? הרבה השתנה אך הבסיס נשאר נאמן למקור. נשמע מעניין? מוזמנים לקבל זווית עיצובית מעט שונה – לבחון אם המטבח הכפרי מתאים גם עבור הבית שלכם.

מאז ומתמיד

ראשית נציין שאין זה באמת מפתיע שגם כיום המטבח הכפרי מאוד פופולארי, וזאת כי אם ניזכר מהו תפקידו של המטבח בחיינו, ניזכר שבמטבח מבשלים עבור אנשים שאוהבים, במטבח מתקבצים בסוף היום כול בני המשפחה ובמטבח יוצרים – המטבח מלא חיים, ועל כן רק הגיוני שהוא ישדר חמימות ומשפחתיות.

בין מסורת לקידמה

בשביל להבין מה השתנה במטבח הכפרי, ראשית רצוי לחזור לקווים הבסיסיים – מטבח כפרי משלב בין רומנטיות לתחושת יוקרה, בין קווים נקיים לבין מחברים מתוחכמים, בין פרקטיות לבין חשיבה ארגונומית, בין גימורים יחסית גסים לבין חומרי גלם משובחים ובין גוונים שלווים לבין עיטורים בעלי נוכחות. עתה נעבור לציין מה ניתן למצוא במטבח הכפרי של ימינו, נעבור לציין שלצד מגוון אלמנטים שמשמרים את אותה מסורת עתיקת יומין גם הטכנולוגיה מוצאת את מקומה, ולו באמצעות מכשירי חשמל מתקדמים, קרי קולט אדים ותנורים משוכללים, אם כי לעומת המטבח המודרני, פה סך מוצרי החשמל מיישרים קו עם העיצוב הכפרי והמעט נוסטלגי, קרי כיריים שעובדות על גז ותנור עומד בעל ממדים מרשימים.

קצת שעושה הרבה

חלק מסוד הקסם של המטבח הכפרי טמון בתוספות הקטנות שיוצקות הרבה אווירה, קרי אגרטל פרחים, מפת תחרה, ארון ייחודי בעל חזית זכוכית שכוללת הדפס וכדומה. אי לכך כיום מטבח כפרי יודע להתאים את עצמו גם לבתים שאינם כפריים במהות, ואף יודע להתאים לבתים שנוטים להיות מודרניים.

שנרחיב? כפי שכבר ציינו כיום קיים מנעד נרחב של מטבחים כפריים, כך שמספיק לשחק עם מינונים של גוונים, עיטורים וקרניזים, בכדי שהתוצאה תהיה מתאימה הן עבור בית כפרי והן עבור בית שמשחק על הגבול שבין מודרני לכפרי.

טיפים מעוצבים

לאור כל זאת אם גם לכם יש בית שאינו כפרי במהותו, אך אתם כן מתחברים לנראות ולתחושה שמעניקים מטבחים כפריים, הרי שיש לנו עבורכם כמה טיפים פשוטים ליישום: הכניסו את הטבע הביתה, שלבו בין פונקציונאלי למעוצב ובין ישן לחדש, הקפידו על פשטות לצד נראות נקייה, שלבו נגיעות אומנותיות (ולו בשלבי הצביעה) והכי חשוב תזכרו שאין באמת "חוקים". העיקר שאתם תתחברו, שחומרי הגלם יהיו איכותיים ושמאחורי העיצוב, הבנייה וההתקנה תעמוד חברה מנוסה.

הוסף תגובה