מהן משאבות מים ומה עוד צריך לדעת?

משאבה יכולה להגביר את לחץ המים בבית, לעזור לנו לחסוך בהוצאות ולשפר באופן כללי את איכות החיים. עם זאת, מאוד חשוב לבחור נכון משאבות מן הסוג הזה ולהשוות בין הדגמים גם לפי המפרט הטכני האובייקטיבי וגם לפי המלצות של בעלי מקצוע

יש סוגים שונים של משאבות מים ולכן אחת מהן תפקיד אחר. בבתים פרטיים או בנייני מגורים משותפים, הפתרון הנפוץ מבוסס על משאבת מים להגברת לחץ המים. לעומת זאת, בבתים עם מרתף נרצה לשלב משאבה ראשית שמונעת הצפות ומסוגלת לשאוב את המים גם ממקומות נמוכים. לשם השוואה, יש גם דגמים של משאבות מים משולבות ומשאבות ביוב שמיועדות לספיגת מי שופכין ומוצקים.

משאבות מים ראשיות מחולקות גם הן לכמה דגמים שונים. אפשרות אחת לדוגמא היא להשתמש במשאבה טבולה, שמסוגלת לבצע את פעולת השאיבה מתוך המים ואף לסייע לנו לרוקן בריכות או מאגרי מים. אפשרות אחרת היא לבחור משאבה עומדת, שממוקמת ביחד עם מנוע השאיבה מחוץ למים ומעל עוגת האגן. מטבע הדברים, לכל משאבה יתרונות אחרים והסוד הוא להתאים אותה מראש לאופי השימוש.

היתרונות של משאבה להגברת לחץ מים בבית

לקוחות פרטיים בדרך כלל מתעניינים בפתרון היעיל של משאבה להגברת לחץ המים בבית. באמצעות משאבות מים מן הסוג הזה ניתן להשיג כמה יתרונות משמעותיים וכדאי להכיר אותם:

  1. הספק מים מדויק – הספק מים נמוך מדי לא מאפשר לנו להתקלח בצורה נעימה. לעומת זאת, הספק מים גבוה מדי גורם לבזבוז אנרגיה ופגיעה באיכות הסביבה. כדי להשיג הספק מים מדויק, משתמשים במשאבה משוכללת. למשאבה יש מרכיבים שונים שמאפשרים לה לשמור על ההספק המדויק בכל הברזים בבית והיא מותקנת על ידי בעלי מקצוע.
  2. חיסכון בהוצאות – משתלם יותר להתקין משאבות מים מאשר להחליף את הצנרת. אמנם משלמים בנפרד על המשאבה ואז על ההתקנה, אז זה עדיין זול לעומת פירוק הרצפות ולאחר מכן החלפת הצנרת. בנוסף, הספק מים מדויק מבטיח לנו זרימה קבועה של מים למקלחת, שטיפת כלים ועוד.
  3. שיפור באיכות החיים – משאבה להגברת לחץ המים בבית היא השקעה משתלמת. אם קונים משאבה חדשה או מחליפים את המשאבה הקיימת, ניתן לגלם את העלות שלה במחיר הנכס לפני השכרה או מכירה. חוץ מזה, משאבות מים משפרות את איכות החיים שלנו ומומלצות בעיקר עבור הורים לילדים ובעלי משפחות.

איך בוחרים משאבות מים?

הטעות הנפוצה היא לבחור משאבה רק לפי המחיר. המחיר כמובן חשוב כי כל אחד ואחת מאיתנו היו רוצים לחסוך בהוצאות ולשפר את הביצועים של מכשירי המים או אביזרי האינסטלציה, אבל עם משאבות מים הוא מתאר רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. אם רוצים להבטיח יעילות גבוהה של משאבה להגברת לחץ המים למשל, מאוד חשוב להשוות בין הדגמים לפי המפרט הטכני האובייקטיבי המתואר על ידי היצרן.

המטרה של השוואה בין משאבות מים לפי המפרט הטכני היא לוודא שהן מתאימות לצורך. כמו כן, המפרט הטכני אמור לתאר את המבנה של המשאבה ולסייע לנו לדעת שהיא מתאימה פיזית לאזור שבו היא עומדת להיות מוצבת או להספק שאותו אנחנו מתכוונים להשיג ממנה. במידה ואין לנו נתונים על הצרכים האלה, כנראה שכדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע.

לסיכום, משאבות מים פועלות בצורות שונות ויש להן יתרונות רבים. מה שצריך לדעת קשור לאופי השימוש בכל משאבה, למפרט או ההספק ולמידת ההתאמה לדרישות עכשיו ובעתיד.

הוסף תגובה