מאמן אישי – בשביל מה? (חלק ב')

יום שישי 12 מרץ 2010 מאמן אישי

מאמן אישי – בשביל מה? (חלק ב')

להלן הסיבות הנוספות לצורך החזק בשירותו של מאמן אישי, בהמשך לחלק א' של מאמר זה:

4. מאמן אישי – בשביל מה? לרוב, אנחנו צריכים מישהו שיסייע לנו בפיתוח משמעת עצמית. קרה לכם פעם שברגע שהתחייבתם לאדם אחר שתעשו משהו, בסופו של דבר עשיתם אותו? כמובן שכן! בבית הספר המורה ביקשה שנכין את השיעורים עד יום X בשעה Y. למרביתנו זה גרם להכין את השיעורים בעקבות תחושה של "חוסר ברירה" או במילים טובות יותר- מחויבות! המחויבות הזו והמשמעת העצמית הזו גורמות לנו לעשות דברים מדהימים. הן גורמות לנו לעשות מה שצריך לעשות גם אחרי שההתלהבות של הרגע מסתיימת. הן גורמות לנו לעשות מה שצריך לעשות, מתי שצריך לעשות, בין אם בא לנו או לא ועדיין לעשות את זה טוב. לבד, זה מאוד קשה, לעומת זאת, מאמן אישי דורש מאיתנו לעשות מה שצריך לעשות ומסייע לנו בפיתוח המשמעת העצמית שגם מהווה גורם מפתח בהתגברות על הרגלים רעים ובאימוץ הרגלים טובים.

5. מאמן אישי – בשביל מה? "אלוהים נמצא באינטראקציה שבין אנשים" (Teri-E Belf) מאמן אישי לא חייב להיות מומחה ובעל ידע בתחום שבו אתה מתעסק. אתה הוא המומחה בתחומך על פי אידיאולוגית האימון הקלאסי. מאמן אישי הוא מומחה ביצירת שיחות אימון ואינטראקציות- מדובר באמנות תקשורתית של ממש, אמנות שמובילה ליצירה ולחוללות בצורה מהירה ואפקטיבית הרבה יותר מאשר לבד. 

כשאתה והמאמן האישי שלך (בהנחה שהוא מאמן אישי מקצועי) מדברים ביניכם, לעתים יש תחושה שאינטליגנציה חכמה יותר משניכם נכנסת לתמונה ומאפשרת פתחים חדשים לפעולה, רעיונות, זרעים שיובילו לפריצת דרך, השראה, הזדמנויות, אפשרויות חדשות שלא נראו קודם ועוד. שני אנשים (שאחד מהם הוא מקצוען ויודע להנחות את השיחה- מאמן אישי), בעזרת סיעור מוחות יכולים להגיע למקומות שלבד קשה יותר להגיע אליהם.

6. מאמן אישי – בשביל מה? מאמן אישי הופך את המתח שבאתגר לקרקע בטוחה לפעול ממנה. אימון אצל מאמן אישי דורש מהמתאמן לצאת מאזור הנוחות שלו ולקפוץ לאזור המסוכן. זה דורש אומץ לב, נכונות להסתכן במטרה לצמוח ולגדול, נכונות לטעות ולתרגל, לעמוד בפני קשיים ומכשולים, ללכת במקומות חדשים לנו, להרגיש אי נוחות ואי ודאות לעתים. מדובר באתגר גדול שעלול ליצור המון מתח, פחדים, ספקות וחששות. מאמן אישי יודע כיצד להפוך את אותם הדברים שהוזכרו לקרקע בטוחה לפעול ממנה.

7. מאמן אישי – בשביל מה? מאמן אישי גורם לך לעשות דברים שמעולם לא עשית. כדי להשיג דברים שמעולם לא היו לך, אתה תצטרך קודם "להיות" מי שאתה יכול להיות ולא מי שאתה היום ואז לעשות מה שמעולם לא עשית. אחד מהמדדים להצלחה של מאמן אישי הוא יכולתו להשפיע עליך להפיק תוצאות. וכדי להפיק תוצאות שמעולם לא הפקת, אתה תצטרך לפעול כמו שמעולם לא פעלת בעבר. מאמן אישי מקצועי, לאחר שהוא מסיים לדבר, איך הוא יודע שהוא הצליח במלאכתו? כי אתה פתאום עושה "תרגיל" חדש, שמעולם לא עשית.

8. מאמן אישי – בשביל מה? מאמן אישי מקצועי מעביר לנו את הידע שלא קיבלנו בשום מקום אחר. לצערי, מערכת החינוך הפורמאלית בנויה בצורה כזו שהיא לא מלמדת אותנו את הדבר החשוב ביותר- כיצד להצליח? אחרת, כולם היו מצליחנים ועובדה ידועה היא שאחוז האנשים שזוכים להצלחה בחייהם, בכל תחום שהוא, הוא קטן בהרבה מאלה שאינם זוכים להצלחה. יש אף האומרים שהיחסים הם: 5% לעומת 95%. בתהליך אימון עם מאמן אישי ועל אחת כמה וכמה בתהליך בו מלווה אותך מנטור, יש אלמנט בולט מאוד של למידה, של צמיחה ושל התפתחות אישית שמתבטאת בארבעת האלמנטים שלנו כבני אדם שלמים: המנטאלי, הרגשי, הרוחני והפיזי. מאמן אישי מלמד אותך כיצד להצליח, הידע שלא למדת בשום מקום אחר…

יש כמובן עוד סיבות לצורך בשירותו של מאמן אישי, אך לטעמי אלו הן הנקודות הקריטיות שחשוב להדגיש. רוצה לדעת מתי יש צורך בשירותו של מאמן אישי? מה יכולות להיות הסיבות להתנגדות לשירותו של מאמן אישי? ומיהו המתאמן האידיאלי? לחץ כאן כדי לעבור לחלק ג' של המאמר  

לחיי ההצלחה שלך!
יואב זילכה 
www.mentorme.co.il 

הוסף תגובה