מגבית לביבי כמעשה אבל

התגובה למעשהו הנואל של ינון מגל, ראוי ללעג ולגינוי. איש תקשורת שהינו בבחינת הטיפש שזורק אבן לבאר ואפילו שבעה חכמים לא יוכלו להרים אותה.

בבצעו את מעשהו "המפואר", בתרומת 100 כפול חי – 180 ש"ח כתרומה חלוצית לנתניהו גרר אחריו גם את האיש שרוצה להפוך אותנו למדינת הלכה, בצלאל סמוטריץ, שגם תרם ברוב נדיבותו 180 שח חי לביבי. כך גררו השניים מחנה שלם של ציבור תמים שמשתרך אחריהם. כך זוכה האיש אשר יצחק שמיר כינה אותו "מלאך חבלה" לעדנה, כאשר מגבית המיליונים הולכת וגדלה.

מגל גורר אחריו אנשים תמימים שמקור אמונתם הוא האליל נתניהו. ציבור תמים וטיפש, חסידים שוטים נוהים אחרי אדם שהינו לא יותר מאשר נמר של נייר שנוטה להילחץ מכל דבר קטן, ועיקר הלחץ הוא ממשפחתו שעבורה הוא מהווה ה"זנב שמכשכש בכלב."

זה מזכיר את בני ישראל במדבר, שביקשו מאהרון אחרי שמשה בושש לרדת מהר סיני, לבנות להם עגל זהב וכל אחד מהם נפרד למטרה קדושה מתכשיטי זהב שהיו לו. אכן נתניהו הוא לא יותר מאשר עגל זהב דומם, שאין בו רוח חיה, שהמרקדים סביבו מדמים לראות בו מושיע וגואל.

אין ספק שבין התורמים למגבית נתניהו יש נציגים של העשירונים התחתונים שתורמים לקמצן נהנתן שעושרו נאמד לכמאה מיליון שח ששנורר מחבריו המולטי-מיליונרים. אותם אנשים שמתקשים לגמור את החודש נותנים את כספם לקמצן חולני שלא מוכן לממן את שכר טרחת עורכי הדין שלו שאמורים להוכיח את חפותו, אם יש חפות בכלל. הוא לא מוכן לתת מעצמו דבר כדי שיוכח בעליל ש"לא יהיה כלום כי אין כלום".

יש ביטוי שאומר "להביא תבן לעופריים", כלומר להביא משהו למקום שיש בו שפע. לתרום מיליונים לנתניהו הנהנתן, שחי תמיד באופוריה, זה כמו להביא קרח לאסקימוסים. נתניהו מעולם לא מימן לעצמו אפילו ארוחה במסעדה, ותמיד אלה שנפגשו איתו היו צריכים לשלם את חשבון הארוחות (ראה מקרה ראובן ריבלין).

קמצנות נאמר זו גם סוג של הכנסה וזה הכניס הרבה לנתניהו.

ביירון אמר שהמציאות עולה על כל דימיון, ואכן כל פרויקט התרומה לנתניהו עולה על כל דימיון. מעניין אם מגבית לילדה שזקוקה לתרומת כליה, גם היה מביא לתרומה תוך כמה ימים של 7 מיליון שח.

"לעולם לא תצעד לבד" שרים לנתניהו, אשר גם אם יזוכה במשפטו הכלל של "אשת הקיסר צריכה להיות מעל לכל ספק", לא יכול עליו, ובמשפט ההיסטוריה כבר נחשב למי שהפסיד. זכור שבעיצומה של תקופת הקורונה, שעסקים קרסו ואנשים איבדו את מקור פרנסתם, מצא ביבי לנכון לדרוש החזר של מיסים על כסף שניתן לו לצרכים אישיים – דוגמה לחוסר רגישות ממדרגה ראשונה.

צדק איינשטיין כשאמר שיש שני דברים שהינם אינסופיים, היקום וטיפשותו של האדם. לגבי הראשון הוא אמר שהוא איננו בטוח, או כפי שנאמר בסינית "לטיפשות אין תרופה".

אוי תמימות קדושה!

הוסף תגובה