מגבית לנתניהו – אווילי ומקומם

אחד הדברים המטופשים והמקוממים שנתקלנו בהם בעולם הפוליטי הישראלי הוא המגבית לנתניהו לצורך מימון משפחתו. הרי זה ידוע שכל האנשים שעובדים למען נתניהו ובני משפחתו עושים זאת בהתנדבות. גם הסנגורים שלו במשפט האלפים לא מצפים לקבל תמורה על עבודתם.

נתניהו המסכן צריך מגבית שתממן לו את שכר פרקליטיו. האיש שהונו מוערך במאה מיליון שקל, לא מתבייש שקשיי יום עם משכורת מינימום יממנו לו את משפטו, כשהוא טוען לחפותו, אך לא מוכן לשלם מכיסו הצר אפילו שקל כדי להוכיח זאת.

המשפחה הקמצנית הכוללת גם את הבן הבעייתי והאישה השתלטנית, אינה מחזיקה בכרטיס אשראי כי חלילה פוחדים לאבד אותו. נתניהו גם לא מחזיק מזומן או פנקס צ'ייקים אף פעם, תמיד מישהו בשטח ובאיזור יממן אותו. תשאלו את ראובן ריבלין, קורבן של פגישה לפני שנים עם המשפחה הנאצלת, במסעדה יוקרתית, שהשאירו אותו לבד לשלם את החשבון, וכל השאר הרי הוא כתוב בביוגרפיה "נתניהו" של העיתונאי שהתמחה בתולדות המשפחה, וגם אם עשירית ממה שכתוב בספר נכון זה מזעזע ומקומם. גם הסיפור איך הוא מתייג את חבריו המולטי-מיליונרים לפי גודל עושרם, זה פשוט לא ייאמן.

לעומת מי שירש אותו – נפתלי בנט, שעשה את הונו בניהול חברת סטארט-אפ שיש לו הון דומה לנתניהו, הרי שנתניהו עשה את הונו משנוררויות של חבריו המולטי-מיליונרים, שלא עשו זאת כמובן על מנת לקבל פרס.

אז אחד בשם ינון מגל, בעל פינה באחד הערוצים הנידחים החליט לעשות מעשה, ותרם לנתניהו המסכן סכום כסף ראשוני למימון משפטו והוביל זרם של חסידים שוטים של נתניהו כשהמגבית הגיעה לסכום עתק של שבעה מיליון שקל. מי שלא אהב זאת, וזה קומם אותו הוא תושב שדרות שכאקט נגדי פתח מגבית בשם "עניי עירך" שהוביל לסכום של כמאה אלף שקל. גם אם היה מתרים לצורך השתלת כלייה לנערה אומללה, הוא לא היה גורף סכום כסף מעבר לזה, אבל נתניהו שהכסף נשפך ממנו לא מתבייש שגם עלובי חיים מממנים אותו, והרי נאמר כבר שלכסף אין ריח.

אגב, הסיסמה של המגבית לנתניהו היא "לעולם לא תצעד לבד". למעשה מבחינה פוליטית, אלא אם כן הוא יעשה חלילה קאמבק, הוא נותר בודד כשכל בני בריתו הפוליטיים נותרו עם תחושה של ניצול אחרי שהוא השתמש בהם וזרק אותם כשהוא כבר לא היה צריך אותם. את השנאה כלפיו ממחצית הציבור הוא הרוויח ביושר, וזה טבעי שאותם אלה שנטש אותם לאנחות אחרי שמצץ את לשדם עשו יד אחת והפילו אותו בדמות "ממשלת המרמה", כפי שהוא מכנה אותה. מה שבטוח הוא שאם היו עושים מגבית כדי לחסום את נתניהו מלחזור לשלטון, לא היה מצטבר סכום פחות גדול משבעה מיליון שקלים.

אגב, החוק אוסר על נתניהו לקבל סכום זה כאיש ציבור, אבל לנתניהו יש ניסיון ב"טיהור שרצים", כפי שהוא תואר לא פעם, ויש להניח שהכסף יגיע אליו איכשהו. נאמר כבר במשלי: "אוהב כסף, לא ישבע כסף". אז כל מה שנכנס אליו יורד לטימיון של משפחתו.

בואו נזכיר לכולם ששלטונו היה רצוף בדיבורים ובמעשים אשר פילגו את העם, כשהשמאלנים מבחינתו והערבים, אינם אזרחים לגיטימיים. הוא טינף את מערכת המשפט, את כל יריביו הפוליטיים ריסק, פילג, הונה – תשאלו את בני גנץ המסכן שנכנס לממשלתו על בסיס רוטציה בגלל הקורונה, כשנתניהו מהרגע הראשון לא התכוון לקיים את הרוטציה. אוי תמימות קדושה!

הוסף תגובה