מדריך בפוטושופ מסכות בפוטושופ

מדריך בפוטושופ מסכות בפוטושופ, מיזוג בין תמונות, מסכה לריכוך תמונות בפוטושופ

1. מסכות ב פוטושופ
מסכה תפקידים להסתיר אלמנטים מבלי לפגוע בתמונה. שתי שיטות להחלת מסכה.
שיטה I: 
יש למקם תמונה במסמך ? לסמן חלק רצוי ? בחלונית Layera ? הקלקה על הלחצן השלישי משמאל בתחתית החלונית add layer mask ? התוצאה שהתקבלה: אראה את התמונה בתוך החלק הבחור, כל שאר התמונה אינה נראית.
בשכבת התמונה ניתן לראות שהתמונה מקושרת בלינק לריבוע המכיל חלק שחור = מוסתר, חלק לבן = גלוי, של התמונה (שחור תמיד יסתיר, לבן תמיד יגלה).
פעולות על השכבה: 
Shift על המסכה שבשכבה – יבטל את המסכה, התמונה תחזור לקדמותה. Shift נוסף יחזיר אותה.
גרירה של המסכה שבשכבה לפח האשפה, תעלה שאלה: Apply או Delete לפני המחיקה. במידה ואאשר עם Apply – המסכה תתאחד עם התמונה ותהפוך לאובייקט אחד. במידה ואמחק – התמונה תחזור לקדמותה. 
ביטול הלינק בין המסכה לתמונה יאפשר לי להזיז את מיקום התמונה, או מיקום הבחירה בהתאם למה שאסמן בתוך השכבה.

שיטה II

לייבא תמונה ? להקליק על המסכה ? ליצור את הבחירה הרצויה ? להפוך בחירה בעזרת Inverse (ברצוני להסתיר את מה שאיני בוחרת) ? Edit ? Fill ? בתחתית חלון זה ישנן שלוש אופציות: לבן, שחור, 50% אפור ? יש לבחור בשחור (=מסתיר). בחירה בלבן לא הייתה גורמת לשינוי, כי הלבן מגלה.

**בחירה ב- 50% אפור ? תגרום ליצירת שקיפות על הבחירה שסומנה.
2. מילוי ב- Gradient
ניתן לבחור רק ב- Gradient בשחור-לבן, ולהחיל אותו על התמונה, בצורה זו, חלקים מהתמונה יוסתרו בהתאם לדוגמת ה- Gradient.
יש לייבא תמונה ? להקליק על Add layer mask ? לבחור בלחצן ה- Gradient בצבעי שחור-לבן ? בעזרת העכבר למשוך קווים על גבי התמונה עד ליצירת האפקט הרצוי.

תרגילים

1.ייבאו שלוש תמונות שונות, והחילו על כל אחת מהן מסכה בשיטה הראשונה: על התמונה הראשונה בחרו צורה של עיגול, על השניה, ריבוע עם feather 20, ועל השלישית החילו בחירה עם ה- Magnetic tool.
2.ייבאו שלוש תמונות שונות, והחילו את המסכות הנ"ל, בשיטה השנייה.
3.ייבאו שתי תמונות והחילו על חלקים של כל אחת מהן מסכה שקופה.
4.צרו 3 פרצופים שונים מחיבור איברים שונים של אנשים שונים (בעזרת ה- Gradient) – לדוגמא: צרו פנים עם העיניים שלכם, האף של אביכם, והפה של אמכם.

סול לימודי עיצוב גרפי

הוסף תגובה