מה הקשר בין דיאטה למשמעת עצמית?

לפעמים אנחנו מתחילים בדיאטה, או אפילו בשינוי תזונתי כלשהו ללא מטרה דווקא לרדת במשקל, ולאחר התנסות של כמה שבועות בתהליך (במקרה הטוב…) אנו מגלים שמאוד קשה לנו לעמוד בשגרה החדשה שכפינו על עצמנו ואנו מתקדים לקבל את ההרגלים החדשים. אנחנו תופסים את עצמנו "מנסים לרמות" בכמויות, או אפילו ממש אוכלים דברים שאסרנו על עצמנו לאכול. אנו נכנסים פתאום למצב מסובך שבו אנו מאוד רוצים להשיג מטרה כלשהי – לרזות או לשפר את הבריאות שלנו – אבל אנו לא מסוגלים לסגל משמעת עצמית שתשמור אותנו מלסטות מהשביל.

למצב כזה יכולות להיות כל מיני סיבות, למשל:

  • היעדים לא הוגדרו נכון – כאשר היעדים אינם ברי השגה, או באינם משקפים את מה שאנו רוצים באמת, זה משפיע מייד על המוטיבציה שלנו ועל המשמעת.
  • המסגרת נוקשה מידי – אם הדיאטה קשה מידי, יש בה מעט מידי קלוריות או שאיננו מוצאים בה אוכל שאנו אוהבים, השבירה תקרה מאוד מהר.
  • אנו מוטרדים מדברים אחרים ומתנחמים באכילה – במצבי לחץ, התרגשות, עצב או כעס אנו מוצאים את עצמנו פונים אל המקרר יותר פעמים ביום, ואנו מחפשים בו את המזון המתוק או הפחמימי בדרך כלל.

כל הבעיות הללו מעידות על תכנון לקוי שלהשינוי התזונתי. שהרי כל שינוי תזונתי תחילתו בראש. צריך לגייס קודם כל את ההבנה והרצון העז לשינוי, ורק אז לתרגם זאת למטרות ויעדים ברי השגה, ולאחר מכן – לתפריט דיאטה שנאהב ונוכל לעמוד בו בעזרת המשמעת העצמית שלנו. כמו שניתן לראות, מדובר למעשה במהלך שהוא איננו תזונתי בלבד, אלא גם תהליך רגשי, ביטוי של שאיפות ורצון להגשים ולמצות את הפוטנציאל שלנו וליהנות יותר מהחיים.

מי שהולך לעשות דיאטה בעזרת מאמן אישי לדיאטה או בליווי של תזונאית שעברה קורס הכשרת מאמנים – מרוויח גם את התהליך האישי-רגשי וגם את הייעוץ התזונתי מבעל מקצוע שלמד את התחום ויודע להרכיב תפריט דיאטה, לחשב את משקל היעד הנכון ולעקוב יחד אתכם אחרי התקדמות הירידה במשקל. מאמן אישי לתזונה הוא מאמן אישי בעל הכשרה רגילה ובנוסף לכך הוא עבר קורס ביסודות התזונה. הוא יכול לייעץ בכל הקשור לתזונה בריאה, פעילות גופנית וכיצד לשמור על המשמעת ולהתמיד בדיאטה – גם ברגעי משבר.

הוסף תגובה