מאמנים מטפלים מרפאים

מאמנים, מטפלים, מרפאים, מאת – יוסי קרמר.
שאלה.
האם לאמן, לטפל ולרפא זו ההתייחסות הנכונה?
תשובה.
בראשית כתובי, ברצוני לציין שהאנשים שהגיעו לתובנות בחייהם, מתוך ניסיון החיים והידע שצברו, ושאת התובנות שלהם הם משתפים עם אנשים שזקוקים לכך, גרמו לשינוי חברתי, ובכך עברנו את השלב בתפיסה המקובעת שהייתה לנו כחברה ושחיינו לפיה, שרק לקובץ של אנשים יש להם את הבלעדיות על העזרה לזולת, ושרק הם יודעים את מה שאנחנו צרכים ללמוד ולדעת על עצמנו.
מצב זה מאפשר לכל אחד להחליט ולבחור על דרכו שלו בחיים, ולהחליט את מי שהוא רוצה, כדי שיעזור לו לעזור לעצמו.
אם ישנם אנשים שצרכים וזקוקים למאמן או מטפל או מרפא, וזאת כדי שיאמן אותם או יטפל או ירפא אותם, וזו הדרך שלדעתם תעזור להם, כמובן שזו זכותם המלאה.
אבל חשוב להבין, שמעצם שם התואר והסמכות והתדמית הנלווים לשמות כמו, מאמן, מטפל, מרפא, מציאות זו יוצרת מערכת יחסיים שגויה, שאותם האנשים, שמאמנים, שמטפלים ושמרפאים, משדרים שהם אלו שלוקחים את האחריות והסמכות על התיקון והשינוי של הלקוחות שלהם, במקום שהלקוחות ייקחו את האחריות על עצמם על בריאותם.
למה ? 
כיוון, שהמאמן משדר ללקוח שלו, שהוא זה שיאמן אותו, כי הוא מגדיר את עצמו כמאמן.
המטפל משדר ללקוח שלו, שהוא זה שיטפל בו, כי הוא מגדיר את עצמו כמטפל.
המרפא משדר ללקוח שלו, שהוא זה שירפא אותו, כי הוא מגדיר את עצמו כמרפא.
צריך לזכור, שרק אנחנו בעצמו, ואפשר כמובן להיעזר, מתוך הבנה, רצון ובנית היכולת הפיזיולוגית לשינוי הרגלים שגויים, יכולים לתקן, לרפא, לנקות, לחדש, לבנות את גופנו הפיזי שלנו בעצמנו, ואם הדבר אינו נעשה כך, והמחשבה היא שמישהו אחר יעשה את העבודה בשבילנו או במקומנו, אז הדבר גורם לניתוק מהאני העצמי שלנו, מה שלא מאפשר לנו להבין את היכולות הקיימות בנו וזאת כדי לתקן את עצמנו בעצמנו.
חשוב להסביר למי שזקוק לעזרה, שרק הוא בעצמו, צריך להבין את המקור והסיבות לבעיותיו, ואת הידע לכך, או את ההשתקפות לכך, הוא יכול לקבל מבעל הידע שאליו הוא בא לקבל את ההשתקפות.
כלומר, המטרה היא לקבל או לעורר את הידע הדרוש לפתרון הבעיה, ועם הידע שהועלה בידי הזקוק לעזרה, הוא צריך להבין בעצמו ועל עצמו מתוך התנסות והחוויה האישית בהמשך החיים.
מסקנה:
שמות תואר כמו: מאמן, מטפל, מרפא, יוצרים דיסטנס.
כשהמטרה היא ליצור מערכת יחסים רגועה, ללא דיסטנס, ללא מעמדות, ללא סמכות. 
סיכום:
מצב בריאותי תקין, משתקף באורח חיים שבריא לגוף הפיזי שלנו, ומותאם למהות ומטרת החיים.
ידע זה נרכש מתוך החוויות שחווינו מתוך ניסיון חיים שצברנו.
כלומר, ההוכחה למצב בריאותי תקין, צריכה להשתקף עלינו.
המסר במאמר:
המטרה בעזרה, היא היכולת להקנות ידע והשתקפות בלבד, להבנתי.
אני ממליץ לקרוא את המאמרים שכתבתי בנושאים הבאים:
רוגע ושלווה, מודעות עצמית, זהות, מציאות, מהות החיים, בריאות, מחלות, תופעות פיזיולוגיות, אבולוציה, קוסמולוגיה, רוחניות, ועוד.

יוסי קרמר – מייעץ ומכוון למודעות עצמית והתפתחות אישית.

הוסף תגובה